3 turunduse trendi 2018. aastal, millest ei saa mööda vaadata

Alanud aasta on tehnoloogias tehisreaalsuse, suhtlusrobotite ja tehisintellekti aasta. Võimalik, et neist uutest moesõnadest on kõigist olulist kasu ka turunduses. Üsna kindel on aga, et need uued tehnoloogiad hakkavad pikema aja jooksul mõjutama kõike, mis tehnoloogiaga seotud, sealhulgas turundust. Vaatamegi, mis on need kolm suurt trendi, mis sel aastal ilma teevad.

Uued keskkonnad ja meediad

Jah, virtuaalreaalsus on natuke kohmakas, nõuab pähe käivaid kobakaid virtuaalprille ja aheldab (tavaliselt) kaabliga arvuti külge. Kuid aina enam inimesi tahab neid uusi keskkondi vähemalt esimest korda proovida. Proovi siis ise ka – silma torkavad praegu veel päris palju sotsiaalmeediapostitustes nii 3D pildid toodetest, 360 kraadi panoraampildid kui tehisreaalsuse-ülekanded. 360 kraadi videoid toetavad juba nii Facebook kui Youtube, kaamerad on odavad ja pildi kvaliteet läheb iga uue mudeliga kordades paremaks.

Palju on räägitud ka sellest, et mobiilis peab nähtav olema. Lihtsalt mobiilne lehekülg on juba standard – see peab niikuinii olema, aga vajalik on ka mobiilikasutajate jaoks kohe nähtavale tõusmine. Mobiilis tehakse sööst-otsinguid, kui mingi hetkel pähe sähvatava mõtte ajel haaratakse mobiil ja proovitakse midagi leida. See hetk tuleb endale võita. Mobiilne otsimootorile optimeerimine, aga varsti ka häälkäsklustele optimeerimine on 2018. aastast vajalik.

Personaalne lähenemine, aga automatiseeritult

Veebirebane suhtles hiljuti ühe veebis teenuse pakkujaga, ülemaailmse suurkorporatsiooniga, mille poole pöördub ilmselt korraga tuhandeid kliente. Eestist on tülikas (aga eks ka kohapeal samas riigis samamoodi) hakata klienditoele helistama, kui on tabanud mõni probleem, mille lahendamine on klienditeenindusele üsna kindlalt igapäevane rutiinne ülesanne.

Samas võib saadetud e-kiri uppuda teiste samasuguste laviini, kasutaja tahab vastust aga kohe, muidu ei saa ta oma makset lõpetada ja firmat rikkamaks teha. Abiks on loomulikult Chatbot ehk vestlusrobot. See tegutseb nii märkamatult, et kasutaja ei saagi enne aru, kui küsimus lahendatud. Sel konkreetsel chatbotil oli aga väike peenikeses kirjas märge, millal suhtles kliendiga „agent“ ehk veebirobot ning millal masina jaoks asi liiga keeruliseks läks ja mängu astus inimene.

Selle aasta trendiks ongi personaalse suhtluse ja turunduse automatiseerimine. Väikefirma jaksab veel igaühele eraldi helistada ja andmebaasist vaadata, mis laadi suhtlust klient vajab, suurematele on aga abiks robotid – suhtlus- ja turundusrobotid.

Tehisintellekt on kõikjal

Tehisintellekt on alanud aastal üks kõige enam üle-ekspluateeritud tehnoloogiline märksõna. Märkasime juba eelmisel aastal, et AI on jõudnud kõikjale – ka kõige lihtsamad seadmed on saanud „nutikaks“ ja püüavad kasutaja harjumustele kohaneda. Mobiilidesse on AI protsessorid tulemas, mobiiliäpid suhtlevad ka pilves olevate tehisintellekti-teenustega.

Kui lihtsa termoelemendi nutikus tundub veidi ülepakutud, siis turunduses on tehisintellektist abi küll. Palju kasu pakub kliendiandmete töötlemine ja neile personaliseeritud sõnumi koostamine. Isegi Word oskab soovitada, mismoodi CV-d teha, see trend aina süveneb ja turundusinimestele on aina enam abiks virtuaalsed intelligentsed assistendid nii kirjade koostamisel, veebisisu loomisel kui turundusplaanide tegemisel.

Jaga
Nõuandja