Sinu ettevõte vajab kodulehte, see on selge. Aga kas see peab olema mitmeharuline, hargnema nagu suur puu, keeruline nagu raamat või pigem lööv, konkreetne ja kiire nagu lühike reklaamklipp? Ehk siis esitame ühe põhimõttelise küsimuse kohe alguses: kas veeb saab olema paljude alamlehtede ja sektsioonidega või ajab asja üra üks leht, mida nimetatakse one-pager'iks?
Paljud arvavad, et suurem on alati parem. Paljudel juhtudel on neil õigus. Ent mis siis, kui just see väike ja kompaktne lahendus on õige asi, mis sinu äri tegelikult lendu tõstab? One-pager pole lihtsalt odavam või kiirem variant – see on hea asi, mis suunab pilku kõige olulisemale, säästab aega ja aitab kliendil jõuda sinu juurde kõige otsemat teed pidi.
Uurime lähemalt, millal see salarelv sinu käes töötab kõige paremini ja millal tasub ikkagi ehitada suur ja mitmeosaline koduleht.
Mida tähendab one-pager?
Lühidalt kokku võttes on see koduleht, millel leidub kogu vajalik info – sinu teenused, hinnad, kontaktid ja kutse tegevusele ühel pikale keritaval lehel. See ei ole kindlasti kehv ega ka ajutine lahendus, vaid põhimõtteline valik, mis toob kaasa selguse, kiiruse ja väga hea kasutajakogemuse.
Paljud edukad ettevõtted on valinud just sellise teekonna, sest nii saavutavad nad oma eesmärke kiiremini ja otsekohesemalt.
Sinu äri on fookuses – ja ka koduleht rõhutab seda
Kui pakud vaid ühte teenust või toodet, näiteks oled küünetehnik, graafiline disainer või spetsialiseerunud koeratreener, siis mitme alamlehega veeb tundub lihtsalt liiga laialivalguv. Kogu fookus on ju sellel ühel teenusel või tootel, mis ongi sinu brändi tuum. Milleks siis kasutajaid kuhugi mujale edasi juhatada?
Toome näite otse elust. Ürituste korraldamisega tegelev väikeettevõte vajas veebilehte, kus kliendile oleks kogu info kohe kättesaadav alates sündmuse kirjeldusest kuni broneerimiseni. Selle tulemuseks oli rohkem broneeringuid ja vähem segadust, sest klient ei pidanud mööda erinevaid alamlehti ekslema, vaid tegi vajaliku sammu kohe samas kohas ära.
Üks eesmärk, üks teekond
One-pager on loodud selleks, et suunata külastaja ühele kindlale tegevusele, näiteks uudiskirjaga liituma või toodet tellima. Lehel pole muid lisavalikuid, mis ahvatleksid tähelepanu kõrvale juhtima.

Sellisena võiks üles ehitada oma üheleheküljelise veebi: päisepilt brändinimega päises, vajadusel ka menpüü, mis viib allapoole sobiva sektsioonini, alamteemad ja muidugi kontaktivõimalus. Illustratsioon: Seobility
Seepärast liigub külastaja sujuvalt just selle ühe soovitud tegevuse poole. Tegemist on ideaalse lahendusega kampaanialehtede jaoks, olgu tegemist siis Google Adsi või sotsiaalmeedia kampaaniaga, mille eesmärk on broneeringuid või tooteid müüa.
Vähem ongi mõnikord rohkem
Kui sa alles alustad ja portfoolio on veel väike, siis pole mõtet kaasa minna paljude arvamusega, et koduleht peaks olema suur ja uhke, kui tegelikult on läbimõeldud üks leht palju parem kui viis sisutühja alamlehte, mis jätavad pooliku mulje.
Olgu sinu eesmärgiks lihtsalt veebis leitav olla, sest kliendid ja partnerid küsivad, kas sul on ka koduleht – sellisel juhul on one-pager ideaalne visiitkaart, mis annab lihtsa vaevaga professionaalse esmamulje.
Kiire ja soodne veel pealegi
Üheleheline leht on väga kiirelt valmiv ja eelarvesõbralik. See sobib hästi uue äriidee testimiseks, ajutiste kampaaniate või ürituste jaoks või kui vajad kiiret veebilahendust enne suuremat arendust. See on ideaalne esimene samm, millest saab hiljem arendada juba edasi mitmelehelist veebi, kui sinu äri kasvab.
Tuleb aga arvestada, et alguses soodne lahendus võib pikas perspektiivis, kui on vaja pidevalt muudatusi teha ja lehti lisada, osutuda hoopis ebamugavamaks kui mõni levinud sisuhaldusega leht.
Mobiliidisõbralikkus ennekõike
Tänapäeval tuleb juba üle 70% veebiliiklusest mobiilist. Kujuta ette, et klient otsib kiirelt korstnapühkijat, olles ise koosoleku vaheajal. One-pager'i lihtne ülesehitus ja sujuv kerimine on mobiilikasutaja jaoks parim. Lehe avanemise kiirus ja selge info on kriitilise tähtsusega ning just selles on one-pager oma lihtsuses just mobiilikasutajale kõige sõbralikum lahendus.

Mitmeleheküljelised veebid on paljude jaoks üks ja loomulik valik. Alati pole aga nii keerulist ja suurt veebi vajagi. Illustratsioon: 200 Degrees, Pixabay
Millal one-pager pole parim valik?
On olukordi, kus one-pager võib su äri eesmärke pigem piirata kui toetada.
See ei ole hea lahendus, kui
- pakud palju erinevaid teenuseid ja igal neist on erinev sihtrühm, nagu näiteks siis, kui oled kinnisvaraagent, kes pakub nii üüri-, ostu-, kui müügiteenust;
- plaanid põhjalikku SEO-strateegiat, sest Google eelistab struktureeritud saite, kus igal teemal on oma optimeeritud URL ehk veebiaadress. One-pager'il on märksa vähem võimalusi kasutada erinevaid märksõnu, et otsingutulemustes oma nähtavust suurendada.
- sinu eesmärk on levida otsingutulemustes mitme teenuse, toote või paljude asukohtadega, on mitmeleheline lahendus kindlasti parem valik.
Lihtsus toimib, kui see on hästi läbi mõeldud. Üheleheline koduleht on täiuslik valik, kui soovid kiirust, selgust ja fookust. See on ideaalne kohalikele teenusepakkujatele, kes soovivad olla leitavad ja usaldusväärsed ilma liigsete kuludeta. Teistel juhtudel aga kaalu juba mitmeleheküljelist veebi.