Voo kogemus: 5 õppetundi oma veebi loomisel

Henn Runnel
05. aug 2020
7 min lugemine

Kui Voo platvorm puhub igapäevaselt elu sisse tuhandetele veebisaitidele ja sadadele e-poodidele, siis täna tuli Voog välja omaenda uhiuue veebiga. “Võib öelda, et kingsepp sai endale uued kingad. Olime aja jooksul vanadest välja kasvanud ja oli aeg edasi liikuda,” kommenteerib uudist Voo tegevjuht Henn Runnel. 

Kuigi Voog on üks turu lihtsamaid platvorme veebisaitide ehitamiseks, siis kõige kiiremad ja põnevad arengud ja klientide juurdekasv toimub Voos veebipoe rindel. Iga kuu näeme, et aina rohkem inimesi ja ettevõtteid pööravad tähelepanu oma veebile ja otsivad võimalusi oma tooteid mitte ainult tutvustada vaid ka müüa. Kuna ettevõtete jaoks on oluline, et turundus ja müügikanalid võtaks võimalikult vähe ressursse, on Voog tehtud klientide jaoks võimalikult lihtsati hallatavaks. 

Voo tulevikuvisioon ongi kasvada üheks Euroopa olulisemaks veebipoe platvormiks. Eelise suurte konkurentide ees annavad kohaliku poepidaja teenuste ökosüsteemi täpne tundmine, kohalikult kasulike integratsioonide pakkumine, mugav mitme keele tugi ning omakeelne teenindus. 

Näiteks Eesti poepidajale pakub Voog sisseehitatud liidestusi Maksekeskuse, Luminori, ja Stripe’iga. Peatselt on lisandumas ka EveryPay maksevärav ning sügavad integratsioonid Omniva, Smartposti ja teiste piirkonna oluliste teenusepakkujatega. 

“Uue veebiga juhatame sisse järgmise suure etapi Voo platvormi võimalustes. Juba peatselt toome välja uued moodsad kujundused, kus klient saab endale sobiva paigutusega veebilehe kujunduse koostada. Sellega võrreldes on vanad valmiskujundused niiöelda lukus,” avab Runnel Voo tulevikku. 

Millised on uue veebi ehitamise õppetunnid?

Lisaks veebi ja toote nägude ühtlustamisele koorus veebiprojektist välja ka mitu õppetundi, mida Voo tiim soovib jagada kõigi ettevõtetega, kes plaanivad oma veebi uuendada. 

1. Sinu uus veeb vajab püsivat hoolt ka peale valmimist.

Enda meelest said alles äsja püsti maailma parima veebi, kuid ootamatult on turg sinu ümber muutunud ja sinu äri koos sellega. Veebis kajastuv väärtuspakkumine ei ole järsku enam päris õige ja sinu veeb pole su äriga enam kooskõlas. 

Seda, et Voo vana veeb oli lootusetult aegunud, ütlesid meile meie kliendid – vanast veebist tuli vaid vihjamisi välja, et Voog on juba paar aastat olnud ka kasvav poe platvorm. Kole lugu, aga hulk veebilehe külastajaid sellest aru ei saanudki.

2. Sa pead täpselt teadma, mis klient su lehel tegema peab.

Mõtle läbi see üks tegevus, mida sa soovid, et potentsiaalne klient su saidil teeks. Kui see on paigas, siis ehita oma veebilehe sisu selle tegevuse ümber. 

Selleks võib olla veebipoest toote ostukorvi lisamine, päringu teostamine, teenuse kasutajaks registreerumine vms. Kuna su kliendid jõuavad su lehele erinevaid päringuid ja kanaleid pidi, siis ei ole veebis liikumiseks ainult ühte õiget teekonda – paku kliendile võimalusi soovitud tegevuseni jõuda mitmest punktist. 

Näiteks Voo uut veebi planeerides jõudsime kiirelt järeldusele, et ei ole sellist asja nagu liiga vähe “call to action” nuppe ja lisasime need pea kõikidele uutele lehtedele, ka näiteks privaatsuseeskirja juurde.

3. Lihtsus ja selgus loevad. 

Otsingumootorist või teistest kanalitest huvilise oma saidile meelitamine on vaid pool võitu. 

