Ekspert: visiitkaartidel on tänapäeva ärimaailmas veel koht olemas

 

Visiitkaardid on tänapäeva ärimaailmas endiselt olulised, seega tuleb nende kujundusele ning hankimisele ka tõsiselt läheneda, selgitas SimplWebs OÜ tegevjuht Toomas Keel.

Kas tänapäeva maailmas on veel füüsilistele visiitkaartidele kohta?

Võib tõesti eeldada, et ajal, kus suhtlus on suurel määral kolinud internetti ja praktiliselt igaühel meist on üks või mitu erinevat sotsiaalmeediakontot, on visiitkaartide osakaal vähenenud ja kontaktinfot vahetatakse digitaalselt. Tegelikult mängivad füüsilised visiitkaardid ärikontaktide loomisel ja ärisuhete hoidmisel endiselt veel olulist rolli.

Tänasel päeval on kõik digitaalne, kuna see on ääretult mugav ja tihtilugu teisiti ei saagi, aga tõelised ärisuhted algavad silmsidest ja omavahelisest näost näkku suhtlemisest. Füüsilises maailmas aitab sinu isikupära näidata visiitkaart ja see on meeldetuletus sinust ja sinu ettevõttest pärast kliendi või koostööpartneriga kohtumist.

Visiitkaardi jagamine kohtumisel on jätkuvalt ärikultuuri osa ja visiitkaart on endiselt efektiivne otseturunduse tööriist ning sellest tulenevalt visiitkaartide tegemine ja omamine ei kaota oma aktuaalsust veel niipea.

Kuidas disainiprotsessile lähenema peaks?

Esmalt tuleks leida vastused küsimustele, kas visiitkaart tuleb standardmõõtudes ja traditsiooniliselt horisontaalne, vertikaalne või on sooviks mittestandardne ja loomingulisem lähenemine.

Teiseks on oluline info hulk, kas visiitkaart tuleb ühe- või kahepoolne. Kui ühepoolne visiitkaart sobib eelkõige minimaalse informatsiooni edasiandmiseks, siis kahepoolne visiitkaart võimaldab kajastada ja paremini paigutada suuremat infohulka, näiteks ka loetelu põhilistest teenustest ja toodetest ning annab ühtlasi disainerile natuke rohkem võimalusi kujundamisel.

Üldises pildis võiks visiitkaardi disain olla osa ettevõtte visuaalsest identiteedist. Alustaval ettevõttel soovitakski eelkõige alustada visuaalse identiteedi loomisest, et seda saaks kajastada läbivalt nii kodulehel, sotsiaalmeediakanalites, visiitkaartidel kui ka teistel turundusmaterjalidel.

Mis peaks visiitkaardil kindlasti peal olema?

Kindlasti peaks visiitkaardil olema ettevõtte nimi ja logo, ees- ja perekonnanimi koos ametikohaga, loomulikult kontaktandmed aadressi, telefoni ja e-posti näol ning samuti veebilehe aadress. Eks esineb on ka erisusi, näiteks kui ettevõte on tegev ainult internetis ja füüsilist kontorit või müügikohta ei oma, siis pole aadressi kajastamisel mingit otstarvet.

Kasuks tuleb ka põhiliste teenuste või toodete loetelu või mingi üleskutse, aga sellisel juhul peaks visiitkaart kindlasti kahepoolne olema, et vajalik info ära mahuks.

Lisaks eeltoodule võib kaaluda ka QR ehk Quick Response koodi kasutamist, mille vahendusel saab visiitkaardil oleva info hõlpsalt nutiseadmesse sisse lugeda.

Ja kui soovid olla meeldejääv ja rohkem silma paista, siis võiks kaaluda oma foto lisamist visiitkaardile. Näiteks kui oled kusagil messil ja jagad koos konkurentidega potentsiaalsetele klientidele visiitkaarte, siis just sinu visiitkaart on see, mis hiljem teiste hulgast kõige paremini silma jääb ja aitab meenutada suhtlust sinuga.

Mida sinna aga panna ei tohiks või millised on suurimad vead, mida tehakse?

Suurimaks veaks on informatsiooni või detailide rohkus. Oluline on visiitkaardi kerge loetavus ja informatsiooni ümber peab olema piisavalt õhku või vaba pinda.

Tüüpilistest vigadest võib esile tuua veel liiga väikese või loetamatu kirjastiili või samaaegselt mitme hästi erineva kirjastiili kasutamise, samuti kirjavead, mis kohe negatiivselt kliendile või koostööpartnerile silma jäävad.

Vältida võiks ka https:// kasutamist enne veebilehe aadressi, kuna teeb pilti ainult kirjumaks ja reaalne kasutegur puudub. Telefoninumbrid ei tohiks olla ühes tükis, vaid peaksid olema rühmitatud ehk vahedega, et neid kergem lugeda oleks.

Kui oluline on visiitkaardile panna veebilehe aadress ja sotsiaalmeediakontaktid?

Veebilehe aadress peaks kohe kindlasti olemas olema ja ettevõtte sotsiaalmeediakontaktid samuti, aga ainult juhul kui ettevõte selles kanalis aktiivselt tegev on. Pole mõtet reklaamida sotsiaalmeediakanalit, kus viimane sissekanne on tehtud näiteks aasta tagasi ja millesse jooksvalt ei panustata.

Kuna visiitkaardil on info hulk piiratud, siis viited kodulehele ja sotsiaalmeediakontodele annavad võimaluse otsida operatiivselt täiendavat informatsiooni ettevõtte teenuste ja toodete kohta, seega üldine soovitus on neid kasutada.

Kust visiitkaarte saada: kas teha ise internetist või paluda agentuuride abi?

Eks see oleneb eelkõige soovidest ja võimalustest. Alati võib ise käised üles käärida, internetiavarustest leiab mitmeid visiitkaartide tegemise tööriistu või valmisdisaine, mis tagasihoidlikumad nõudmised kindlasti rahuldab. Ka Eesti turul on mitmeid teenusepakkujaid, kelle kodulehel on võimalik operatiivselt visiitkaart valmis teha ja otse trükki suunata.

Võib ise tehes kasutada ka mõnda kujundustarkvara, kohendades veebis leitavaid valmisdisaine või siis veebis leiduvate juhendite järgi üritada ise soovitud visiitkaart kujundada, aga ise tehes tasub kindlasti enne trükki saatmist pöörata tähelepanu trükikodade poolt trükifailidele sätestatud nõuetele. Näiteks peab saadetud töö olema kindlates failiformaatides, eelistatult vektorgraafikas, fondid võiksid olla konverteeritud kurvideks, fail CMYK värviruumis ja nii edasi.

Kui aga on soov teistest rohkem eristuda, kokku hoida oma väärtuslikku aega ja saada täpselt oma soovidele vastav tulem, siis tuleks pöörduda mõne agentuuri poole, kes kujundab meelepärase visiitkaardi ja annab ühtlasi soovitusi, millega võiks visiitkaardi kujundamisel arvestada. Enne valiku tegemist on alati mõistlik tutvuda agentuuride poolt tehtud töödega, mille abil saab hea ülevaate disaineri käekirjast ja kui meelepärane agentuur on välja valitud, siis pole muud kui soovid teele saata ja visiitkaardi kujundust ootama jääda.

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena