Vaata järgi, millised on sinu jaoks parimad võimalused Office 365-s koostööks

office365

Office 365 on Microsofti pilveteenus, mis mõeldud koostööks – ükskõik kus sa asud, kellega koos töötad või mida teed. Pilveteenus ühendab nii inimesed kui tööd, jagada saab dokumente, koosolekuid, projekte.

Siin on mõned võimalused, mismoodi Office 365 vahenditega ühist tööd teha.

Office´i kontorirakendused – ühine töö dokumentidega

Kontoritarkvara aitab luua nii tekstidokumente kui tabeleid, koostada presentatsioone ning hallata e-kirju. Kuna see kõik toimub pilves, pole probleemi omi asju teistega jagada ning ise koostöös teistega midagi samal ajal luua.

Office´i kontoritarkvaras saab näiteks samal ajal sama dokumenti muuta. Kui teised teevad Word 2016 dokumendis muudatusi, on otse samal ajal näha neid muudatusi ka teistele. Oma dokumente saab kutsuda teistega jagama vaid ühe hiireklikiga.

Outlookis saab näiteks saata teistele ülevaatamiseks ja paranduste tegemiseks mitte lisandfaili, vaid otselingi OneDrive´ile. Kirja ei saadeta üle võrgu, vaid jagatakse vaid sellele ligipääsu. Nii saab kokku hoida meililiikluse ja postkasti mahtudelt, sest pole mõtet ühte ja sama dokumenti paljundada kõigi asjaosaliste postkastidesse. Hiljem, kui sellele laialisaadetud dokumendile tuleb palju muudatusi, on keeruline neid ühte faili sisse viia, aga OneDrive´i linki jagades saavad kõik oma parandused samasse dokumenti teha kasvõi samal ajal.

Outlook Groups nagu grupimeilindus

Outlookis on võimalik luua gruppe tiimile, kes tahab ühiselt kasutada dokumente, kalendreid, märkmeid ja tööülesandeid ning nende kohta e-kirjadega infot jagada. Outlook Groups´is saab kasutada näiteks Inbox´i ehk postkasti grupiliikmete ja väliste kasutajate vahel suhtlemiseks, jagatud kalendrit grupi aja planeerimiseks, dokumendikogu Sharepointis grupi jaoks vajalike failide hopidmisel ning märkmeid, kuhu igaüks saab jätta häid ideid töö parandamiseks.

Yammer nagu foorum

Yammer on ettevõtetes populaarne sotsiaalvõrgustiku keskkond, mille ülesehitus on üsna sarnane Outlook Grups´idele. Ka Yammeri grupis on võimalik jagada kalendreid, märkmeid jne, aga ka faile ja projekte. Yammer sarnaneb foorumile.

Microsoft Teams – nagu jututuba

Jututubadest on keskealisel põlvkonnal pisut teistsugune arusaam kui noorematel, kuid Teams on selline vahepealne – mitte väga vanakooli vahend ning samas ka mitte nii lõbus kui uusimad Snapchati-laadsed lobisemiskohad.

Teamsiga saavad töötajad teha kanaleid, kus vestlevad tiimiliikmedega jututoa-stiilis, samas on võimalik teistega ka üks-ühele sõnumitega suhelda, ilma et muud osalised neid privaatvestlusi näeks. Sotsiaalvõrgustikest tuntud emotikonid, GIFid ja muud lõbusad asjad on ka Teamsis lisatud.

Koos Skype´iga saab teha ka hääl- ja videokõnesid.

Teams on saadaval Business Premiumi ja ja Business Essentiali paketi koosseisus.

Skype for Business

Office 365 osa on loomulikult ka meile kõigile tuttav Skype, ehkki ettevõtete jaoks on see pisut teistsugune. Skype for Business toetab sõnumisuhtlust, VoIP kõnesid, helilist ja videokonverentsi, samuti veebikonvrentse.

Eraldi Skype for Business võib aga peagi kaduda, seda jääb asendama Microsoft Teams, saades Office 365 peamiseks suhtlustarkvaraks. Lihtsalt Skype (mitte "for Business") jääb muidugi edasi inimeste omavaheliseks suhtluseks ilma korporatiivsete lisanditeta. See juhtub millalgi 2018. aasta lõpus.

SharePoint on ja jääb koostöölahenduste tuumaks

Kõige olulisem koostöölahendus on loomulikult Sharepoint, mis ühendab paljud koostöö vahendid.

Sharepointis on võimalus luua ettevõtte intranet, hallata efektiivselt dokumente, projekte ja gruppe.

Koostööd saab Sharepointis teha ka töövoogude järgi, mis tähendab, et see ei sõltu tiimiliikmetest, vaid töödest, mille järgi grupis ollakse.

Jaga
Nõuandja