Alusta kohe! Viis sammu, kuidas oma isiklik online äri püsti saada

Veebis äri alustamiseks on vaja head tahet ja mitte niiväga palju raha, kui kuskil päris kontoris või poes tegutsema hakates. Aitab ka nurgast elutoas või garaažis, et kõik käima lükata. Siin on viis sammu, mis on tavaliselt viinud eduka veebiärini ja kui need läbid, siis võib ka sinuga sama hästi minna.

1. Leia nišs, milles pole piisavalt pakkumist ja täida see

Teenus või toode, mida vajatakse, võib olla midagi täiesti uut, mis nõuab alguses kindlasti rohkem pingutamist, et seda turundada ja selle vajadus selgeks teha.

Samas võib täitmata nišš olla ka mõni olemas olev toode, kuid täiustatud, odavam, ilusam. Ka siin tuleb muidugi tulevaste klientide leidmiseks inimestele selgeks teha, miks just sinu toode see õige ja teistest parem on. Võid küll maha istuda ja hakata mõtlema, millest inimestel puudus on, kuid see on raskem viis oma äri alustada. Enamasti õnnestub kõik hoopis paremini, kui oled oma isiklikest kogemustest avastanud, et just seda asja veel pole ja siis hakkadki seda ise pakkuma. Isiklik vajadus ja huvi on äri alustades kõige suurem edasiviiv jõud.

Uuri netifoorumeid ja konkurentide veebe, mida küsitakse ja mida pakutakse. Nõudluse ja pakkumise vahe võibki olla just see nišš, kus alustada. Samas ei pruugi esimene valik see kõige õigem olla - paljud edukad firmad on teinud kasvades kannapöörde ja hakanud hoopis midagi muud pakkuma, ka selleks peab valmis olema.

2. Pane kirja lugu, mis müüb

Siit edasi tuleb oma lugu kirja panna. Kui sul tekkis idee oma isiklikest kogemustest, siis see ongi hea loo aluseks. Kirjuta, miks hakkasid oma äri tegema, mis probleemi see lahendab inimestel ja miks just sina oled see õige, kelle käest osta. Usutav lugu on edu aluseks.

Kirjuta, millise probleemi sinu toode või teenus lahendab. Selgita, miks see on parim lahendus võrreldes teistega. Kui sul on kogemus endal või mõnel kliendil (esialgu ilmselt peab mõne tuttava käest küsima), siis pane kirja kellegi probleem ja selle lahendus.

3. Ehita valmis korralik veebileht, mis aitab seda lugu müüa

Online äris on veeb kõige olulisem - sinna kliendid maanduvad ja sealt saavad nad oma esimese info. Seega peab kujundus ja sisu professionaalne välja nägema.

Enamasti saab ise hakkama vähemalt oma esimese lihtsa veebiversiooniga, kui võtad mõne üldkasutatava platvormi nagu Wordpress või Voog, aga muidugi saab ka tellida veebi mõnelt asjatundlikult partnerilt.

Kui plaanid kodulehel pidada blogi, siis peaksid arvestama ka teatud regulaarsusega - kas nädalas korra või paar vähemalt võiks midagi ilmuda.

Kui plaanid ehitada e-poe, mis online äri puhul on üsna loogiline samm, siis mõtle läbi tootefotode tegemine, tekstid toodete juures, kuidas plaanid lahendada kohaletoimetamise ja mismoodi maksmise - ilmselt läheb sul vaja pangaliideseid, et kliendid saaksid kodumaises pangas ühe klõpsuga oma toote eest kohe ära maksta.

4. Juhi otsimootorid enda kodulehe juurde, reklaami ja tutvusta

Kui ilus koduleht valmis, tuleb seda ka maailmale tutvustada. Internetis on see üsna lihtne - saad täpselt sihtida, kellele ja kus. Kuid on üks koht, kus peaksid kindlasti võimalikult nähtaval kohal olema - see on Google´i otsimootor. Uuri Google´i enda tööriistadega, mida vaja teha ja käitu siis vastavalt juhistele.

Muidugi peaksid ka oma kodulehe sisu otsimootoritele optimeerima - uuri SEO tööriistu (SEO - Search Engine Optimization ehk veebilehe optimeerimine otsimootoritele) ja vaata, mida teha annab. Tavaliselt on vaja arvestada pealkirjade ja sisu juures sinu jaoks olulisi märksõnu, sisestada need vajalikesse kohtadesse veebi üldistes seadetes ning jälgida, et artiklid oleksid piisavalt pikad, pildid tähistatud tag´idega ja palju muud.

5. Hakka eksperdiks, kelle poole pöörduda

Paljudes valdkondades on juhtivad brändid saanud ekspertideks, kelle öeldut kõik jälgivad ning küsivad nõu, kui peaks vajadus tekkima. Ole ise ka oma valdkonna ekspert - selleks näita, mida sa tead.

Näitamiseks on mitmeid võimalusi: pea blogi, ava Facebooki leht ja jaga seal nõuandeid, saada välja uudiskirja, osale konverentsidel ja seminaridel ning vasta klientide päringutele kas netifoorumites või oma kodulehe veebivormi kaudu. Korduvate küsimuste vastused pane ka kodulehele üles.

Jaga
Nõuandja