Veeb sai sügiseks korda – üks põhjalik kogemus "Veebid korda" üritusest

Kevadel küsisime "Veebid korda" üritusel osalenutelt, millist abi nad said sellest ühepäevasest veebikorrastamisürituselt ning loomulikult selgus, et ega ühe päevaga kõiki valmis teha ei jõuagi. Nüüd on möödunud mitu pikka suvekuud ja uurisime uuesti ühelt osaliselt - Aram Sahradyanilt Sahradyani loomestuudiost, kuidas neil sel päeval alustatud Citynteli veebi uuendamisega on läinud.

Kui maikuus arvas Aram Sahradyan, et läheb veel umbes kolm nädalat, siis põhjaliku uuendamisega on nagu maja renoveerimisega – töö käigus võib selguda täiendavaid vajadusi midagi ümber teha, pealegi oli vahepeal soe suvi ning koos sellega ka puhkused. Kuid augustis sai töö valmis.

"Jah, oleme lõpuks live!" vastas Aram eelmisel nädalal Veebirebase viimasele järelpärimisele, kuid veel enne, kui hakkame rääkima lõpptulemusest, meenutame kevadist olukorda.

Meie lühike intervjuu maikuus oli järgmine.


Citynteli vana veebileht
 

Mis olid Citynteli veebi peamised lahendamist vajavad asjad?

Põhimõtteliselt kõik. Veeb oli väga vana ja arusaamatu. Tootsime nullist kogu sisu ja veebistruktuuri.

Kuidas tundus, kas kõik jäid koostööga rahule ja kas plaanite ka edaspidi koos selle veebiga edasi minna?

Raske ennast kiita :) Aga tundub, et meeldis, kuna oleme live ja tagasiside kliendilt (Alarilt) oli hea.

Mis olid peamised soovitused kliendile veebidisaini osas?

Selge sõnumi edastus veebi kaudu ning huvi tekitamine veebisurfajal.

Mõni kuu hiljem


Uuendatud veebileht


Mida jõudsite kliendiga esimesel päeval üle vaadata „Veebid korda“ üritusel ja mis sai edasi?

Defineerisime seda, et mis on kliendile tähtis, milline on target group ehk sihtgrupp, panime paika veebilehe struktuuri, kirjutasime 80% sisu lahti ja jagasime materjale.

Millised olid Citynteli veebi peamised lahendamist vajavad asjad?

Veebileht ise. Toimus täielik rebranding. Oli vaja nullist luua veebi, kuna vana ei olnud üldse funktsionaalne ja ei edastanud ideid, samuti ei presenteerinud see ettevõtet nii, nagu peaks.

Mis oli kõige väljakutsuvam osa veebi uuendamisel?

Päris raske küsimus. Tõenäoliselt see, et tuli leida kliendi jaoks sobivaid aegu ja panna paika temaga kohtumised :) Kliendipoolne kontaktisik Alar oli päris hõivatud inimene. Aga muidu kõik sujus päris hästi.

Millised olid peamised soovid kliendil veebidisaini osas?

Jällegi huvitav küsimus, millele on raske vastata :) Alar Cityntelist usaldas meid ja oli 99% asjadega nõus. Oli lihtne koostööd teha.

Kui palju ja mis osas lõpptulemus erines sellest, milles esialgu kokku leppisite?

Vaat see on lihtne küsimus - 100% :) Tegime selle täiesti nullist ja nii, nagu vaja.
 


Kuidas hindad "Veebid korda" üritust, mis oli selles head ja ehk ka midagi, mida võiks tulevikus teistmoodi teha?

Väga kiidan seda ettevõtmist. Tänan sellise võimaluse eest. Mulle kõik meeldis, projekt on edukalt lõpuni viidud. Võib-olla oleks äge kohe alguses teha video sellest, mida klient ootab ja kuidas ta lõpus rahule jäi või sellest, milline veeb alguses oli ja mis sellest lõpuks. Ehk siis võrdlusmoment.

Mis on "Veebid korda"?


16. märtsil korraldas Veebimajutus.ee koos teaduspargiga Tehnopol "häkkimismaratoni" ehk häkatoni "Veebid korda", mis tõi kokku Eesti disaini- ja IT firmad - Veebimajutuse partnerid. Nagu ikka suurel koristusüritusel, tehti korda mitmed veebikohad, seekord üheksa Eesti organisatsiooni veebilehed.

Suurel veebikorrastamisüritusel osalesid kliendina ehk veebilehe omanikuna Viljandi haigla oma paljude veebilehtedega (vmh.ee, narkokeskus.ee, ohk.vmh.ee jt), microbiome.eetehnopol.eepakri.eeitk.eecityntel.comhealth-circle.euregionaalhaigla.eenovavita.ee.

Nõustaja ja eksperdina osalesid Voolar AgencyWeb SystemsVelvetTrinidad WisemanThorgateSahradyanBit Finer, Veebimajutus.ee (Marko Toom ja Richard Rõõmusaar).

Mõistagi ei saanud kõik veebid üleöö (ehk siis üle ühe päeva) täiesti korda, kuid ühepäevane üritus viis partnerid ja veebiomanikud kokku, et ühiselt kodulehte paremaks muuta. Mitmed arendused ja koostööd kestavad siiani.

Vaata lisaks:

Jaga
Nõuandja