Milliseid numbreid tuleb veebilehe analüütikas kindlasti jälgida?

Veebilehe analüütika järgmine on äärmiselt oluline, kuid mitte kõik numbrid, mida sulle statistikas näidatakse, ei ole määravad. Millistel näitajatel peaks ettevõtte veebis silma peal hoidma, selgitas Convert OÜ juhataja, Veebimajutuse partner Feliks Stavitski.

Miks peaks ettevõte kasutama analüütikalahendusi, mis veebilehel toimuvast ülevaate annavad?

Juba ainuüksi selle pärast, et see on võimalik. Enne online-meediat oli üsna raske jälgida, mida teevad reklaami vaatajad. Tele- ja pabermeedia puhul said sa ainult teada, et sinu reklaami näidati. Kas sellele reklaamile ka reageeriti ja kuidas seda tehti, polnud võimalik teada saada. Nüüd on aga võimalik jälgida külastaja teekonda algusest lõpuni.

Nüüd on võimalus oma kliente paremini mõista: milline sisu neile meeldib, millistelt lehtedelt nad lahkuvad, millistelt nad sisenevad, kuidas nad sinu poolt seatud eesmärke täidavad ning kuidas reklaamikampaaniad töötavad.

Kahjuks üsna tihti hakkavad inimesed oma ettevõtte veebi kujundama ja üles ehitama nii, nagu see neile endile meeldiv tundub. Unustatakse ära, et klient on tegelikult kuningas, eriti veebis. Või siis soovitakse teha konkurendi veebist koopiat.

Õige lähenemine oleks andmepõhine. Siinkohal ongi abiks erinevad analüütikalahendused. Andmeid kogudes ning vastavalt muudatusi sisse viies on võimalik iga äri online'is edukaks muuta.

Millised erinevad teenused valikus on ning millise neist valima peaks?

Valik oleneb sellest, milliseid andmeid on vaja ning kui kodus ennast sellel alal tuntakse. Seda juhul, kui hakkad ise andmeid analüüsima. Alustuseks soovitaks Google Analyticsit, kuna seda on suhteliselt lihtne kasutada ja see on tasuta. Samuti on see vägagi võimekas. Alustades tuleks küll suur osa koguvõimsusest maha keerata, et mitte segadusse sattuda. Eriti võimas kombinatsioon on Google Analytics koos Google Search Console'iga.

Mõned tasuta tööriistad:

Tasulised tööriistad:

Mis on need näitajad, millele tuleks erilist tähelepanu pöörata?

Olenemata sellest, millist tarkvara andmete analüüsiks kasutada, kipuvad need algajale liiga palju infot andma. Seepärast tulekski juba algusest peale keskenduda kõige olulisematele näitajatele.

Olulisi näitajaid on raske ette anda, kuna iga lehe ülesanne on erinev. Aga kui midagi jälgida, siis võiks selleks olla püstitatud eesmärkideni (Goals) jõudmise teekond (Funnel). Ehk siis kogu teekond lehele saabumisest kuni lahkumiseni.

Aga need näitajad tuleb kõigepealt endal paika panna: mida soovid üldse mõõta. Esmalt tee kindlaks, mis on KPI-d. Mis on need asjad, mida sa oma veebiga saavutada püüad: kliendikontaktide kogumine, info jagamine või näiteks otsene toote müük.

Küsi õigeid küsimusi ja pane paika eesmärgid.

Millised on vähemtähtsad näitajad, millele inimesed siiski liialt palju tähelepanu pöörama kipuvad?

Pageviews ehk mitu korda su lehte on vaadatud. See ei anna mingit olulist infot ning on ärilisest seisukohast peaaegu kasutu näitaja.

Kui nii võtta, siis vähemtähtsaid näitajaid polegi. Ühele veebile on ühed näitajad olulised, teisele hoopis teised.

Mida teha, et analüütikast paremini aru saada?

Oleneb, milliseid andmeid ja kui palju on vaja analüüsida. Pisemate veebide puhul võib vabalt ise olulised näitajad määrata ning siis need näiteks iganädalaselt oma postkasti lasta saata.

Kindlasti peab endale selgeks tegema vähemalt põhimõisted. See ala on siiski üsna keeruline ning ilma põhiteadmisi omamata on lihtne asju valesti tõlgendada.

Näiteks üks näitaja, millest väga aru ei saada ja mida kiputakse liiga otseselt võtma, on bounce rate.

Millised võivad olla reaalsed tulemused, kui ettevõte hakkab analüütikat paremini jälgima?

Just see punkt on võtmetähtsusega: andmeid võib ju igaüks koguda ja jälgida, kuid oluline on just neist andmetest ka õiged järeldused teha.

Tihti on reaalne tulemus on see, et esialgu kipud liiga tihti neid numbreid vaatama. Kui aga neid andmeid ka kasutada ning vastavaid muudatusi sisse viia, siis võivad tulemused olla märkimisväärsed.

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena