Kuidas tõsta e-poe müüki hea veebidisaini abil?

Gert Vardja
21. okt 2022
5 min lugemine

Inimesed toimetavad üha enam veebis, mis tähendab, et ka suur osa oste tehakse seal. Selleks aga, et meelitada ostjaid oma veebi, tuleb hoida digitaalne vaateaken virtuaalmaailmas nähtaval kohal. Kuidas tõsta e-poe müüki hea veebisaidi ja kujundusega, sellest räägib lähemalt agentuur Meediadisain.

Veebi populaarsus on andnud e-kaubandusele tõeliselt suure tõuke. Eesti E-kaubanduse Liidu andmetel moodustab e-kaubandus juba vähemalt 15% kogu jaekaubandusest.

Õigesti valitud ja tehtud kujundus mõjutab selgelt veebipoodi sisenevate ja sealt väljuvate klientide ostukogemust. Hea veebidisain ei seisne ainult esteetikas, vaid ka selle kasutatavuses ja juurdepääsetavuses. Selge, lihtne ja kasutajasõbralik leht toob külastajad ikka ja jälle sinu e-poodi tagasi.

Siin soovitamegi mõnda põhilist veebidisaini strateegiat, mis võib e-kaubanduse müüki ja tulusid oluliselt suurendada.

Hea veebidisain saab igatahes alguse põhitõdedest. Kui soovid teada, kuidas oma veeb muuta igavast millekski kasulikuks ja dünaamiliseks, siis loe kindlasti edasi.

Hoia oma veebidisain võimalikult minimalistlik

Lihtsuses peitub võlu ning usume, et see väide on tõsi ka veebilehe disaini puhul. Lihtsam on alati parem.

Pannes end kasutaja kingadesse, on vastus lihtne. Kas tahaksid läbi klõpsata viis lehte, et jõuda soovitud infoni? Või panna kinni miljon hüpikakent, et diil lukku saada? Ilmselt mitte.

Inimestele ei meeldi segane teave. Minimalistlik disain mõjub usaldusväärsemalt ning visuaalselt atraktiivsemalt, kui keeruka kujundusega e-pood.

Lihtsate veebisaidi kujunduselementide hulka kuuluvad järgmised asjad:

  • kergesti loetav ja kaasahaarav sisu
  • lihtsad ja loetavad fondid
  • ühtsed värvilahendused
  • lihtsalt navigeeritavad toodete ja teenuste loendid
  • valge ruum.

Pane rõhku visuaalsele turundusele

Kasuta oma e-poes kõrge kvaliteediga pilte ja videoid. Miks?

Sest see võib tõsta konversioonimäära, mis omakorda tähendab rohkem müüki. Selged ja professionaalsed pildid toodetest peaksid olema veebidisaini läbivateks elementideks.

Abi võib olla ka värvipsühholoogiast. Teatud värvide kasutamine tekitab kindlaid tundeid. Näiteks mõnel juhul võib sinine mõjuda usaldusväärsemalt. Läikivmusta või kuldset kasutatakse, kui on soov rõhuda toote luksuslikkusele või kallidusele.

Kaunid värvilised fotod või videod annavad veebilehele justkui viimase lihvi. Hea väljanägemine võib motiveerida ostjaid rohkem ostma.

Muuda oma e-pood mobiilisõbralikuks

Maailm muutub kiirelt ning selleks, et oma ärile võimalikult palju väärtust luua, on oluline uute suundumustega kaasa minna.

Nooremad tarbijad nagu millenniumilapsed ja Z-põlvkond sõltuvad veebis surfates või e-poest ostes tohutult oma nutitelefonidest. Seega on vajalik, et veebiplatvorm oleks mobiilisõbralik.

Kui sinu e-poodi ei saa mobiilis korralikult vaadata, kaotad kohe märkimisväärselt kliente ja müüki. Veebisait peab säilitama mobiilis sama funktsionaalsuse ja puhta välimuse, mida see pakub arvutist vaadates.

Veendu, et e-poe laadimise kiirus on hea

Üks silmapaistvamaid e-kaubanduse müügi soodustajaid on veebisaidi kiirus. Kui see on kiire ning avaneb ilma tõrgeteta, on suurem tõenäosus, et kliendid sinu e-poe lehele edasi jäävad. Aeglane leht mängib rolli ka hinnangute kujundamisel nii ettevõtte kui ka selle toodete kohta. Isegi siis, kui pole ühtegi toodet veel e-poes lähemalt vaadatud.

Uuringute kohaselt jääb enamik inimesi veebisaidile lojaalseks ainult siis, kui see töötab kiirelt. Aeglase laadimisaja vältimiseks proovigi kasutada minimalistlikku kujundust, mis tähendab, et ei e-pood pole üle koormatud liigse interaktiivse graafikaga.

Selle asemel tuleks kasutada kvaliteetseid JPG-formaadis pakitud pilte.

Muuda ostuprotsess klientidele lihtsaks

Kes meist ei tahaks pingutada selle nimel, et meie e-poe kujundus tooks rohkelt tulu! Üks oluline koht selle saavutamiseks on veenduda, et klient jõuaks finišisse ehk ostu sooritamiseni.

Kasuta lihtsaid lahendusi. Anna kliendile võimalus osta toode ka ilma kasutajaks registreerimata. Küsi minimaalselt isikuandmeid, et klient ei peaks üleliia palju andmevälju täitma.

Ole oma veebisaidi eeskirjade ja reeglite osas otsekohene. Ütle näiteks kohe ära, millised tarnevõimalused on saadaval ja kui palju need maksavad. Toote tagastamise ja vahetamise eeskirjad tuleks samuti veebi lisada. See lisab natuke rohkem meelerahu, kuna suurendab brändi ning veebilehe usaldusväärsust.

Kuidas tõsta e-poe müüki disaini abil?

Kogu antud soovituste tuum peitub selles, et külastajal peab olema lihtne, selge ja mugav e-poes oste teha. Meeldiv veebikogemus toob juurde uusi kliente ning kutsub senised uuesti tagasi.

Kui tunned, et vajad abi e-poe loomisel, siis võta meiega ühendust info@meediadisain.com ning paneme sinu äri kasvama!

Gert Vardja

Valmistame kodulehti, e-poode ja muid veebirakendusi, mis tõstab klintide arvu ja müüki. Teeme koos teie lennukad ideed teoks!

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00