Alustava ettevõtte veeb – kas minna kohe sisuhaldusele või teha lihtsamalt?

Kui oled alustav startup või väike mõne inimesega firma, võib-olla teed lihtsalt omale mõnda kontaktilehte või hobilehte, siis esimene kõige olulisem küsimus on, kas tasub hakata sisuhaldusega tegelema või piisab veelgi lihtsamast lahendusest?

Mõlemal lahendused, nii mõne tuntud sisuhaldusega, nagu Wordpress, Drupal või teenusepõhine Voog kui ise lihtsast HTML-põhjast kontaktilehe tegemisel on oma eelised ja puudused. Kumb lahendus kasutusele võtta? Kõigepealt sõltub see muidugi sinust endast ja nendest vajadustest, mida koduleht peab lahendama.

Sisuhaldus – kui plaanid midagi enamat

Juhul, kui oled idufirma, millel ette näidata vaid kontaktid ja idee, siis mine kohe järgmise punkti juurde. Sisuhaldusega alustamine eeldab alguses enamat plaanimist: tahad veebis uudiseid avaldada, blogi pidada, tootelehti teha, veebivorme pakkuda või veel midagi? Wordpress, Voog ja teised sisuhaldused on kõik mõne hiireklõpsuga paigaldatavad ja lihtsad seadistada ning nende kohendamine oma vajaduste järgi võimaldab alguses luua lihtsa lehe, kuid hiljem seda juba arendada ja keerulisemaks teha.

Näiteks võid Wordpressis kohe alguses luua blogisektsiooni, lisada toodete jaoks mõne sobiva lisamooduli, mis näitab lihtsasti muudetavaid andmeid – hinda, pilte, saadavust jne. Kui esialgu tooteid pole, siis jääb Wordpress vaid kontaktileheks, kuid valmidus igal hetkel kasvõi e-pood püsti panna on kohe olemas.

Lihtne stardilehekülg, mis ei nõua midagi

Üsna tihti on alustaval ettevõttel vaja kiiresti ja lihtsat kodulehte. Nii kiiresti ja nii lihtsa sisuga, et ka kõige lihtsamad sisuhalduslahendused on liiga suured ja keerulised.

Kui oled kujundajalt juba logo tellinud, arve pangas avanud, juhatuse koosolekul strateegia paika pannud ning võib-olla ka brändi välja mõelnud, võiks veebiga juba avalikuks minna, sinna üles riputada kontaktandmed, firma tutvustuse ja selle tähtsa sisu, mis klientidele ütleb, miks nad just teie poole peaks pöörduma. See kõik mahub ühele-kahele lehele ära.

Ise tehes pole mõtet neid paari lehte valmistades HTML-i süveneda, sest saadaval on ka rohkelt selliseid põhjasid, millele teha oma sisu ja kõik korraga staatiliselt üles laadida. Ühest lehest tavaliselt piisab.

Unusta sel juhul kõik PHP-põhised ja dünaamilised lahendused, HTML ja CSS ehk sisu ja kujundus on kaks asja, mida vaja läheb. Kui end HTML-is väga kodus ei tunne või kui sellega otse tegelemine liiga aeganõudev on (tõenäoliselt ongi enamuse jaoks), siis kasuta nn Boilerplate´isid. Need leiab vastavatelt lehtedelt, näiteks HTML5 Boilerplate, mis on hea alustuseks ning väga lihtne, üks maailma populaarseim Bootstrap, mis nõuab juba veidi rohkem teadmisi, kuid kõik on kergesti õpitav ja kolmandaks näiteks sobib HTML Templates, kus pakutakse lausa ärispetsiifilisi (kinnisvara, kindlustus, e-kaubandus) staatilisi lehekülgi, millega alustada.

Teenusepakkujad – teevad sinu eest enamuse asju ära

Kuigi kaks eelmist lahendust on praeguseks muutunud ka tavakasutaja jaoks piisavalt lihtsaks, et igaüks saaks hakkama, siis võib alustav ettevõte ikkagi midagi veel vähem vaeva ja valikuid nõudvat vajada, et ei peaks ise mitte millelegi muule peale hea sisu keskenduma.

Selleks on veebilehe loomise teenused, näiteks Eestis üks tuntuim on Voog. Seal piisab oma konto loomisest, lihtsate veebivormide kaudu kodulehe seadistamisest ning täiendada saab veebi redigeerimisrežiimis üsna sellisena, nagu see pärast avalikult Internetis välja näeb - WYSIWYG lahendus (What You See Is What You Get - mida näed, sellisena ka saad). Üsna tõenäoliselt ei pea sa ka kujundusega väga palju vaeva nägema, sest valmis kujunduspõhjadest leiad mõne sobiva.

Võrreldes Wordpressiga on Voo sarnased teenused isegi kohati veelgi lihtsamad, kuid peab arvestama selle eest küsitava täiendava teenustasuga – kuutasuga.

Mis on parim?

Veebimajutus pakub nii kodulehe sisuhalduse (Wordpress) mõne klikiga paigaldamist, Voo teenuse kasutamist kui ka lihtsat veebimajutust, kuhu saad oma HTML- ja CSS-failid üles laadida.
Jaga
Nõuandja