Kuidas üritust turundada ja miks see on mõnedele firmadele parim viis kliente leida?

Roland Tokko
29. juuni 2023
6 min lugemine

Üritus on midagi, mis jääb meelde, nõuab kohaletulekut või keskendumist online-ülekandele ja seega võib korraldaja kindel olla, et vähemalt mingiks hetkeks on ta võitnud osaleja täieliku tähelepanu. Sellest, kuidas üritusturundust kasutab koolitusettevõte Edu Akadeemia, mis on Eesti suurim enesearengule suunatud ettevõte, räägib ettevõtte üks asutajatest ja inspiratsiooniesineja Roland Tokko ning soovitab üritusturundust kasutada teistelgi.

Tokko sõnul on Edu Akadeemia missiooniks tuua välja inimeste ja ettevõtete tegelik potentsiaal, mida tehakse läbi koolituste, veebiseminaride, raamatute, festivalide jne.

Eestisse on toodud ka mitmeid maailmakuulsaid koolitajaid, nagu Robin Sharma, Robert Kiyosaki ja Jack Canfield. Järgmine üritus toimub aga juba 22. juulil Paide Vallimäel: Enesearengufestival Õnnelik Mina, kuhu on oodata ligi 2000 osalejat.

Millised on ürituse suurimad eelised muude turundusliikide ees?

Ürituste suurim eelis see, et kõik su potentsiaalsed kliendid on ühes kohas koos ja ürituse abil saab neid oluliselt tugevamalt oma brändiga siduda, positiivsete emotsioonide abil on võimalik ka inimesi ostuotsust kergemini tegema panna.

Millised ettevõtted võidaksid ürituste kaudu turundamisest kõige rohkem?

Kõik ettevõtted saavad korraldada oma valdkonna põhiseid üritusi, mis aitavad turunduse ja müügi eesmärkide saavutamisele kaasa, mingeid erilisi valdkondi polegi. 

Kas üritusi peab alati ise korraldama või on hea mõte ka teiste üritustel osalemine?

Meie korraldame oma sündmusi ise, kuid tihti käin ka esinemas teistel sündmustel. 

Teiste üritustel osaledes tuleb mõista, mida see sündmus soovib osalejatele edasi anda, mis eesmärki saavutada ning siis tuleks püüda parimal viisil anda oma panus, et selle eesmärgini saaksid kõik jõuda.

Roland Tokko "Better You" sündmuse laval. Fotod: Edu Akadeemia

Võimalusel tuleb uurida, kas saad jagada mõnda väärt materjali (näiteks lingina, kingitust või sooduskoodi osalejatele, keda ka sinu tooteid/teenuseid tarbima tuua.)

Kui ise üritusi ei korralda, siis tasub leida just selliseid üritusi, kus on juba sinu ettevõtte potentsiaalne sihtrühm kohal. Kui see on hea energiaga, tasub leida võimalus, kuidas sellel sündmusel silma paista, et oma potentsiaalsele ostjale positiivse emotsiooniga meelde jääda.

Millised on head kanalid ürituse promomiseks ja miks on üks või teine kanal hea?

Ülekaalukalt kõige parem on oma meililist, mille kaudu järjepidevalt väärtuslikku sisu jagada. 

Kõik muu toetab, aga see on peamine, kust ka meie suurima osa oma müüke saame. 

Kuidas üritust reklaamida, mõned head nipid?

Enne, kui üritust reklaamima hakata, soovitan teha sihtrühma osas küsitlus ja välja uurida, mis on suurimad väljakutsed ja soovid seoses teemaga, millele sul on soov lahendust pakkuda. 

Siis tuleb kasutada küsitlusest tulnud vastuseid ürituse turundus- ja reklaammaterjalides. Nii on kõige tõenäolisem, et su üritus kõnetab neid inimesi, keda soovid sinna osalema saada. 

Kas ka tasuline üritus on hea turundus ja mida siis peaks silmas pidama?

Tasuline üritus, eriti kui tegemist on füüsilise üritusega, on tihti parem, kui tasuta. 

Esiteks tulevad kohale vaid need inimesed, kes on päriselt valmis pühenduma (eriti siis, kui nad ise pileti eest maksavad) ja teiseks on ruumi energia oluliselt parem, sest lihtsalt tasuta uudistama tulnud inimesed on tihti energeetiliselt distantseeritud, skeptilisemad ja viivad kogu ruumi energia paigast ära.

Kuidas seada eesmärke üritusturunduse edukaks läbiviimiseks?

Meie eesmärk on alati olnud teha üritusi, mis aitavad inimestel lahendada mingit väljakutset või jõuda lähemale soovitud eesmärgile, tehes seda samal ajal nii, et meie reklaamiüritus ise on nii väärtuslik, et inimesed on valmis selle eest piletiraha maksma. Sellega muudavad nad ka meile turunduse kasumlikuks.

Eesmärk on teha kasumlikku turundust läbi ürituste.

Robin Sharma ja Roland Tokko sündmuse "Better You" laval. Foto: Edu Akadeemia

Kuidas mõõta üritusturunduse tulemusi pärast sündmuse toimumist?

Meie mõõdame seda alati selle järgi, kui palju osalenutest ostavad meie tasulist toodet või teenust. 

Enamasti on see vahemikus 3-5 protsenti osalenutest. 

Mida teha osalejatega pärast sündmust, kuidas nad nüüd lojaalseteks klientideks pöörata?

Meie püüame pöörata osalejaid lojaalseteks klientideks juba ürituste ajal, sest siis on emotsioon kõige vahetum, aga peale üritust jagame tihti veel väärt sisu, mis osalejat tema teekonnal toetab. Lühiajaliselt pakume veel võimalust kasutada üritusel välja kuulutatud diili toodet / teenust osta. 

Näiteks eelmise aasta enesearengufestivali järel müüsime ühe nädalaga 600 piletit selle aasta enesearengufestivalile. Neist umbes kolmandik olid festivalil osalejad ja suurem osa ülejäänutest meie meililistis olnud inimesed, kellele oleme aastate jooksul palju sisulist väärtust loonud.

Mida peab ettevõte ise teadma ürituste korraldamisest ja mida oleks mõistlik tellida väljastpoolt?

Kõige rohkem seda, mis eesmärgil üritust korraldatakse ja siis on oluline vaadata, mida saab oma tiimiga ära teha, sest neil on parim tunnetus oma kliendi ja potentsiaalse sihtrühma osas ning mida neil päriselt vaja.

Roland Tokko

Edu Akadeemia Eesti suurim enesearengu keskkond, mille missiooniks on tuua välja inimeste tegelik potentsiaal.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00