Kuidas kombineerida Instagram meiliturundusega?

Tanel Rand
17. apr 2023

Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand valgustab seekord Instagrami ja meiliturunduse võimalusi neid koos võimsa tööriistana kasutamiseks, et oma turundustegevusi paremini optimeerida. Mõlemad platvormid on tõhusad turunduskampaaniate elluviimiseks, aidates samal ajal kaasata vaatajaskonda ja suurendada konversioone. 

Eelkõige sobib Instagram väga hästi võimalike uute klientide kogukonna kasvatamiseks ja liikluse suunamiseks sinu ettevõtte poole. Pole ime, et see on Hubspoti aruande kohaselt märgitud turundajate ja ettevõtete enim kasutatud sotsiaalmeediaplatvormiks.

Allikas: Hubspot 

Meiliturunduse kampaaniad on aga omakorda tõhusad klientide saamiseks ja hoidmiseks, mida näitab konversioonimäär 8,17 protsenti.

Samuti hiilgab meiliturundus kõige parema ROI-ga ehk investeeringutasuvusega.

Tuues kahe kanali eelised kokku, tekib sul tõhus turundustööriist, millega võib saavutada ettevõtte jaoks parimaid turundustulemusi.

Kuidas Instagrami ja meiliturundust koos kasutada? Loe edasi, et saada häid näpunäiteid nende edukast ühendamisest.

1. Kasvata meililisti Instagrami abiga

Meililistid aitavad sul hõlpsasti kliendibaasiga ühendust võtta, tutvustada neile oma tooteid ja pakkuda allahindlusi. Meililistid on kasulikud ka klienditoe ja püsikliendiprogrammi kutsete jaoks. Nende abiga saad läbi personaliseerimise luua klientidega sügavamaid suhteid ja suurendada sellega oma müüki.

Meililisti kasvatamiseks saad edukalt kasutada ka Instagrami abi. Selleks lisa lihtsalt oma Instagrami kirjeldusse meililistiga liitumise link, kutsudes Instagrami konto külastajat üles tegevusele. Samuti saad korraldada Instagramis kingijagamise kampaaniaid või pakkuda seal eksklusiivseid teenuseid, et julgustada võimalikke kliente sinu meililistiga liituma.

Vaata näiteks alloleva Kai Collective’i postituse pealkirja. Bränd annab teada, et nende meililistis olevad inimesed saavad varase juurdepääsu ühe populaarseima tootesarja ostmiseks, kuna neile avaneb e-pood spetsiaalse koodi läbi kaks tundi varem, kui teistele. See näitab meililistiga liitumise väärtuslikkust ning motiveerib rohkem inimesi registreeruma. 

Allikas: Instagram

Samuti peaks meililisti kasvatamiseks kasutama ka muid Instagrami sisuvorminguid. Instagram Story sobib huvi äratamiseks suurepäraselt. 

Näiteks saad Instagrami lugude kaudu jagada infot selle kohta, millist teavet sinu ettevõtte turundusmeilides tavaliselt jagatakse. Too seal välja kõige põnevam ja lugejale kasulikum sisu, et loo vaataja näeks kuidas meililistiga liitumine talle kasu tooma hakkab.

Lisaks mõjub arvustuste ja kommentaaride jagamine veenvalt. Sellest sisust saab potentsiaalne liituja teada seda, kuidas sinu uudiskiri ja meilikampaaniad on teistele kasu toonud. 

Instagrami kasutajaid motiveerib meililistiga liituma ka müügivihje magnetite, näiteks teenuse tasuta prooviperioodide ja sooduskoodide jagamine.

2. Kasuta Instagrami oma meilisisu reklaamimiseks

Instagram on olenemata ettevõtte tööstusharust tõhus kõigi turundajate jaoks, et suurendada bränditeadlikkust ja klientide kaasamist. Isegi kui sul pole suurema sumina tekitamiseks piisavalt jälgijaid, leidub strateegiaid, mida kasutada nende hulga suurendamiseks.

Instagrami saab kasutada ka oma meilide sisu reklaamimiseks. Sotsiaalmeedias ei pea sa kaasama aga kogu turundusmeili sisu. Lihtsalt heida pilk oma uudiskirja. Ärata jälgijates uudishimu, mida saad registreerumisele meelitamiseks kasutada.

Activa Insurance seda teeb näiteks järgmiselt:

Allikas: Instagram

Vajaliku näpunäitena veendu kindlasti, et ettevõtte poolt jagataval sisul oleks erinevatel turundusplatvormidel sama välimus ja tunnetus.

See on bränditeadlikkuse ja äratuntavuse seisukohalt ülioluline. Hoides asju järjepidevana, on sinu meilide tellijatel lihtne ettevõtte Instagrami sisu ära tunda. Tulemuseks on see, et nad viivad tõenäolisemalt sinu poolt soovitud toimingu täide.

