Kui e-pood ei kõneta külastajat kohe esimesest hetkest, on ta juba sekunditega konkurendi juures. Just sellepärast pole disain ainult ilus fassaad, vaid ka tõeliselt oluline tööriist, mis juhib tähelepanu, tekitab usaldust ja mõjutab ostukäitumist, selgitab Marek Sauber Webshopper.ee-st.
Esmamulje sünnib kolme sekundiga
Uuringud näitavad, et keskmine kasutaja otsustab vähem kui kolme sekundiga, kas jääda lehele või lahkuda.
Selle aja jooksul jõuab ta alateadlikult hinnata kõige rohkem just kujunduse selgust, värvide sobivust ja brändi professionaalsust. Kui disain tundub kaootiline või aegunud, seostub see automaatselt ebausaldusväärsusega.
Kõige muu jaoks nii lühikese hetke jooksul tavaliselt aega süvenemiseks pole.
Disain kui usalduse alus
E-poe usaldusväärsust ei määra ainult hinnad ja kaubad. Selge navigatsioon, puhas kujundus ja ühtne visuaalne keel loovad tunde, et ettevõte on tõesti professionaalne ja usaldusväärne.
Nii lihtsad elemendid nagu hästi kujundatud tootepildid ja ühtne värvilahendus võivad juba oluliselt tõsta konversioonimäära ehk panna inimesed ostma.

Milline on üks mõistliku disainiga e-pood? Vaata näiteks demopoodi aadressil demopood.ee.
Brändi iseloomu peegeldab disain
Hea disain väljendab väga hästi brändi olemust. Olgu see siis luksuslik, minimalistlik või nooruslik.
Näiteks ei sobi tumedates toonides raskepärane kujundus rõõmsameelsele käsitööbrändile. E-poe disain peaks toetama brändi lugu ja kõnetama sihtgruppi visuaalselt täpselt samamoodi, nagu sõnadega.
Funktsionaalsus on samamoodi osa disainist
Disain ei ole aga vaid e-poe ja kodulehe visuaalne pool. See on ka kasutajakogemus (UX).
Kui klient ikka ei leia toodet üles, ei saa kohe mugavalt makset teha või peab liiga palju klõpse tegema, siis on disain ebaõnnestunud.
Kõige tõhusam e-pood ühendab endas esteetika ja lihtsuse – intuitiivne struktuur, kiire laadimine ja mobiilisõbralikkus on must-have ehk ilma selleta ei saa kohe kuidagi.
Testi, mõõda ja täiusta
Isegi parim disain vajab testimist. A/B testid aitavad mõista, millised värvid, nupupaigutused või pildistiilid toovad rohkem oste. See tähendab, et proovi kordamööda kahe disainiga, milline paremini mõjub ja vali edukam välja.
E-poe disain ei ole aga kunagi "valmis" – see on pidev protsess, mis areneb koos tarbijate ootuste ja tehnoloogia arenguga.
Kokkuvõttes on hea kujundus e-poe nähtamatu, kuid edukas müügimees. Hästi läbimõeldud visuaalne ja funktsionaalne lahendus ei loo ainult ilusat pinda, vaid kasvatab brändi väärtust ja suurendab müüki.
Kui soovid, et sinu e-pood mitte ainult ei näeks hea välja, vaid ka müüks hästi, siis alusta tugevast disainivalikust – see on investeering, mis tasub end korduvalt ära.