Kas ja kuidas ma peaksin Google'i reklaamidele kulutama?

Karolin Braun
20. veebr

Üks lihtne Google'i otsing annab päris palju infot selle kohta, mida kujutab endast Google Ads ja kuidas see töötab. Kui aga tahad sellest kaugemale jõuda, siis Google'i tunnustatud partner ning ettevõtte Ads for SME asutaja Karolin Braun annab head nõu, mismoodi alustada.

Kas nüüd ja praegu on õige aeg Google Adsiga alustada? Lihtne vastus on "jah". Täpsemalt öeldes muutub see ideaalseks ajaks üksnes juhul, kui oled valmis pühenduma ja panustama.

Kõlab küll veidi hirmutavalt, kuid ilma selleta on oht kaotada oma raha ja raisata aega. Google'i reklaamid teenivad Google'ile tulu alati, kuid sinu jaoks teenib see raha ainult siis, kui oled järgmised kolm olulist teemat enda jaoks hästi ära lahendanud:

  • märksõnade loend;
  • kampaania seadistamine;
  • kampaania korrashoid.

Räägime neist igaühest eraldi pikemalt.

Märksõnade loend - iga kampaania selgroog

Märksõnade nimekiri ehk loend koosneb ettevõtte, toote või teenuse erilistest märksõnadest. See on iga eduka kampaania selgroog.

Põhjus on lihtne: mida lähemal on märksõnad sellele, mida kasutajad Google'ist tegelikult otsivad, seda asjakohasem on ka reklaam. Olenemata sellest, kas soovid kõrgemat kvaliteediskoori, madalamat CPC-d (Cost per Click ehk reklaamil klõpsamise hinda) või lihtsalt konkurentsieelist teiste ees (näiteks tuleks sinu koduleht otsingutulemustes välja eespool), siis igal juhul tuleb leida õiged märksõnad.

Kuidas neid sõnu leida? Selleks kasuta mõnda märksõnade uurimistööriista. Neid leiab internetist üsna mitmeid. Siis aga alusta uurimist, millised neist on sinu eesmärkide saavutamiseks kõige olulisemad ja vali need välja.

Nüüd, kui oled koostanud märksõnade loendi, on aeg märksõna vastetüüpide määramiseks. Neid on kolm: Broad match ehk laiem märksõnavaste, Phrase match ehk lausevaste ja Exact match ehk täpne vaste. Siinkohal on soovituslik valida täpne vaste, mis maksimeerib reklaami asjakohasust ja eelarve kasutuse efektiivsust. Laiem vaste ja lausevaste võivad küll reklaami levikut suurendada, kuid nende sihtimise täpsus jääb tihti tagasihoidlikumaks.

Kui tegid kodutöö hästi ja märksõnad on õiged, toob täpne vaste liikluse sinu kodulehele. Kui ei, siis paraku kampaania ebaõnnestus.

Märksõnade loendi koostamine on ühekordne töö, kuid seejuures kriitilise tähtsusega samm. Veendu, et see oleks esimesel korral korrektselt tehtud.

Kampaania seadistamine - las Google õpib

Nüüd soovib igaüks asuda loomulikult oma kampaaniat kohe seadistama.

Siin peab meeles pidama kaht sõna: konversioonide jälgimine. Kui selle Google Adsis korralikult ära seadistad, hakkab Google konversioonidest õppima ja annabki parimaid tulemusi.

Kui seadistamine nii hästi ei õnnestu, siis Google ei saa kunagi teada, mida loetakse konversiooniks ehk kuidas kliendi külastus ettevõtte tuluks pööratakse, seega ei tea ka seda, millal oma eelarvet kulutada ning milliseid inimesi täpsemalt sihtida, et sellest ka reaalselt kasu oleks.

 

Alustasime märksõnadega ning siin tulevad need jälle mängu. Kampaania seadistamisel on üks parimaid strateegiaid jagada märksõnad kategooriatesse, mis sobivad kõige paremini firma pakutavate teenustega.

Iga kategooria jaoks tuleks luua eraldi kampaania. Miks? See võimaldab selgelt mõõta, milline kampaania on edukas ja milline mitte, võimaldades teha vajalikke kohandusi. Lisaks ei kaasne sellega lisakulusid, seega risk on minimaalne, kuid võiduvõimalused suured.

Hooldus - hoia oma kampaaniad korras!

Kampaaniaid tuleb jälgida. Tõenäoliselt teed sa alguses vigu ja põletad oma eelarvet - seda ikka juhtub. Andmete põhjal õppimine võtab aega.

Näiteks kui oled teinud head tööd kampaania optimeerimisel, kuid kohalik konkurent otsustab sinu eelarvet kulutada reklaamidel piisavalt palju klõpsates, võid rahaliselt hätta jääda.

Loomulikult saab sellisest tüütust kiusajast vabanemiseks kasutada erinevaid nippe, kuid see kõik taandub lõpuks kampaania tõhusale ülalpidamisele ja hooldusele.

Viimane näpunäide: kui hätta jääd, võta kampaaniajuht!

Alati on hea, kui sinu käsutuses on asjatundlik kampaaniajuht. Kui oled astunud liiga palju ämbrisse, säästab ta mitte ainult kampaaniaraha, vaid teenib seda juurde, juhtides kliendid ostma.

Karolin Braun

AdsForSME aitab mikro- ja väikeettevõtteid Google Adsi kampaaniate seadistuse ja igakuise hooldusega.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00