Miks kasutada tasulisi SEO tööriistu ja kuidas muudab tehisintellekt need tõhusaks?

Tanel Taluri
26. sept 2023

Selleks et mõista, miks SEO ehk kodulehe otsingumootorile optimeerimine on veebiäri jaoks kriitilise tähtsusega, tuleb kõigepealt mõista otsingumootorite keerukust, soovitab Marketing Sharksi SEO spetsialist Tanel Taluri ning annab nõu, milliseid tasulisi tööriistu eelistada. Samas on selles valdkonnas toonud suuri muutusi ka tehisintellekti areng.

Otsingumootorid nagu Google ja Bing teevad lakkamatult tööd selle nimel, et pakkuda kasutajatele kõige relevantsemaid ja kvaliteetsemaid otsingutulemusi. SEO spetsialistide ülesandeks on tagada, et just nende klientide veebisaidid oleksid otsingutulemuste nimekirja tipus.

Tänapäeval aga ei piisa enam lihtsalt veebi HTML-is META-kirjelduse lisamisest või mõne olulise märksõna sisus kordamisest. SEO teenus on muutunud palju keerukamaks ja detailsemaks. Mängu tulevad kvaliteetsed ja tasulised SEO tööriistad ning uusimad tehnoloogilised saavutused nagu tehisintellekt.

Miks valivad kogenud agentuurid just tasulisi tööriistu?

Tasulistel abivahenditel on mitmeid eeliseid.

1. Täpsus ja uuendused. SEMrush, Ahrefs ja Moz pakuvad kasutajatele täpseid ja ajakohaseid andmeid. Need tööriistad uuendavad pidevalt oma andmebaase, tagades seeläbi kõige usaldusväärsemad andmed. SEO spetsialistid teavad, mida tähendavad lühendid DR, DA ja AS. Need kõik on olulisimad tööriistad, mis tähistavad domeenide autoriteetsust.

Kui on vaja mõõta märksõnade mahtu ja konkurentsi ning analüüsida antud märksõnaga hästi esile tulevaid veebilehti, siis ilma eelpool mainitud tööriistadeta on see väga ajamahukas. Kas kaevata kraavi labida või hoopis traktoriga? Labidat võib küll natuke tuunida, aga kopa vastu ei saa ka parimad ülisportlikud labidamehed kuidagi.

2. Mitmekülgsus. Need tööriistad pakuvad mitte ainult märksõnade uurimist, vaid hõlmavad konkurentide analüüsi, tagasilinkide analüüsi, tehnilist SEO-d ja palju muud.

Tihti on need tööriistad isegi liiga mahukad. Kuid enamus neist pakuvad ka oma koolitusprogramme ja isegi sertifikaate nende läbinutele. Lisaks muudavad aastatepikkused kogemused SEMrushi või Ahrefsi kasutamise vägagi lihtsaks. 

Ahrefsi töölaud.

 

3. Ajasääst. Käsitsi andmete kogumine ja analüüs võtab palju aega. Kvaliteetne tööriist võib seda protsessi kiirendada, aidates SEO spetsialistidel keskenduda strateegiatele ja kõige olulisematele töödele. Siin tuleb kasuks ka 80/20 meetod ehk tee 20% ajast seda, mis toob 80% tulemusi, mitte vastupidi.

4. Professionaalsus. Tasulise tööriista kasutamine näitab sinu pühendumust. Kui agentuur on valmis investeerima kvaliteetsesse vahendisse, siis näitab see professionaalsust. 

Tasuta asju on ka olemas, kuid üsna tihti näitab see kasutaja ebakindlust ning teenusepakkuja puhul kogemuse puudumist. Kogemus aga annab teenusepakkujale juba kindluse raha küsida ja seda omakorda investeerida enese arendamisse. 

Tasuliste tööriistade kasutamine näitab üsna hästi ära, kuidas eraldada kümmet Youtube´ist SEO Basics videot vaadanud SEO kogemusega koolipoissi rohkem kui 15-aastase reaalse kogemusega agentuurist.

SEMrush Trends.

Hinnad algavad normaalse SEO tööriista puhul ligi 400 dollarist ja kui kasutusel on mitmed tööriistad, siis ainuüksi tarkvaralahenduste kuutasu võib küündida mitmetesse tuhandetesse.

5. Tasuta on kõigile kättesaadav, tasuline mitte. WordPressi ja teiste sisuhaldusplatvormide tasuta pakutavad moodulid, mis maksavad vähe või on tasuta, on väga paljude poolt kasutatavad. Kui kõik neid kasutavad, siis on väga raske eristuda või olla teistest parem.

Tehisintellekt (TI) ja SEO: Kuidas TI muudab mängu

Uus ja suur mõjutaja SEO-s on tehisintellekt, mis on valdkonda viimasel ajal tõsiselt muutnud. Need kõige olulisemad muudatused on järgmised.

1. Isikupärastatud otsing. TI algoritmid analüüsivad kasutaja käitumist, et pakkuda isikupärastatud otsingutulemusi. See tähendab, et kaks erinevat kasutajat võivad saada täiesti erinevaid otsingutulemusi täpselt sama päringuga. 

See muudab eriti tähtsaks kliendi profiili tundmise. Nüüd peab oma ettevõtte jaoks looma mitmeid ja mitmeid kliendiprofiile, nagu näiteks "Malle (42) otsib oma lapsele uut jalgrattast" vs "Jüri (43) otsib oma lapsele uut jalgrattast".

Tulemused otsingus on nende jaoks erinevad ja isegi otsimise stiil on erinev. Teekond tuleks TI-ga läbi kaardistada ning sealt tulenevalt luua märksõna strateegia. 

2. Märksõnade analüüs. TI võib automaatselt analüüsida ja tuvastada märksõnu, mis on konkreetse sihtrühma jaoks kõige olulisemad, muutes sisu loomise ja optimeerimise palju tõhusamaks. See aitab lahendada punkt isikupärastatud otsingust tulenevat lähenemist. Kirjeldades TI-le oma kliendi profiili, annab see märksõna analüüsi jaoks vajaliku andmemahu.

3. Sisu loomine. Mõned TI tööriistad suudavad luua kvaliteetset sisu, mis on optimeeritud SEO jaoks. Paljud suuremad sisutootmise tööriistad ongi juba ühendatud TI liidesega ning paari hiireklõpsu ja väikese lähteülesande kirjeldusega võib saada otsingutulemustes hästi esile tuleva sisuartikli. See on testitud ja töötab isegi USA ja Ühendkuningriigi keerulistel turgudel ning konkurentsitihedates valdkondades.

SEO valdkond muutub väga kiiresti

Kokkuvõtteks võib öelda, et SEO maailm on pidevas muutumises. SEO agentuurid mõistavad, et edukas SEO nõuab investeeringuid kvaliteetsetesse tööriistadesse ja sellistesse uutesse tehnoloogiatesse nagu tehisintellekt. 

Võimsamad tasulised SEO tööriistad juba lisavadki TI-d samm-sammult oma süsteemidesse. Korraliku SEO agentuuri töölaualt leiab tavaliselt sellised vahendid:

TASULISED

  • ChatGPT 4 - analüüsid, sisuloome
  • Ahrefs - tagasilingid, märksõnade analüüsid, konkurentide analüüsid jpm.
  • SEMrush - konkurentide analüüs, märksõnade analüüs, liidesed jpm.
  • Majestic SEO - tagasilinkide analüüs
  • Moz - tagasilinkide analüüs, onsite analüüs
  • Screaming Frog - onsite analüüs
  • SurferSEO - sisuloome, analüüsid, TI sisuloome

TASUTA

  • Google Search Console - Google veebihalduri tööriist, tehniline SEO
  • Google My Business - lokaalne SEO tööriist
  • Yoast, RankMath - WordPressi moodulid
  • ChatGPT 3.5 - TI sisuloome
  • Google Ads - märksõnade analüüs
  • Google Analytics - analüüsid
  • Microsoft Clarity - analüüsid

Olenemata sellest, kas oled veebisaidi omanik või SEO spetsialist, on oluline jääda ajakohaseks ja kohaneda uute trendidega. Tehnoloogia areneb kiiresti ning praegu on valikuks kas olla pioneer või sabassörkija. 

Tanel Taluri

Üle kümne aastase digiturunduse kogemusega agentuur Marketing Sharks on tuntud oma mitmekülgsete digiturunduse lahenduste poolest, sealhulgas tippklassi WordPressi kodulehtede ja e-poodide arendamise alal. Google’i turunduse valdkonnas võimekana suudavad nad äripartneritena sügavuti klientide vajadustesse sukelduda, pakkudes strateegilist tuge nii suurematele kui ka väiksematele ettevõtetele.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00