Kui ettevõtte Instagrami jälgijatest saavad ka meililisti liikmed, tunnevad nad kohe ära ka ettevõttelt tulevad e-kirjad. Niiviisi väheneb tõenäosus, et tellija peab sinu e-kirja rämpspostiks ja kustutab selle pikalt süvenemata koos teiste soovimatute meilidega ära.

3. Jaga turundusmeilides kasutajate endi loodud sisu

Kasutajate loodud sisu on kliendi poolt juhitud turundustüüp. Kui reklaamid seda sotsiaalse tõestuse vormi, on kliendid tõenäolisemalt veendunud, et sinu kaubamärgi tooteid kasutatakse. 

Seega jaga oma turundusmeilides erinevat Instagramist saadud kasutajate poolt loodud sisu. Sellise sisuga saad viidata toodete erinevatele kasutusviisidele ja eelistele, samuti saab tekitada kliendis seoseid brändi ja eluliste hetkede vahel.

Vaata näiteks järgmist näidet Jeepi Instagramist:

Allikas: WordStream

Selles Instagrami postituses on Jeep jaganud oma kontol kliendi poolt tehtud pilti ühest talvisest ilusast hetkest elust enesest. Taoline sisu mõjub soojalt ja positiivselt, samuti näitab see, et bränd hoolib oma klientide loodud sisust ning jagab seda uhkusega. Milline bränd ei tahaks sellisena inimestele meelde jääda? 

Sellist sisu saab muidugi ka oma uudiskirjas jagada. Nende e-kirjadega saad suunata oma turundusmeilide tellijad ettevõtte Instagrami lehele, kasvatades ka sealset jälgijaskonda.

Kasutaja poolt loodud sisu saamiseks võid korraldada näiteks võistlusi sotsiaalmeedias, et ärgitada inimesi sinu tooteid kasutama ja tootega seostuvaid kogemusi või ilusaid hetki jagama.

Võistluses osalemiseks võid paluda inimestel lisada oma sisule konkreetse kampaania või ettevõtte nimega hashtag. Loomulikult pead inimestelt küsima nende loodud sisu kasutamiseks ja edasi levitamiseks luba. Seega otsi lihtsalt hashtagi järgi kõige lahedam kampaania raames loodud sisu ning leidmisel saada sisu autorile privaatsõnum, küsides luba sisu jagamiseks. 

Taolise Instagrami sisu jagamine e-kirjas on üks olulisemaid Instagrami meiliturunduse näpunäiteid. See annab sulle mitmeid turunduslikke eeliseid ja seda strateegiat saad kasutada ka erinevates tööstusharudes alates SaaS-ist (tarkvara kui teenus) kuni B2B ehk ärilt ärile turunduskampaaniateni.  

4. Suurenda meiliturundusega oma Instagrami jälgijaskonda

Kui jälgijad panevad end sinu meililisti kirja, on nad tõenäoliselt sinu toodetest juba huvitatud. See tähendab, et tõenäosus, et nad sinu ettevõtet Instagramis jälgivad ja sealse sisuga suhtlevad, on juba suur, eks? Miks siis mitte seda ära kasutada? Lõpuks on alati hea, kui sotsiaalmeedia platvormidel on suurepärane seotuse näitaja.

Pealegi on Instagram suurepärane platvorm potentsiaalsete klientidega suhtlemiseks. Platvormil olemine on lõõgastavam, kui näiteks kodulehtede ja meilide vaatamine ning kasutajad tahavad juba sealsete kaubamärkidega rohkem suhelda. Vaata, mida arvud räägivad: umbes 90 protsenti Instagrami kasutajatest jälgib ettevõtteid. Anna neile võimalus hõlpsasti ka sinu ettevõtet jälgida. 

Niisiis, kuidas saaksid e-posti abil oma Instagrami jälgijate hulka ja kaasatust suurendada?

Vastus on lihtsamast lihtsam. Palu oma meililisti tellijatel minna ettevõtte Instagrami lehele ja vajutada Follow ehk "jälgimise" nuppu. Saad seda teha oma igakuises uudiskirjas ning näiteks ka uuele meililistiga liitujale saadetavas tervitusmeilis. See on lihtne, kuid tõhus tehnika, mida kasutatakse kõigis tööstusharudes, sealhulgas mittetulundusühingutes.

Allpool on hea näide mittetulundusühingu turundusstrateegiast, milles kasutatakse uudiskirju oma sotsiaalmeediakontode reklaamimiseks. Pane tähele, kuidas Trip Advisor Foundation palub oma meilide tellijatel neid ka sotsiaalvõrgustikes jälgida, lisades uudiskirjale sotsiaalmeedia nupud:

Allikas: Reallygoodemails

Pead siiski tegema tellijatele sinu jälgimise võimalikult lihtsaks ning oma soovi konkreetselt väljendama. Seega lisa oma meilile tegevusele kutsuv nupp ehk CTA. Kui tellijad nupul klõpsavad, peaksid nad oma konto kaudu hõlpsasti sinu Instagrami kontole juurde pääsema ja seejärel lihtsalt vajutama nuppu "Jälgi".

