Üritusturundus - fopaast kuulsuseni

Üritusturundus on tundlik ala, kus inimfaktoril on väga suur kaal. See võib kogu ürituse kas ära rikkuda või tuua ohtralt kuulsust nii seniste kui tulevaste klientide hulgas. Inimlike eksimuste eest pole mitte keegi kaitstud, ent siis on küsimus alati selles, et kui halvim juba on juhtunud, siis kuidas edasi käituda ning "rongi alt" välja tulla. Kui aga üritus õnnestub, siis kasu on sellest suurem kui enamusel muudel turundusvõtetel.

Vaatamegi, kuidas nii meil kui mujal on üritusturunduse õnnestumiste ja fopaadega toimitud ning milliseid tarkusi tagantjärgi võiks sellest kõigest kõrva taha panna.

Detailid on olulised

Orangetime.ee kirjutab oma blogis tänavuse aasta maailma ühest suurimast ning enim kõmu tekitanud ämbrist. Tegemist oli õnnetusega, kui Oscarite jagamise galal läksid ümbrikud vahetusse ning aasta parimaks filmiks kuulutati muusikal “La La Land”. Kui võitjad juba lavale tulid, siis selgus, et tegu oli eksitusega – tegelik võitja oli hoopiski film “Kuuvalgus”.

Nii ränk eksimus võib ilmselt kahvatama panna ka kõige külmaverelisema õhtujuhi. Tähtsaks peetakse, et ürituse vedaja suudab rahulikuks jääda, kiiresti reageerida ning asja naljaks pöörata. Blogis tuuakse välja eelkõige see, et kiirest reaktsioonist jäi veidi puudu ning „võitjad“ jõudsid juba oma tänukõnet alustada.

Siiski, kui vaadata meediakajastust sellest sündmusest, siis saab tuua ka välja positiivsema poole. Näiteks elu24.ee vahendab, et õhtujuht Jimmy Kimmel viskas nalja: "Mul on väga kahju, et nii juhtus. Mina isiklikult süüdistan selles Steve Harveyt. Mulle meeldiks, kui te sellest hoolimata Oscari võidaksite. Miks me ei võiks neid hulgi jagada?"

Tõepoolest, nali oli tol hetkel parim lahendus.

Teised soovitused, mis blogis välja tuuakse, on detailidele tähelepanu pööramine ning kõige täpsemalt üle kontrollimine.

Filmialal jätkates võiks meenutada PÖFFi avamisega seonduvat kriitikat. Antud juhul polnud küll tegu inimliku eksimusega, vaid ettevalmistajate tegemata jäänud tööga.

Margit Adorf kirjutas Sirbis, et traditsiooniliselt oli PÖFFi avatseremoonia esimene pool totaalne kaos ja liivajooksmine. „Vaene Tiina Lokk tundus vahepeal isegi sel määral heituvat, et näis pisaratega võitlevat.“

Autor toob välja moraali - ärge kavandage pikki igavaid kõnesid mõne arvutiasjanduse saatel!

„Veniva, igava ja piinliku žürii tutvustamise asemel oleks saanud võistlusprogrammides osalevate filmide klippidest teha ikkagi tõelised tutvustavad klipid, praegusel kujul näidati saali kogunenud publikule lihtsalt suvalist mõnesekundilist juppi filmist, mis vaatajale mitte midagi ei öelnud,“ kommenteeris Adorf.

Tänavu suvel juhtus veel üks piinlik sündmus. Nagu teada, on nõiad ning selgeltnägijad Eestis ülimalt populaarsed, ent pole nemadki alati võimelised õnnetusi ette nägema ja ära hoidma. Buduaar.ee kirjeldab, kuidas Eesti üks edukamaid ning võimekamaid nõidasid Marilyn Kerro jagas reedel, 16. juunil Lasnamäe Centrumis kõkidele oma fännidele autogramme ning lisaks naisele endale oli kohale organiseeritud ka kuningboa. Madu oli mõeldud inimestele meelelahutuseks, ent paraku lõppes üritus ootamatu õnnetusega.

„Kõik, kes Marilynilt autogrammi soovisid, said pealtnägijate sõnul võimaluse reptiiliga koos pilti teha ning kõige populaarsem oli see just laste seas. Tundub, et kuningboa ei tundnud end inimeste massis sugugi hästi ning ühel hetkel tegi ootamatu liigutuse, hammustades oma omanikku. Et madu sel hetkel mõne lapse juures polnud, oli vaid õnnelik saatus,“ kirjeldab seltskonnaväljaanne mõnuga kurioosset juhtumist.

Ilm – kutsumata tujurikkuja

Väliüritustel on muidugi alati risk, et ilm nullib korraldajate parimad soovid. Nii juhtus ka selleaastase arvamusfestivaliga, millele tegi veidi enneaegse lõpu äikesetorm. Loomulikult ei taha ükski korraldaja usaldada halba ilmateadet, ent vahel tasuks seda siiski teha.

Ehkki teravmeelitsejatel on alati hea tagantjärgi nalja teha ning hambaid teritada, kui miski viltu läheb, tuleb siiski tunnustada, et väga hästi õnnestunud üritusi toimub Eestis päris palju. Sel puhul jääb see meelde paljudele ja suulise turundusega räägitakse toimunut edasi ka sõpradele-tuttavatele.

Lõpetuseks vaatame, mida soovitab reklaamiagentuuri Imagine strateegiajuht Margo Kütt sünnipäevakampaaniate korraldamisel:

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena