Suust-suhu turundus - Pane inimesed rääkima

Suust suhu leviv info on väga tähtis turundusvahend. Vahel nimetatakse seda ka “naised/mehed saunas rääkisid” (NSR) kanaliks ja see on hästi toiminud juba sajandeid. Pole kahtlust, et selline isiklik sõnumi levitamine on efektiivne ja nüüd lisanduvad sellele veel mitmesugused muud kanalid, mille kaudu inimeselt inimesele uudis veel kiiremini ja kaugemale saab jõuda.

Info levib pideva topeldamise teel ehk eksponentsiaalselt: mina rääkisin asjast ühele sõbrale, sõber rääkis edasi veel paarile, need omakorda juba juba järgmistele – nii võib see kesta lõputult. Kui tahad võita turundusvõidujooksu, siis on vaja tuhandeid teie toodangust rääkijaid, kes teevad seda vabatahtlikult.

Info jõuab kuulujutuna väga kiiresti paljudeni, sest üle 90 protsendi inimestest usaldab oma sõpru ja peret enam kui mistahes müügisõnumit.

Suust Suhu Turunduse Assotsiatsiooni ehk WOMMA (Word of Mouth Marketing Association) presidendi Suzanne Fanningu arvates on sada firmabrändi kirglikku fänni igal juhul etem kui 10 000, kes on ettevõtte “fänniks” hakanud üksnes seetõttu, et osaleda mõnel iPad'i loosimisel. Suulise turunduse võtmeks on Fanningu sõnul kolm E-d: Engage–Equip– Empower (“haara kaasa”, “varusta”, “anna voli”).

1. Haara kaasa

Astu fännidega vestlusse oma brändi üle ja tule sõbralikult nende ellu. @NikeSupport Twitteris on selleks üks väga hea näide. Twitteris annavad fännid lahkelt tagasisidet ja soovitavad vabatahtlikult ka oma sõpradele. Tõelised fännid tegutsevad firma turundust aktiivselt toetades.

2. Varusta

Anna klientidele midagi, mis aitab neil olla nagu „oma“. Seda teeb hästi näiteks Apple: see “miski” võiksid olla ihaldatud tooted, teenindus, killukesed siseinfost või lood millestki väga erilisest ja ägedast, uskumatud faktid. See annab kliendile tunde, et ta on ühiskondlikus hierarhias kõrgemale tõusnud.

3. Anna voli

Kingi klientidele võimalus kõnelda brändist ja kogemusi jagada. Anna neile teada, et nad on väga olulised ja nendeta ei saa. Lay'si kampaanias Do us a Flavor! ("Tee mulle lõhn!”) anti tarbijale ise võimalus öelda, mida nad kartulikrõpsude lõhnast ootavad. Sealsel võistlusel osalemiseks ei pidanud midagi ostma, vaid läbi Twitteri ideid pakkuma ja teiste omi hääletama. Finalistide ideed viib PepsiCo ka ellu. Tegemist on suure sotsiaalse turunduse kampaaniaga, kus võitjalõhnade autorid lahkuvad miljonitega.

Kuus soovitust, mida kohe teha

Siin on kuus soovitust, mida kohe teha, et suust suhu turundus toimima hakkaks.

  1. Uuri välja, mida kliendid toodete, teenuste või brändi kohta praegu arvavad. Tee näiteks auhindadega küsitlus, kus esimeseks küsimuseks on kümne palli süsteemis hinnang, kas nad soovitaksid toodet, teenust või brändi oma sõpradele ja miks?
  2. Tee seda rohkem, mille eest kliendid küsitlustes kõrgemaid hindeid annavad ja mida rohkem teistele soovitavad.
  3. Küsi ka oma töötajate arvamust. Oma ettevõtte töötajad on kõige olulisemad suust suhu turundajad, sest nemad kas räägivad kõigile edasi, kui head tooted nende tööandjal on või paljastavad tegeliku olukorra. Küsitle neid samade küsimustega nagu kliente.
  4. Kasuta sotsiaalmeediat, tunnista seal ka oma vigu ja vasta küsimustele. Sotsiaalmeedias on parim võimalus näidata, et ettevõttes on samuti tavalised inimesed, kes rõõmustavad ja kurvastavad.
  5. Las tippjuht võtab sõna sotsiaalmeedias ja pöördub ise klientide poole. See annab võimaluse tunda fännidel ja klientidel end olulisena.
  6. On lugude jutustamise ajastu – loo oma brändist ja toodetest lugusid, mida saab lihtsalt edasi jutustada ja mis kannavad positiivset sõnumit. Need lood võib klientideni viia nii sotsiaalmeedia kui blogi kaudu ja kui on head lood, hakkavad need elama oma elu ning jutustatakse edasi.
Jaga
Nõuandja