Office 365 ja G Suite – neli omadust, mis neid ühendavad ja eristavad

Microsoft ja Google on kaks IT maailma suurtegijat, konkureerides paljudes valdkondades. Kord on üks parem, siis jälle teine. Ka kontoripakettidega astuvad nad üksteisele kandadele. Vaatame, mis eristab Google´i ja Microsofti pilvekontori-tooteid, millised on peamised neli erinevust (ja ka sarnasust).

Pilves ja kohapeal

Nii Office 365 kui G Suite (varem tuntud kui Google Apps) on mõlemad kasutatavad veebibrauseris, ilma et peaks arvutisse midagi installima. Dokumendid saab salvestada pilve. Kui aga netiühendust pole käepärast või tahad brauserist eraldi, töökindla kontoritarkvaraga oma dokumente täiendada, siis Office 365 paketid Business ja Business Premium pakuvadki seda võimalust kuutasu eest. Saab kogu kontoritarkvara paketi alla laadida ja iga kasutaja kohta kuni viide erinevasse seadmesse installida. See on harjumuspärane, traditsiooniline kontoritarkvara kasutamise viis.

Odavaim Office 365 pakett Business Essentials siiski pakub samuti ainult netis kasutamist nagu G Suite, mida ei saa installida ja maksab vähem.

Ruum ei saa niipea otsa

Kui plaanid suuremat kogust dokumente pilves hoida, siis Office 365 pakub kõigile pakettidele, ka kõige odavamatele 1 TB mahtu, G Suite Basic aga alustab 30 GB mahust. 1 TB kasutaja kohta on väikestele ja keskmistele ettevõtetele täiesti piisav. Kui aga tõesti vajad väga suuri salvestusmahte näiteks videotöötluseks, siis Google´il on ka kallimaid ja piiramatu salvestusmahuga pakette üle viie kasutajaga ettevõtetele.

Outlook vs Gmail

Office 360 pakub lisaks igale kasutajale võimalust e-posti oma kontoripaketti integreerida, nagu ka Google Apps oma Gmaili teenusega. Kui Google´i teenus on vaid veebipõhine ja võimsa otsimootoriga, mis ongi Google´i n-ö leivanumber, siis Office 365 toob vana hea äritarkvara Outlooki võimalused nii töölauale kui veebi, viimases on võimalusi siiski vähem.

Outlook sisaldab võimalust kirju rohkem erineval viisil sorteerida, ehitada filtreid ja grupeerida. Outlook tuleb installitava programmina kaasa Business ja Business Premium pakettidega, Business Essentials pakub seda vaid veebipõhisena. Business Premiumis on täisvõimalustega e-posti programm integreeritud ja pakub nii grupitöö kui jagatud kalendrite ja kontaktide võimalust, Business paketiga aga võib võtta teenusepakkuja standardse e-posti teenuse, näiteks Veebimajutuse e-posti ja kasutada Outlooki selle meilikliendina koos paljude lisavõimalustega.

Töö dokumentidega – Word vs Docs ja teised

Mõlemad -nii Google´i veebipõhine tekstiredaktor Docs kui MS Word on väga paljude redigeerimise võimalustega. Mõlemaid saab kasutada veebipõhiselt, Office 365 programme ka traditsiooniliselt arvutisse alla laetud ja installitud tarkvarana. Kui valida, mida oma kasutajatele võtta, siis ilmselt enamus on paremini kursis Wordi kasutajaliidesega ja eelistaksid seda. Kui aga on tegemist rohkem arvutiteadlike inimestega, siis neid ei sega ka Google Docsi veidi teistsugune, samas lihtne ja lakooniline kasutajaliides – kõik on piisavalt selge, kuigi võimalusi leidub natuke vähem.

Exceliga on lood natuke teised. Enamus inimesi kasutab selle ohtratest võimalustest vaid mõne protsendi, aga kui küsida raamatupidajatelt, kas nad oleksid nõus Exceli asemel näiteks veebipõhist lihtsamat Google Sheets´i kasutama, siis nad protestiksid selle vastu.
 

Jaga
Nõuandja