Kliendi lugu: Basseinide hooldamise ekspert ja DJ Tarmo Kallaste: pool ärist on suhtlus

Basseinihooldus.ee eksperdi ja DJ Tarmo Kallaste arvates on tänapäeval ettevõtluses suhtlemise osatähtsus pool ehk 50 protsenti ja teine pool konkreetse töö ärategemine. Tähtis on, et inimene, kes tuleb sulle tööd tegema, oleks sõbralik ja pakuks sulle parimat personaalset lahendust.

Kõige loovamad lahendused sünnivad tihti just mitme erineva valdkonna kokkupuutel ja sünteesil. Ent alati ei pea kaks või enam suunda teineteist täiustama silmanähtaval moel – mõnikord aitab igapäevane tegutsemine ühel alal vallandada head mõtted mõnel teisel alal, andes märkamatult sisemise positiivse impulsi. Nii ongi Tarmo Kallaste üheks kireks plaadikeerutamine Nomo Soundi kaubamärgi all, meelelahutusmaailmale pakub mõnusat tasakaalu aga basseinide hooldamine.

Palgatöö pagasiga iseenda peremeheks

“Asutasin oma esimese firma hoopis teisel, hobitegevuse eesmärgil. Nimelt hakkasin rentima heli- ja valgustehnikat. Sealt edasi tuli juba huvi ise muusika mängimise vastu. Olen Eestis tõepoolest ainuke DJ, kes tegeleb põhjalikult ka basseinihooldusega,” muigab Kallaste. “Olen töötanud paljudes eriilmelistes spaades. 2011. aastal läksin palgatööle Tartu Aura veekeskusse, kust suundusin edasi Viimsi spaasse. Sel ajal ehitati sinna Eesti suurimat siseveekeskust Atlantis H2O-d, mille ehituse juures mul õnnestus olla ja jälgida kogu projekti valmimist.”

Viimsist edasi suundus Kallaste tööle värskesse Mustamäe Elamus spaasse juba mitu kuud enne spaa avamist. “Selle projektiga alustasin tööd juba enne, kui kopad kaevama asusid. Spaakompleksi käivitamine oli keeruline ja nõudis lõviosa minu päevasest ajast,” meenutab ta.

Palgatööl saadud eripalgelised kogemused annavadki sageli vajaliku pagasi ning tõuke oma ettevõtlusega alustamiseks – nii oli see ka Kallaste puhul. Muusikamaailma kõrvale tuli ka basseinide hooldamine, sügisel saab äri aastaseks ning tähistab esimest suuremat sünnipäeva.

Kallaste on abiks olnud paljude Tallinna, Harjumaa ja Tartumaa lasteaedade basseinide hooldamisel. Senise tegevusaja suurimaks õppetunniks peab ta oma esimest suuremat tööd ja selle eest õiglase tasu küsimist: “Kui eeltöö on puudulik, siis paraku tuleb vahe endal kinni maksta nii ajas kui ka rahas. Näiteks pidime ühes lasteaias tegema partneritega koostöös basseiniruumile lõpuks täiesti uue ventilatsioonilahenduse. Nüüd on basseiniruumis korralik õhuvahetus, mis on ujumistunni läbiviimisel väga oluline.”

Pea ees tundmatusse: veebilehe ja e-poe sünd

Öeldakse, et kui su ettevõte pole Internetist leitav, pole sind tegelikult oma valdkonna ärimaastikul olemaski. See kõlab küll karmilt, ent kevadine eriolukorra aeg oli internetiäri paratamatuse, aga ka potentsiaali ilmekaks esiletoojaks. Kuna tänapäeval on lihtsa e-poe vormiline loomine põhimõtteliselt viie kliki küsimus, ei maksa sellega pikalt oodata. Ka basseinihooldus.ee veebileht sai loodud kohe ettevõttega alustades, s.o 2019. aasta sügisel.

“Esmalt püüdsin leida head nime, millega inimesed mind üles leiaksid. Selleks pidin süvenema natuke ka sellesse, kuidas inimesed üldse Internetist abi otsivad. Mõistsin, et pean ennast inimestele nähtavaks tegema, kuna see on vajalik mõlemale poolele – kliendile, et ta leiaks lahenduse oma probleemile, ja mulle, et ma saaksin inimestele abiks olla, oma teadmisi ning oskusi jagada ja oma ettevõtet arendada,” meenutab Kallaste.

