Mozilla Thunderbird e-posti seadistamine
Mozilla Thunderbird on võimas tasuta e-posti klient, mida saab kasutada nii Windowsi, Apple MacOS-i kui Linuxi platvormidel. Välimuselt võivad versioonid natukene erineda, kuid põhimõte on kõigil sama.
Automaatne seadistamine
Programmi esmasel käivitamisel avaneb uue e-posti konto seadistamise aken. Samasse kohta saab ka tööriistaribalt, valides "Tööriistad" ⇒ "Kontode sätted" ⇒ "Konto tegevused" ⇒ "Lisa e-posti konto".
Avanevasse aknasse tuleb sisestada oma nimi, e-posti aadress ja parool. Kui lahtrid saavad täidetud, siis vajuta "Jätka", pärast mida proovib Thunderbird serveriga ühenduda. Parooli ja e-posti aadressi ühtivuse korral avaneb järgmine pilt:
Automaatse seadistamise ebaõnne korral tuleb Sul mõned andmed käsitsi sisestada.
Käsitsi seadistamine
Sisesta kasutajanimeks oma täispikk e-posti aadress.
Siseneva ja väljuva meiliserveri aadress on mail.veebimajutus.ee.
Serveriga ühendumise tüüp võib olla nii IMAP kui POP3. Veebirebase soovitus on valida IMAP. Loe lähemalt, mis on nende erinevus.
Ühenduse turvalisuseks vali SSL/TSL (nii siseneva kui väljuva serveri puhul).
IMAP sissetuleva serveri pordiks määra 993, POP3 serveri port on 995.
Väljuva serveri (SMTP) pordiks määra 465.
Seadete testimiseks vajuta nuppu "Kontrolli häälestust uuesti". Kui läbid häälestuse ilma ühegi kollase hüüumärgita, siis on seadistused õigesti tehtud ning saad konto loomise lõpetada, vajutades nuppu "Valmis".
Probleemid kirjade väljasaatmisega?
Automaatsed seaded võivad vahel tekitada olukorra, kus väljuvate kirjade serveri autentimiseks pannakse kasutajanimeks automaatselt e-posti aadress ilma domeeninimeta ehk kujul "aadress", mitte aadress@domeen.ee.
Selle vea parandamiseks ava "Tööriistad" ⇒ "Konto seaded" ning leia vasakult seadistuste nimekirjast "Väljuva e-posti (SMTP) serveri sätted)".
Vali nimekirjast "aadress@domeen.ee - mail.veebimajutus.ee (Vaikimisi)", millele vajutades kuvatakse Sulle seadistused:
Kirjeldus: <pole määratud>
Server: mail.veebimajutus.ee
Port: 465
Kasutajanimi: aadress
Autentimise viis: tavaline parool
Ühenduse turvalisus: SSL/TLS
Kui Sul on "Kasutajanimi" lahtris samamoodi kirjas ainult „aadress“ ja mitte „aadress@domeen.ee“, siis ei saagi kirjad postkastist väljuda, sest väljuvate kirjade serveri puhul ei toimu korrektset autoriseerimist.
Selle väikese vea parandamiseks vali paremalt "Redigeeri" ning sisesta avanevas aknas lahtrisse "Kasutajanimi" oma täispikk e-posti aadress. Seejärel vajuta igas lahtiolevas aknas nupule "Sobib" ja proovi nüüd uuesti, kas kirja saatmine õnnestub.