Planeeri sotsiaalmeediat nagu proff!

Kes ägedat sisu ei loo, see šampust ei joo! Sotsiaalmeedias tegutsedes tasub meeles pidada, et sinu klienti pommitatakse igapäevaselt ligi 5000 turundussõnumiga. Selleks, et nende sõnumite seas silma paista, peab looma staar-sisu. Projektiagentuur OÜ looja ja asutaja Jane Salu soovitab, millest peaks alustama, et oma tegevusi seal paremini planeerida.

Mis on esimesed kõige olulisemad sammud, et Facebookis, LinkedInis ja mujal oma ettevõte nähtavaks teha?

Kõik algab sihtrühma kaardistamisest. Pole võimalik luua päriselt korda minevat sisu ilma teadmata, keda me soovime kõnetada.

Kui sihtgrupp paigas, on järgmine oluline faktor järjepidevus. Sisuplaan aitab sõnumeid paremini planeerida ja luua mõtestatud sisu.

Kuidas leida sotsiaalmeediast oma sihtgrupp?

Kõigile pole võimalik meeldida, kõigile pole võimalik müüa ja kõiki pole võimalik saada oma jälgijateks!

Kommunikeeri seda, mis teeb sind eriliseks, loo sisu, mis pakub jälgijale väärtust ja tekitab soovi saada osaks kogukonnast.

Mis on erinevate kanalite eripärad, millest ei tohi mööda vaadata? Mis on näiteks ühes kanalis hea ja töötab hästi, mis mitte?

Siinkohal on märksõnaks tunnetus ja testimine. Selleks, et see tekiks, tasub erinevaid platvorme regulaarselt külastada ja silmad lahti hoida. Kui tunnetust veel pole, siis pakun välja väikese spikri:

Kas edukuse mõõdikuks on fännide arv või mägivad suuremat rolli hoopis laigid? Millistele mõõdikutele peaks enim tähelepanu pöörama? 

Kõik näitajad on olulised ja tark turundaja loeb neist kõigist välja endale kasuliku info. Meie pöörame aga enim tähelepanu just kaasatusele ja postituse levikule.

Suurest jälgijate arvust ei ole kasu, kui kaasatus on väga madal. Sel juhul on suur jälgijate arv vaid edevuse mõõdik, millega midagi enamat pole teha. 

Millised on head töövahendid oma sotsiaalmeediaturunduse jälgimiseks ja tegemiseks, võib-olla saab nendega ka midagi automatiseerida ja tööd oluliselt lihtsustada? 

Erinevaid automatiseerimise ja planeerimise töövahendeid on palju. Facebooki ja Instagrami kasutajate jaoks sobib suurepäraselt tasuta töörist Facebook Business Suite. 

Postituste ajastamiseks ja haldamiseks sobivad hästi ka muud programmid nagu Later, Hootsuite, NapoleonCat, MeetEdgar, Buffer või üks kuluefektiivsem lahendus MavSocial

Sisuplaani haldamiseks kasutame me ise vana head Drive Excelit, kuhu loome lehe kaupa kuu sisuplaani, kus paneme paika võtmesündmused, strateegia ja lõpuks kirjutame sinna samasse valmis postitused, lisame lingid, visuaalid ja #.  

Sisu ideid, millest postitada, aitab leida sotsiaalmeediakalender.

Millist sisu on sotsiaalmeedias mõistlik jagada ja millised on enamlevinud vead, mida sotsiaalmeediapostitustes tehakse? 

Sotsiaalmeedia on ideaalne koht, kus luua oma jälgijaskonnale väärtust ja teha müüki. Oluline on need kaks asja oma sisuplaanis õigesti paika panna. 

Enda pikale kogemusele toetudes võime öelda, et väärtust loov sisu peaks jääma vähemalt 70% postitustesse, ülejäänu võib julgelt pühendada müügile.

70% tundub suur number ja tihti võib tekkida tunne, et polegi nagu midagi postitada. Meid aitab sellises olukorras Sotsiaalmeedia Sisukalender, kust nopime alati iga kuu alguses välja ettevõtte tegemistega haakuvad tähtpäevad.

Kui tihti postitusi erinevates kanalites teha, et oleks piisavalt tihti nii-öelda pildil ja samas ka ei tüütaks oma jälgijaid ära?

Iga platvorm soosib erinevat postituste arvu. Instagram teatas hiljuti, et kõige optimaalsem variant on teha 2 feedi postitust nädalas ning olla Story's nähtav igapäevaselt. Facebooki soovitame postitada keskmiselt kaks kuni kolm postitust nädalas. Nii oled nähtav, aga samas ei tüüta fänne liigselt ära.

Umbes sama sageli võiks nähtav olla ka LinkedIn´is. TikTok´is tuleks nähtav olla iga päev, platvorm ise soovitab parimate tulemuste tarbeks olla nähtav 1-4 korda päevas.

Kvantiteet ei tohi aga tulla kvaliteedi arvelt! Samas on küllalt näiteid, kus kiirelt tehtud “suvaline” postitus ehk kiirelt kokku kirjutatud tekst ja foto töötavad paremini, kui üle disainitud kujundus ja hoolega valitud sõnad. Seega leia oma brändi hääl ja räägi oma jälgijatega järjepidevalt selles keeles, nagu nemad seda teevad. 

Kas sotsiaalmeedias on oluline, mis kell postitada? Mis on see kuldne hetk, millal jälgijat püüda?

Turunduses on iga detail oluline. Aeg, millal postitada, pole erandiks. Eelkõige tuleb lähtuda personaalsest statistikast per kanal, et näha, millal just sinu jälgijad on kõige aktiivsemad.
Karm tõde on aga see, et pole mingit erinevust postitada mõttetut sisu kell 10 hommikul või kell 6 õhtul. Kui sisu ei kõneta või on vastupidi - äärmiselt lahe, siis kella kukkudes ei muutu see ei uhkeks kaarikuks ega vastupidi kõrvitsaks. 

Mida soovitada turundajale uueks, 2022. aastaks? Kas sotsiaalmeediaturunduses on järgmisel aastal ootamas ka mingeid suuremaid muudatusi, tulemas uusi trende, millega peaks kursis olema?

Kogukonnad sotsiaalmeedia avarustes saavad olema jätkuvalt suureks trendiks. Selle asemel, et 2022. aastal ehitada kogukonda maast ja madalast üles, võtavad nutikamad ette juba olemasolevate kogukondadega ühinemise. 

Üheks selliseks võimaluseks on otsida pikki koostöid konkreetsete mõjuisikutega. Siit voolab välja ka teine trend: mõjuisikud jäävad, kuid pildile kerkivad aina enam väiksemate, aga aktiivsemate kogukondadega sisuloojad.

Samuti töötab hästi koostöö brändisaadikutega, kes annavad sinu brändile personaalsema kuvandi. Otsi üles oma ettevõtte eestkostjad - töötajate, koostööpartnerite, klientide ja sõprade seast.

Jaga
Nõuandja