Sel perioodil ei peljanud ta ise abi küsida ja seda vastu võtta: “Väga palju aitas mind abikaasa, kel oli juba e-poe loomise ning juhtimise kogemus oma ettevõtte Elamise Kergus näol. Ühel hetkel tõdesin siiski, et üksi on kõike raske teha ja kõik ei tule ka kohe nii välja, nagu sooviksin. Lisaks ei hakanud koduleht soovitud kujul tööle – oma esimese müügi tegin alles pool aastat pärast ettevõtte loomist. Sain aru, et midagi on valesti, ja otsustasin spetsialistidelt abi küsida.”

Nüüd ongi Basseinihooldus.ee-l koostööpartner, kes aitab veebi ja seal müümise strateegiat hallata. E-pood tegutseb praegu samm sammu haaval üha paremaks muutmise nimel.

Eriolukorra mõjud ehk head kriisi ei tohi raisku lasta

2020. aasta kevad sai ootamatult paljude ettevõtete ning ettevõtjate sitkuse proovikiviks. Tarmo Kallaste mõlemad tegevusvaldkonnad – nii meelelahutus- kui ka heaolusektor – said tugeva hoobi.

“Eriolukord on mu pigem jätnud ilma tööta, kuna kõik spaad ja spordiklubid, kes omavad basseini, on kinni. Mu poole on pöördunud mõned koduses majapidamise abivajajad, ka paaris lasteaias on tööd olnud. Õnneks on õla alla pannud minu kodukoht, Randvere küla Viimsi vallas, kus kohalikus ajalehes pakuti tasuta reklaami,” hindab Kallaste hea võimalusena ühtviisi nii traditsioonilisi reklaamikanaleid kui ka kohalike omavalitsuste poolt ettevõtjatele pakutavat toetust.

Kallaste jääb siiski optimistlikuks ning kasutab ära kõik võimalused, mida kriisiaeg pakub. Näiteks on praegu saadaval hulgaliselt tasuta veebikoolitusi: “Olen juurde saanud palju uusi häid mõtteid, näiteks Veebimajutus.ee on aidanud kaasa kodulehe paremaks muutmiseks. Selleks, et olla inimestele nähtav ja leitav, kulub mul endal palju aega. Olen tänulik, et olen leidnud endale koostööpartneri, kes aitab mu kodulehte ja e-poodi seadistada. Tänu koolitustele oskan ka ise õigeid küsimusi küsida ja juhtida tähelepanu asjadele, mida saaks paremaks muuta.”

Kallaste sõnul tasub alati ära kuulata nende arvamus, kes pakuvad teenust iga päev ning on asjaga rohkem kursis. Ei peagi ise kõike oskama – nutikas on end ümbritseda oma ala spetsialistidega.

Võti peitub suhtlemises

Internetiäri kasvades jääb vahetu suhtlemine paratamatult tagaplaanile, üha enam tervitavad kodulehel kliente näiteks juturobotid. Kallaste aga leiab, et suhtlemisoskus on see, mis oli, on ja jääb oluliseks, iseäranis ärimaailmas: “Tänapäeval on ettevõtluses suhtlemise tähtsus 50% ja konkreetse töö tegemise osa teine 50%. On ju tähtis, et inimene, kes tuleb sulle tööd tegema, oleks sõbralik ja pakuks sulle parimat personaalset lahendust – mitte aga morn ja teeks asjad lihtsalt valmis, et saaks kiiresti lahkuda. Olen saanud palju positiivsest tagasisidet just kliendisuhtluse osas.”

Lisaks on Tarmol varasemast palju kogemusi, millele saab oma töös toetuda: “Kuna olen teinud tööd paljude erinevate klientidega, siis märkan kohe, kui süsteemis on mõni ohukoht. Räägin inimestele lugusid, mis on mujal – veekeskustes, spaades, ujulates – juhtunud, et nad teaksid neid vältida. Ka kodus on ohutus väga tähtis ja leian, et oma teadmisi jagades saan inimesi suunata ohte ennetama ning vältima.”

Veebimajutuse klient – Basseinihooldus.ee

Majutusteenus: Veebimajutus.ee Tee-ise-veeb Pluss pakett
E-poe platvorm: Voog
Kodulehe aadress: www.basseinihooldus.ee
Jaga
Nõuandja