Mõtteid seminarilt: kuidas uue tegijana väikese eelarvega turul läbi lüüa?

Kristin Tomson
03. mai

Kristin Tomson, kes on tuntud ka Veebimajutuse blogist oma brändiga Tomson Mandalamaalid, kuulas Veebimajutuse veebiseminari "Kuidas uue tegijana ja väikese eelarvega turul läbi lüüa?”. Kui seminarikuulajad oma kogemusi ja mõtteid jagavad, aitab see ka teisi, kes samal seminaril käinud või kes nüüd seda vaatama hakkavad.

Veel teistki korda videot vaadanuna otsustas Kristin Tomson oma mõtted ka kirja panna, kuna veebiseminar andis mitmeid häid ideid, kuidas ettevõttega paigalseisust edasi liikuda. Need võivad ka teistele kasuks tulla, kes samasse olukorda on sattunud.

Seda veebiseminari esmakordselt kuulates oli Kristin tugevalt kahtlevas faasis, sest hoolimata Facebooki kogukonna jõudsast kasvust ei olnud see toonud loodetud tulemusi mandalate müügi osas.

"Tundsin kimbatust, kuidas oma klientideni paremini jõuda," meenutab Kristin.

Tomson Mandalamaalid oli tegutsenud juba üle kahe aasta, selle aja jooksul kasvas Facebooki kogukond 1200 jälgijani ning seda ilma ühegi tasulise reklaamita.

Põhiline edu on tulnud järjepidevast Facebooki postituste tegemisest ning nendega on püütud pakkuda lugejatele väärtust, tehes lisaks oma maalidele postitusi ka erinevate sümbolite kohta, mida mandalates kasutatakse ja ka värvide tähenduste kohta.

Paista silma ja loo usaldusväärsust!

Et jõuda edasi uuele tasemele, kuulas Kristin Tomson veebiseminari esimest korda ja tema jaoks jäi kõlama kaks väga olulist mõtet: tuleb silma paista ja luua usaldusväärsust.

Silmapaistmiseks katsetas ta jätkuvalt vaid oma Facebooki kanalit, kuid hiljem ka aina aktiivsemalt oma Instagrami kontot ning tegi lisaks ka YouTube’i kanali, mis on küll veel lapsekingades.

"Kuni 2023 aasta lõpuni keskendusingi peamiselt just silma paistmisele," räägib ta, "kui aga eelmise aasta lõpus tulin välja oma esimese omadisainitud Mandala kalendriga 2024, siis hakkasin klientidelt ka aktiivselt tagasisidet küsima."

Tagasiside tuli jätta Facebooki lehele arvustuste alla ning kui neid juba natuke oli kogunenud, oli hea need oma kodulehele kopeerida, kus on klientide jaoks väga oluline näidata ka teiste tagasisidet ja arvamusi.


Kodulehele tasub lisada oma klientide tagasiside, see huvitab palju just uusi ostjaid ja suurendab usaldusväärsust.

Kodulehele on plaanis lisada veel üks lehekülg, kuhu saab koondada enda kohta ilmunud artiklid, kui neid juba natuke rohkem koguneb – see on samuti üks viis, kuidas usaldusväärsust tõsta.

Valmista ette, müü ja kasvata

Kolm märksõna, mis veel sellelt veebiseminarilt meelde jäid, olid ettevalmistus, müük ja ettevõtte kasvatamine, mis on olulised ka pärast kodulehe valmis saamist.

"Tegin juba enne kodulehe tegemist väga põhjaliku analüüsi - kellele, kuidas ja kus pakkuda oma maale," selgitab Kristin Tomson, "kuna aga oodatud tulemusi ei tulnud, siis olen korduvalt sellesse faasi tagasi pöördunud. Sõnastasin täpsemini oma missiooni ning olen enda jaoks täpsustanud, kes on minu sihtrühm ja milline on minu ideaalne klient."

Müügikanaliks on endiselt e-pood, mis tähendab, et tooteid tuleb palju reklaamida kõikjal. Mandalamaalide tegija on proovinud ära kasutada kõiki võimalusi, kus saab seda tasuta teha, sh erinevates Facebooki müügigruppides. Samuti tuleb julgelt oma tegemistest ise rääkida seal, kus saab võimaluse end tutvustada: konverentsil, messidel, üritustel.

Kuna originaalmaalide hinnad on kõrged ning nende müük pole andnud veel soovitud tulemusi, siis keskendus ettevõtja kasvule läbi uute seotud toodete. Mõned ideed on aga veel oma järge ootamas.


Kui põhitoodetega ei lähe nii hästi, nagu tahaks, siis tasub katsetada erinevate muude toodetega, näiteks kalendri või mandala kruusidega.

Üks selline suurim edulugu on seni olnud uudistoode Mandala kalendrid 2024. Tänu kalendritele sai kokku vajaliku summa, et katta ka kodulehe majutusega seotud kulud, mis on hetkel ettevõtte suurimad püsikulud.

Draakoni aasta alguses veebruaris sai katsetada veel ühe uue tootega – draakoni aasta mandala puslega, mis on lisaks mõnusale ja arendavale ajaveetmisele ka hea võimalus manifesteerida oma soove draakoni aastaks. Seegi aitab hooajaliselt laiendada mandalamaalide tuntust ja müüki.

Veebiseminari tasus ka teist korda kuulata

Mõned asjad jäävad esimest korda kuulates kahe silma vahele ja mõnda ei oska kohe tähtsaks pidada, aga õnneks saab veebiseminari ikka ja jälle uuesti vaadata-kuulata. Seda Kristin Tomson tegigi ja avastas mitu uut asja, millele võiks nüüd rohkem tähelepanu pöörata.

"Esiteks - küsi testrühmalt ehk oma sihtrühma inimestelt tagasisidet, kas sinu tooted üldse lähevad korda – see oli vajalik mõte, mis jäi minu jaoks kõlama, kui kuulasin veebiseminari teist korda," selgitas ta.

Testrühma küsitlust otseselt pole seni toimunud, kuid kalendriga välja tulles tegi ta Facebooki lehel küsitluse, kas selline toode pakuks huvi. Vastanute hulk oli vaid kolmandik neist, kes lõpuks tellisid, kuid see annab edasiseks taas uusi ideid.

Samuti jäi teist korda kuulamisel Kristin Tomsoni jaoks kõlama, et tuleks selgemini välja tuua mõned peamised valupunktid, mis klientidel on ning soovitud tulemused ja oma väärtuspakkumine kliendile ehk kuidas ettevõtte tooted saaksid aidata klientidel neid valupunkte kõrvaldada.

"Selle pilguga tuleb mul oma koduleht veel üle vaadata," lõpetas mandalamaalide tegija.

Kristin Tomson

Kristin Tomson on Tomson Mandalamaalid eestvedaja, kes pühendub mitmekesiste mandala-teemaliste kunstitööde loomisele. Tema portfoolio hõlmab erinevate mandala maalide, kruuside, puslede ja kalendrite loomist.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00