"Veebid korda" ettevõtmine ehk kuidas arendaja ja veebiomanik mõne tunniga ühise keele leiavad

Kirjutasime kuu aega tagasi, kuidas 16. märtsil korraldati Veebimajutus.ee ja teaduspargi Tehnopol poolt „häkkimismaraton“ ehk häkaton „Veebid korda“, mis tõi kokku Eesti disaini- ja IT firmad – Veebimajutuse partnerid. Mõne tunniga rääkisid mitmed Eesti organisatsioonid, mis neil veebi juures veel puudu ja lahendamist vajab ning arendusfirmad proovisid nende muresid lahendada.

Suurel veebikorrastamisüritusel osales kliendina Nova Vita kliinik ja neid nõustas Bit Finer. Kumbki osapool räägib, mis neil sellest üritusest meelde jäi ja kuidas oldi kasulikud üksteisele.

Nova Vita Kliinik sai nõu kodulehe parandamiseks

Vastab Nova Vita Kliiniku juhataja Karin Rosenstein.

Millises seisus olid teie veebiuuendusplaanid enne ja kui kuhu jõudsite peale Bit Fineri spetsialistidega konsulteerimist?

Saime koolitusel BitFineri esindajatelt palju asjalikku nõu, mida plaanime lähiajal oma kodulehe parandamiseks ka rakendada.

Kuidas teie organisatsioonis veebiarendus käib, milliseid asju teete ise ja milliseid tellite väljastpoolt?

Hetkel ostab Nova Vita veebilehe haldamist sisse ühelt Soome arendajalt. Lihtsamaid muudatusi on seni viinud kodulehele sisse juhataja või mõni muu töötaja. Lähitulevikus alustamegi koostööd BitFineriga.

Milliseid uusi huvitavaid tööriistu veebiarendajad soovitasid, mida neist ise plaanite kasutama hakata?

Peamised soovitused olid kodulehe menüü kasutajasõbralikumaks muutmine, peamiste müügiargumentide välja toomine avalehel, mobiiliversiooni parandamine, broneeringusüsteemi uuendamine.

Milline oli kõige suurem kasu sellest päevast ja kõige vajalikumad soovitused?

Töötame uuenduste rakendamisega, aga kõige suuremat kasu ootaks mobiiliversiooni kasutajasõbralikumaks muutmises, kuna Google Analytics näitas, et üle 60% kasutajaid jõuab meie kodulehele mobiili kaudu. Lisaks on ootused broneeringusüsteemi efektiivsemaks muutmise osas.

Arendaja: tegemist on palju

Bit Finer´i poolt vastab ja kommenteerib nähtut agentuuri loovjuht Lauri Post.

Kui põhjalikult selle ühe päeva jooksul jõudis kliendi muredesse süveneda ja millist lahendust pakkuda?

Üks päev on väga lühike aeg, aga õnneks saime pisut eeltööd teha ja ärispetsiifikaga kurssi end viia. See muutsis päeva alguse kõigi jaoks efektiivsemaks. Alustasime nagu ikka kiire uuriva ülevaatega, kuulasime kliendi muret, soove ja ambitsiooning ning detaile äri kohta. Vahetasime mõtteid, uurisime analüütikat ja kasutajakogemust. Ehk selle lühikese päeva jooksul saime aru, kes klient on, millised soovid ja ambitsioonid tal on, samuti seda, milline on hetkeolukord veebis.

Lisaks tegelesime praktilisema poolega: koostasime checklisti, mida tuleks kiirelt korda teha ja põhjendasime, miks.

Uurisime koos analüütikat ja nägime kiirelt ära, et mobiililt saabuvaid külastajaid oli üle 60% ning mobiililehte analüüsides oli näha, et see on pehmelt öeldes puudustega.

Teades probleemi, saime visandada juba vaba käega paberil paar mockup´i ja uue broneeringu voo. Seejärel tegime ka kiirelt esilehe osast disaininäidise. Seega usun, et klient sai hea ülevaate, kus nad on, mida teha saaks ning sai ka reaalselt päevatulemust maitsta.

