17 asja, mida kontrollida, enne kui veebileht avalikkuse ette jõuab

Enne, kui veebileht avalikkusele kättesaadavaks muutub, on tarvis kindlaks teha, et seal on kõik just nii, nagu peab. Search Engine Watch on kokku pannud nimekirja asjadest, mis tuleb enne lehe avalikkuse ette toomist kindlasti üle vaadata.

Õigekiri

Tee kindlaks, et veebilehel kasutatakse korrektset kirjakeelt ning kusagilt ei ole puudu koma, punkti ega mõnda muud kirjavahemärki.

Lahtrid

Vaata üle, et kõik lahtrid, kuhu lehekülje külastaja peab andmeid sisestama, töötavad korrektselt. Samuti on oluline vaadata, kas lahtrite juures antavad juhised on arusaadavad.

Lehekülje kiirus

Keegi ei jaksa oodata, kuni lehekülg laeb. Seega oleks mõistlik enne lehe avalikkuse ette toomist kindlaks teha, et leht laeb piisavalt kiiresti ning kasutaja ei pea ootamise peale aega raiskama.

Ühilduvus

Veebilehti kasutatakse erinevate veebilehitsejate ja mobiilseadmetega. Veendu, et leht töötab nende kõigi puhul just nii, nagu algselt oli plaanitud.

Kirjatüüp

Vaata üle, et kasutatav kirjatüüp oleks lehekülje jaoks sobilik ja aitaks selle eesmärke täita ning et tekst oleks paigutatud õigesse kohta.

Pildid

Kui lehel on pildid, siis vaata üle, et need ka korralikult laeks ning lisa neile ka kirjeldused, mida saavad lugeda ekraanilugerid. Samuti on siinkohal sobilik vaadata, kas pildid on piisavalt väikese mahuga, et need ei segaks lehekülje laadimist.

Lingid

See võib tunduda küll iseenesestmõistetav, kuid vaata üle, et leheküljel olevad lingid viiksid just sinna, kuhu need peavad.

404

Kui lehekülge ei leita ning kasutaja saab "404 page not found" veateate, siis veendu, et selliseks juhuks on üles seatud eraldi leht, mis viib kasutaja sinu lehele tagasi või isegi soovitab talle mõnda muud vastet.

Favicon

Tee kindlaks, et su veebilehel on favicon. Favicon on see väike pilt veebilehitseja saki nurgas, mis viitab sellele, mis lehega tegemist on.

Suunamised

Kui mõne lehekülje aadress muutub, siis veendu, et vana leht suunab ümber uuele. Vastasel juhul võib otsimootorite töö keeruliseks muutuda.

Lehekülje kaart

Veendu, et veebilehel on kaart nii HTML- kui ka XML-formaadis. See teeb nii otsimootorite ämblike kui ka kasutajate elu märksa lihtsamaks ning aitab neil lehti leida.

Tööriistad

Vaata üle, et olulised tööriistad nagu Google Analytics oleks ühendatud ja töökorras. Siinkohal oleks ka hea vaadata, kas mõni lehekülje töö jälgimise tööriist on ettevõtte jaoks sobilik.

Sotsiaalmeedia

Kui tahad, et kasutajad ka sinu lehe abil ettevõtte sotsiaalmeedialehed üles leiaks, siis on oluline, et lingid nendele koos sobivate märgetega oleks ka veebilehel olemas.

Varukoopiad

Leheküljel peab olema süsteem varukoopiate tegemiseks. Koopiad päästavad sind juhul, kui veebilehe andmetega peaks iial midagi juhtuma. Veebimajutuse pakettides on viimase seitsme päeva varukoopiad hinna sees.

Liiklustihedus

Mõtle sellele, mis saab siis, kui leheküljele satub korraga järsku palju inimesi. Kas see suudab tihedale liiklusele vastu pidada? Kui ei, siis on mõttekas otsida lahendus, mis pakub paremat töökindlust.

Turvatud lehed

Kui veebilehel on teatud lehed sellised, kuhu saab pääseda vaid lingi olemasolul või parooliga, siis on väga oluline üle vaadata, et paika pandud süsteemid ka toimiks. Vastasel juhul võib klient näiteks sattuda lehele, mis on mõeldud vaid töötajatele.

Sertifikaat

Kui soovid, et veebileht oleks turvaline, siis veendu, et leheküljel oleks ka HTTPS turvalisussertifikaat. Veebimajutuse kliendid saavad neid osta ja neist lähemalt lugeda siit.

Algne artikkel avaldati Geenius.ee lehel meie blogis.

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena