5 nippi kodulehele hea päise tegemiseks

Veebirebane
07. sept 2018
4 min lugemine

Mida näevad veebikülastajad kõigepealt? Loomulikult kodulehe päist. See kordub suures osas ka läbi kogu veebi. Seega võib öelda, et päis on üks tähtsamatest osadest veebis. Siin on mõned lihtsad soovitused, mismoodi päis ilusaks ja atraktiivseks teha.

1. Kasuta ilusat ja head taustapilti

Taustal olev pilt peab olema ilus, efektne ja kui võimalik, siis ka seotud veebilehe sisuga. Või siis vähemalt veebi tonaalsusega. Ära unusta, et taustapildile tuleb sobitada päise olulised elemendid: pealkirja, logo, võib-olla ka hüüdlause, tegutsemiseks üleskutsuva nupu (osta siit, telli siit, pane end kirja vms) ning muidugi peamenüü, kustkaudu edasi liikuda. Pea kõigil vähegi suurematel lehtedel on vajalik ka otsinguaken kohe nähtaval kohal.

Taustapilt peab nende elementidega olema piisavalt kontrastne: kui kasutad heledaid disainielemente, vali taustapilt tumedam või tumedate kirjadega vastupidi – heledam. Liiga kirju ei saa samuti taust olla, et mitte liialt lehekülje funktsionaalseid elemente ära süüa.

2. Hoia põhinavigatsioon alati ühesugune


Näide veebihalduslahenduse Voog põhimenüüst, mis asub eristuvalt taustapildil.

Ükskõik, kas teed avalehele suurema navigatsiooniriba ja teistele lehtedele kitsama, vähem ekraaniruumi kasutava – peaasi, et igal pool oleks selge, mismoodi veebi teistesse olulistesse osadesse edasi liikuda. Seega võiks põhinavigatsiooni menüü olla alati samas järjestuses, sama kujundusega ja samas kohas.

3. Ütle päises oluline välja – tekstiga

Seda nimetatakse ka sloganiks või hüüdlauseks, kuid veebe on erinevaid ja veebi eesmärke on samuti palju, Kuid üks on selge – päises peaks olema selge tekst, mis ütleb, mis leheküljega on tegu. See koosneb mõnest sõnast kuni ühest-kahest lühidast lausest. Jah, selle väljamõtlemine on mõnikord paras peavalu, aga see on väga oluline.

Ka mujal kodulehel peab sisu toetama seda üht läbivat mõtet. Olgu see siis odavaima teenuse pakkumine, stiilse kauba müük või luksusliku elamuse loomine.

4. Kasuta suuri ja julgeid pealkirju ning anna piisavalt hingamisruumi

Peenikesed kirjad ja tihe tekst jäid veebinduses möödunud sajandisse. Juba mitmes dekaad kasutatakse suuri pealkirju ja õhulist disaini, mis jätab teksti ümber ruumi, et see saaks paremini mõjuda. Suured pealkirjad jätavad julge mulje, samuti aitab see liigsõnalisust ära hoida ning konkreetsemalt olulisi asju välja öelda. Mõnikord selgub alles veebidisaini käigus, et pikki mõtteid tuleks kindlasti arusaadavuse ja selguse pärast oluliselt lühendada.

5. Arvesta sellega, mis järjekorras inimeste tähelepanu veebis liigub

Teaduslikult on seda uuritud juba ammu nii ajusignaalide lugemise kui silmade liikumise jälgimisega, mismoodi keskmise kasutaja tähelepanu veebis liigub. Teoorias on välja selgitatud mitmeid tulipunkte kodulehe vaatamises. Kolm olulisemat teooriat neist on järgmised.

F-muster: kõigepealt loetakse päisest esimesed horisontaalread peaaegu lõpuni, siis algused allpool olevatest ridadest, kuni tähelepanu hajub. Silmad liiguvad F-tähe kujuliselt.

Gutenbergi diagramm: on neli aktiivtsooni, millest peamised on kaks horisontaalset riba lehe alguses, siis vaadatakse paremale ülemisse nurga, siis vasakule alla ja lõpuks alumist serva – vasakult paremale, horisontaalselt. Kokku moodustub Z-tähe kujuline kujund.

Z-muster: Gutenbergist eristab seda mitme Z-tähe joonistamine üksteise alla: loetakse ülemised read lõpuni, siis liigub silm diagonaalselt allapoole ja jälle paremasse serva jne.

Siit on üks ja ainuõige lihtne järeldus: paiguta oma kõige tähtsam sisu ja navigeerimiselemendid nendele tähelepanuteedele, kus neid kõige rohkem märgatakse.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00