Mis olid Nova Vita Kliiniku veebi peamised lahendamist vajavad asjad?

Peamised asjad, mida leidsime, olid väärtusepakkumine ja nn unique selling point, saidi arhitektuur ja menüü olid halvad, terve veebileht on küll informatiivne, kuid puudub selge eesmärk ehk see, mida tahetakse, et kasutaja teeks. Mobiiliveeb oli väga nõrk, disainis annaks kõvasti taset tõsta, samuti lehe üldine kasutatavus oli tagasihoidlik.

Tõime välja ka mõned copywriting´u soovitused, SEO ehk otsimootorile optimeerimise nõuanded ja pisut ka tehnilist poolt (nt Sitemaps, robots.txt, SSL jne).

Kuidas klient ja teie ise koostööga rahule jäite ja kas plaanite ka edaspidi koos veebiga edasi minna?

Saime väga hea klapi ja terve päev möödus meeleolukalt, saime olla avatud ja otsekohesed ning klient mõistis, miks see kõik on vajalik.

Oleme ka peale üritust suhelnud jooksvalt ja hetkeseisuga tundub, et alustamegi peagi koostööd paranduste ja mobiilse veebi osas.

Mis olid peamised soovitused kliendi veebidisaini osas?

Pigem oli suurem rõhk kasutatavusel ja kasutajaliidesel ning copywriting´ul ehk tekstidel, aga disainist rääkides soovitasime rõhuda rohkem emotsioonile, kasutada rohkem pilte, hoida üldine stiil puhtam ning teha olulised call to action´id eriti nähtavaks. Põhinedes nende ärispetsiifikale ja delikaatsetele teemadele soovitasime rohkem persoonipõhist jutustamist, et panna inimesed kiirelt samastuma.

Üldist disaini kvaliteeti ja värvide kontrastust tuleks ka täiendada, et rohkem usaldusväärsust tekitada.

Kuid need olid kõik vaid esialgsed arvamused. Me soovitasime Nova Vita Kliinikule meie tavapärast lähenemist kasutada, et saada aru, mida kliendid tegelikult tahavad ja kuidas nad mõtlevad. Alles peale täpsemat analüüsi saab soovitada, mida tegelikult teha.

Hetkel usaldasime enda kogemust ja seda, mida päeva jooksul nägime.

Lühidalt oleks vaja teha

Uued suunad üritusel juba küpsemas

"Veebid korda" ürituse moderaatori ja projektijuhti, Veebimajutus.ee partnerihalduri, Tõnis Bramanise sõnul on Bit Fineri ja Nova Vita Kliiniku edukas koostöö ka pärast üritust tõeline tunnustus organiseerijatele, sest häkaton on täitnud oma eesmärki - viia vajadus kokku ekspert-teadmistega. "Esimene pilootüritus tõestas end ja andis nii palju inspiratsiooni, et juba kaks järgmist päevakut on planeeritud. Juba selle kuu viimasel päeval korraldame e-kaubandusele suunatud "Checkout" alapealkirjaga häkatoni, kus keskendume e-poodide ostukorvile - täpsemalt selle optimeerimisele ja ostu lõpule viimise soodustamisele. Üks peamine teema on näiteks cart abandonment ehk ostukorvi maha jätmine - püüame seda probleemi e-poodidel lahendada aidata ning selleks tulevad meile appi ka erinevad vastavate lahenduste pakkujad välismaalt." Bramanis on veendunud, et sääraste üritustega saab ka tulevikus edukalt Veebimajutus.ee partnerprogrammi liikmed ja professionaalset nõustamist ning arendust vajavad ettevõtted kokku viia ning seeläbi tulevikus erinevate veebilehtede ja e-poodide külastajatele pakkuda nii silmailu, head sisu kui ka kasutusmugavust.
 

Vaata ka eelmist "Veebid korda" lugu siit.
Jaga
Nõuandja