Kuidas oma koduleht otsingus täiesti tasuta nähtavamaks saada?

Otsingumootorite nimekirjades käib karm võitlus esimeste kohtade pärast – paljude populaarsete märksõnadega pole eriti muid võimalusi, kui oksjonil omale tasuline reklaamikoht kohe algusse osta. Kuid vähema konkurentsiga eestikeelsete märksõnade puhul on kõigepealt vaja ära teha kodulehe optimeerimine, millest on tavaliselt väga palju kasu.

Siin on seitse soovitust, mida tuleks oma kodulehega kohe alguses ette võtta, et otsingumootorite jaoks sõbralikumaks muutuda. Tulemuseks võib olla oluline tõus oluliste märksõnade otsingunimekirjades ettepoole – tähtis on, et teeksid seda optimeerimist paremini kui teised. Mõnikord polegi see väga raske.

1. Leia õige märksõna

See on kõige alus ja esialgu raskevõitu ülesanne nii nagu kodulehele sisu tegeminegi – mõtlema peab mitte seda, mis sinu jaoks on oluline, vaid seda, mis kliendi jaoks tähtis ja mida ta otsib. Võid küll oma ettevõtte jaoks oluliste väärtuste järgi määrata ka tähtsamad otsingusõnad, kuid kliendid kipuvad otsima hoopis midagi muud, mis neile oluline. Nii juhtubki, et nad satuvad mujale, mitte sinu kodulehele.

Siin aitab kaasa Google´i tasuta otsisõnade planeerija (ja ühtlasi saab seal ka oksjonitel osaleda, et reklaami-edetabelites ettepoole saada). Selle teenuse nimi on Adwords. Registreeri end oma Google´i kontoga ja otsi üles sektsioon Keyword Planner.

Kui sisestad seal oma kodulehe aadressi ja valdkonna, milles tegutsed, pakub Google vastuseks otsingutulemuste edetabeli märksõnade järgi, mida kodulehe ja selle sisuga seoses võidakse kõige rohkem otsida.

Sama asi on olemas ka Microsofti otsimootoril Bing: Bing Webmaster Tools aitab optimeerida oma veebi nende ligi 8% külastajate jaoks, kes kasutavad Bing´i otsingut. Mitmed soovitused Bingi jaoks töötavad hästi ka Google´i otsingus.

Väga kasulik koht, kust oma märksõnadele teisi võimalikke ja palju otsitud alternatiive leida, on Keywordtool.io – see veebileht annab näiteks sinu brändinimele või soovitud märksõnale võimalikke alternatiive, mida inimesed tegelikult seoses sellega Google´i otsinguaknasse sisestavad.

2. META ja muud väljad korda

Veebilehe koodis on n-ö META väljad, pealkirjad, lingid ja muud olulisemad kohad, mida otsingumootorid vaatavad ja püüavad ära arvata, mis sellel leheküljel on kõige olulisem.

Vaata oma kodulehe sisuhalduse seadetes üle need väljad, mis kirjeldavad üldiselt veebi sisu, täida kõik vajalikud lahtrid ja hoolitse selle eest, et sisu kirjeldaks võimalikult hästi seda veebi, mida tahad nähtavamaks teha.

Mõtle, mida võiksid inimesed otsimootori aknasse tippida, otsides teenuseid või tooteid, mida on sul pakkuda? Lisa need märksõnad võimalusel kodulehe kirjeldusse, aga ära spämmi. Tekst peab olema mõistlik ja loetav.

3. Sisusse olulised märksõnad sisse

Kodulehe sisus olevad pealkirjad, alapealkirjad, pildiallkirjad, lingid ja rõhutatud tekstid on need kohad, kust otsimootorid proovivad indekseerimiseks vajalikke märksõnu leida. Kui kirjutad artiklid, tutvustused ja muud kodulehe elemendid valmis, siis tuleks ka sellele mõelda. Liiga palju alapealkirju ja linke pole ka hea – seda võivad otsingumootorid tõlgendada spämmina. Üle saja lingi ühel lehel võib juba tulemust edetabelis negatiivselt mõjutada.

4. Millised SEO moodulid oma kodulehele paigaldada?

Selleks, et iga artikli või lehekülje sisestamisel ei peaks hakkama koodi muutma ja uuesti kõiki optimeerimise samme käsitsi üle kontrollima, on enamlevinud sisuhaldustarkvaradele ka otsimootoriturunduse moodulid.

Kui juba pole sisse ehitatud, siis peaks paigaldama META tag moodulid, mis loovad sisu jaoks vajalikud HTML väljad iga lehe päisesse. Tavaliselt on need populaarseimates sisuhaldussüsteemides juba olemas.

Kindlasti peaks olema ka XML Sitemap – see lisalehekülg annab kogu veebisaidi olulisemad lingid indekseerimisrobotitele kätte ja annab ka teada, kui mõni lehekülg on lisandunud või muutunud. Otsi Wordpressi, Drupali või muu sisuhaldusplatvormi XML Sitemap (sitemap.xml) moodulit. Sisuhaldusteenus Voog aga näiteks genereerib sitemap.xml aadressi automaatselt, see tuleb kujul www.minufirma.ee/sitemap.xml lisada hiljem Google Webmaster Tools’is indekseerimisse, et otsingumootor edaspidi alati üles leiaks. Lehekülje sitemap.xml olemasolu ei mõjuta küll otsingutulemustes ettepoole saamist, kuid aitab teada anda lehekülgedest, mida mingil põhjusel pole indekseerimisrobotid seni üles leidnud või mis on vahepeal oluliselt uuenenud.

Teine oluline moodul, mis võiks uuendatava sisuga veebilehel kindlasti olla, on SEO online optimeerimismoodul. See analüüsib lisatavat sisu selle loomise käigus ja annab kohe teada, millised optimeerimisreeglid on täidetud. Wordpressi jaoks on selleks mooduliks Yoast SEO, Drupalis Real-time SEO. Mõlemad näitavad kolmevärviliste foorituledega, kui hästi või halvasti reeglid on täidetud.

5. Vaata, kuidas otsingumootor kodulehte näeb

Veebisaidil Browseo saab vaadata, mida otsimootorid veebilehelt olulist leiavad: META märksõnad, pealkirjad, pildid, esiletõstetud tekstid. Siit on näha, et kujundus pole nii oluline, kui muud asjad. Näiteks see, mis tekstid seostatakse kodulehel olevate fotodega.

6. Mis saab tulevikus? Trendid

Google Trends aitab heita pilku tulevikku ja ennustada, millised märksõnad muutuvad populaarsemaks ning millised hääbuvad. See on pidevas muutumises – maailmas mõjutavad populaarseid märksõnasid nii riikide poliitikad, katastroofid, uute tehnoloogiate võidukäik kui ka ilm, aastaaeg ja mood. Google Trend annab suuna sind huvitavate märksõnade osas graafikutena, millest võib välja lugeda ka seda, mis lähiajal toimuma hakkab. Ka blogijad vaatavad, milliseid teemasid nende lugejad hetkel kõige enam jälgivad ja proovivad siis postitada neil trendikatel teemadel.

7. Testi

Testimiseks on olemas mitmeid tasuta online keskkondi, kuhu sisestada oma veebiaadress ja tulemuseks saab soovitused, mida oma kodulehega otsingumootorites paremini esinemiseks teha. Siin on mõned head kohad.

 

SEO Analyzer annab põhjalikud soovitused, mida oma kodulehe sisuga teha. Näiteks millised pealkirjad on liiga pikad, millised liiga lühikesed, millised lingid on head, millised halvad jne.

SEO SiteCheckup analüüsib ja skoorib veebilehte väga erinevate otsimootoritele oluliste parameetrite järgi ja koostab põhjaliku raporti. Selle järgi on hea oma kodulehte pidevalt optimeerituna hoida, sest saab ka nõuandeid, mida ning kuidas paremaks teha.

Searchmetrics annab lisaks otimootoritele ka kodulehe populaarsuse sotsiaalvõrgustikes: Facebookis, Twitteris, Youtube´is jne.

 

Jaga
Nõuandja