Miks on tarkvara arenduses oluline saada kliendilt palju tagasisidet?

Sten Kreisberg
28. mai 2020
2 min lugemine

Tarkvaraarenduses on klientide tagasisidest väga palju kasu. Arendatavat lahendust saab just kasutajakogemuse osas optimeerida kliendi abiga. Tarkvara kasutajalt tuleb palju küsida ja vastuseid saada, et teada, mida tal tegelikult vaja. Eriti oluline on see ka tarkvara testimise ja valideerimise etapis.

Klientidel on kindlad vajadused ja soovid. Nende tagasiside ja kommentaaride abil saabki pakkuda parimat võimalikku tarkvara, mis vastaks lisaks tellija ootustele ka kasutajate vajadustele ja soovidele.

Vaatame, millised on mõned peamised põhjused, miks just kliendi panus on oluline.

Aitab parandada lahenduse kvaliteeti

Kuulates, mida teie kliendid ütlevad tarkvaralahenduse kohta, saab lihtsasti parandada selle kvaliteeti. Tarkvaraarenduse igas etapis aitab nende tagasiside pakkuda kasutajatele ehk neile, kelle jaoks tarkvara luuakse, ideaalset lahendust.

Aitab kindlaks teha suuremad probleemid

Tänu klientide tagasisidele saab väga hästi tuvastada tarkvaraga seotud probleeme kasutamisel. Võib-olla on sees mõni selline viga, mis tarkvara back-end´i tööle eriti mõju ei avalda, kuid rikub oluliselt kasutajakogemust? Selliseid vigu leiabki kõige paremini oma kliente kuulates. Tulemuseks on täiuslikum toode.

Suurendab klientide rahulolu

Klientidele tavaliselt meeldib, kui nende häält kuulda võetakse ja nende arvamust küsitakse. Nad hindavad seda, et võtate tagasisidet arvesse ja kasutate seda tarkvara parandamiseks. Seega on igati õige näidata üles huvi oma klientide arvamuse vastu ja rõhutada nende arvamuse olulisust. Nad tunnevad end tarkvara arendamise protsessis osalejatena ning on hoopis suurem tõenäosus, et sellised kasutajad jäävadki klientideks pikemaks ajaks.

Ettevõte saab teha paremaid otsuseid

Kui klientide tagasisidet arvesse võtta, siis aitab see ettevõttel kiiremini kasvada, sest tarkvara täiustamine vastab klientide ootustele. Nii saab teha oma ettevõtte jaoks oluliselt paremaid otsuseid tulevikku silmas pidades.

Kui jälgida klientide sisendit, suurendab see müüki, areng on kiirem ja kliendisuhted püsivamad.

Tagasiside olulisusest leiab head lisalugemist sellelt lingilt. Tagasiside küsimine on iseenesest üsna lihtne. Selleks tuleb luua vastav vorm, mille osas leiab abi siit.

Sten Kreisberg

Sharewell tagab tarkvaraarendajatele kiire juurdepääsu teadmistele, mis aitavad arendades teha parimaid otsuseid. Kiireim tee täiuslike digitoodete juurde on küsida ja testida oma lahendust sihtrühmaga veel enne, kui see turule jõuab. Parim tootearendaja on firma oma klient!

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00