Meie kõigi tähelepanu kestus on uskumatult lühike ja oleme kasvavas infotulvas üha kärsitumad. Seetõttu tasub igal ettevõttel teha pidevalt tööd selle nimel, et kommunikatsioon oleks võimalikult selge ja lihtne. 

Sinu klient saabub su saidile mingi küsimuse või sooviga ja sul on aega paar sekundit, et saabujal tekiks su lehel äratundmine või tahe lähemalt süveneda. 

Kirjuta oma järgmise veebi tekstid veelgi lihtsamalt, lase lisaks sõnadele ja nende asemel rääkida illustratsioonidel, videotel ja fotodel. 

Voo vana lehe puudusi analüüsides taipasime, et meil oli küll hästi esitatud bränd ja antud ülevaade toote olulisematest omadustest, aga tegeliku tunnetuse tööriistast sai klient alles peale kasutajaks registreerimist. Uues veebis püüdleme selle poole, et teenuse “touch and feel” jõuaks kliendini palju varem – juba esimesest hetkest.

4. Saidi SEO-optimeerimine on oluline. 

Voo uute SEO tööriistadega omaenda vana veebi analüüsides taipasime, et ehkki õpetame oma klientidele veebiseminarides SEO põhitõdesid ja parimaid praktikaid, siis meie enda saidi SEO oli pehmelt öeldes nõrk. 

Puudu oli enamik lehtede kirjeldusi ning sisutekstid püüdsid tabada kõiki sihtgruppe korraga. Seejuures ei olnud tekstid üles ehitatud kindlatele märksõnadele. Voo uue veebi struktuur, pealkirjad, sisu ja märksõnad jälgivad algusest peale SEO põhitõdesid. 

Otsitulemustes väljatulemine väärib pingutust, sest orgaanilise liikluse juhatamine sinu lehele on ja jääb üheks soodsaimaks turunduskanaliks. 

5. Veebiehitus on tiimitöö. 

Kui oled oma ettevõttes ainus, kellel on ligipääs või oskused veebilehe haldamiseks, siis on see probleem. Kui kogu veeb käib läbi sinu, ei saa sa projekti edasi anda. 

Voos oleme uue veebi ehitamise kaasanud kogu oma tiimi. Ja me kasutame oma veebi ehitamiseks omaenda platvormi. Selle kasutajaliides on kui tavaline kontoritarkvara, mille igapäevaseks kasutamiseks ei pea olema arendaja.

Veebiprojekt kui tootearenduse töötuba

Olles ettevõte, kelle teenus seisneb selles, et kliendid saavad meie platvormil ise lihtsalt veebilehti ja e-poode luua ja hallata, võimaldas omaenda veebi uuendamise kallal töötamine Voo tiimil läbi mängida hulga ideid, mida võiks kasutusele võtta uutes kujundusmallides. 

Maandumislehti küljendades kasutasime näiteks paari seni vaid arendajatele kättesaadavat tööriista, mille abil saime uue veebi kõik maandumislehed ehitada paindlikult vaid paari üksiku malli põhjal.

Teine põnev väljakutse oli, kuidas välja tuua mahukas veeb korraga mitmes keeles ning kuidas oleks kõige mugavam tõlkeid tellida, sisestada ja hallata. 

Ehkki Voog on üks lihtsamaid tööriistu mitmekeelsete veebide ja e-poodide loomiseks, on mahuka mitmekeelse saidi loomine alati hoolt ja tähelepanu vajav väljakutse. Selle teekonna omal käel läbi tegemine pani uued innovatsiooni seemned mulda Voo mitmekeelsuse kontseptsiooni edasiarendamiseks.

Loodame, uued veebilehega hoida kokku meie külastajate aega. Endale veebilehe või poe jaoks platvormi otsiv külastaja saab nüüd parema ülevaate teenusest kätte juba enne endale konto tegemist. Ja oma vanu sõpru ja kliente loodame uue veebiga inspireerida, et nad saaksid platvormi enda jaoks veelgi paremini tööle panna. 

Soovitame meie tegemistel silm peal hoida, sest toome kasulikke uuendusi välja iga paari nädala või kuu tagant. 

***

Voo uue kodulehe töörühma kuuluvad UI disainer Stefan Hiienurm, turundusekspert Alexander Maasik, ja kogu Voo tiim. Projekti juhib Voo tegevjuht Henn Runnel. 

Henn Runnel

Ehita vapustav veebisait/e-pood.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00