Samuti võid panna tellijad end jälgima, kuulutades välja kingituste kampaania või pakkudes allahindlusi. Siin on suurepärane näide riidefirmalt Forever 21:

Allikas: VerticalResponse

Selleks, et meilitellijad saaksid poes allahindlust kasutada, peavad nad esmalt postitama Forever 21 riietuses endast selfie. Seejärel peavad nad postituse märgistama Forever 21 hashtagiga. See on hea viis suunata tellijad Forever 21 Instagrami kontole ning loodetavasti panna nad ka seda jälgima ja brändi sisuga lähemalt tutvuma.

Samuti saab meelitada rohkem jälgijaid, jagades meililistile erinevate oluliste verstapostideni jõudmist Instagramis. Ühe näitena võib välja tuua teatud jälgijate arvu saavutamise. Siin on suurepärane näide Bluebella uudiskirjast:

Allikas: AdvertiseMint

Kui ettevõte jõudis Instagramis 500 tuhande jälgijani, jagati uudist ka oma turundusmeilide tellijatega.

Inimesed tahavad positiivsust. Kui jagad nendega edu, tahavad nad veel rohkem sellest osa saada. Nii et lõpuks jälgivad nad sind ka Instagramis.

Kui valid sellise strateegia, siis ära unusta sellesse e-kirja lisada Instagrami ikooni, millele oled linkinud oma konto aadressi. Nii on tellijatel lihtne sinu ettevõtet Instagramis ühe klõpsuga üles leida. Ära oota, et nad ise sinu sotsiaalmeedia kontosid üles otsima hakkaksid, tee neile see protsess lihtsaks ja tuleta neile seda alati meelde.

5. Kasutage oma meili sisu testimiseks Instagrami

Instagramis olevat jälgijaskonda saab edukalt kasutada selleks, et teada saada, millist tüüpi sisu peavad tellijad köitvaks. Põhjendus on lihtne. Nii sinu Instagrami jälgijad kui ka meilide tellijad hoiavad end sinu sisuga kursis sellepärast, et mõlemad on sinu kaubamärgist huvitatud. Suure tõenäosusega on mõlemad grupid huvitatud üsnagi samasugusest sisust.

Oma meilisisu testimiseks Instagramis lisa lühivaade meili sisust, mida soovid saata ning jaga seda postitusena. Seejärel kasuta Instagram Insightsi, et kontrollida selle postituse seotuse määra. Kui saad piisavalt meeldimisi ja positiivseid kommentaare, annab see vihje, et e-kiri toob edukaid tulemusi, meeldides tõenäoliselt ka meililistile. Loomulikult pead sel juhul aga meeles pidama, et Instagrami jaoks peab looma visuaalselt atraktiivse kujunduse, e-kirja jaoks aga tabava teemarea, mis meelitab tellijaid e-kirja avama.

Instagram pakub küsitlusi ja küsimuste funktsioone, mis aitavad sul koguda oma publikult tagasisidet erinevatel teemadel. Neid saad edukalt kasutada ka selleks, et küsida oma jälgijatelt, millist tüüpi sisu nad näha tahaksid. See tagasiside võib aidata sul sisu kohandada vastavalt vaatajaskonna eelistustele ja huvidele. Võid minna veelgi täpsemaks ja küsida otse, millist sisu oodatakse näiteks uudiskirja sisust. 

Siin on näide Instagrami küsitlusest, milles seda küsitaksegi:

Allikas: Automonkey

Teisisõnu saad Instagrami kasutada oma meiliturunduse kampaaniate optimeerimiseks. Nii suurendad oma konversioone. 

Kokkuvõtteks saad häid tulemusi mõlemas kohas

Kuigi e-post ja Instagram on väga erinevad platvormid, saad nende kombineerimisel saavutada häid tulemusi mõlemal platvormil. 

Instagrami saab kasutada oma meilikampaaniate reklaamimiseks ja meililisti kasvatamiseks. Ettevõtte Instagrami kontot saad reklaamida ka e-posti teel näiteks läbi kasutajate poolt loodud sisu. Suurenda oma Instagrami jälgijaskonda meiliturundusega ja testi oma e-kirju sotsiaalmeedia platvormi abiga. 

Kas sa oled valmis oma sisuturundusstrateegiat täiendama? Kasuta neid Instagrami meiliturunduse näpunäiteid ja saavutad parimaid tulemusi. Edukat turundamist!

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 20 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00