Millal on õige aeg usaldada oma WordPressi leht spetsialistile?

Riin Aas
16. juuni

Kui Mari alustas oma kodukohvikut, siis teadis ta, et vajab ka oma kodulehte. Ta proovis seda teha tehisaruga ning saigi firmale paari hiireklõpsu ning ja kolme tutvustava lausega veebilehe, millel oli kontaktivorm, menüü, pildid ja isegi blogimise koht. Kõik tundus korras – kuni klient mainis, et see leht ei avane telefonis õigesti ning Google’i otsingust samuti ei leia.

Tänapäeval tundub, et kodulehe tegemine ongi igaühele jõukohane. Ei ole probleemi, mida mõni plugin ei lahenda, seega tundub eriti lihtne panna tööle veebileht, mille teed sina ise.

Aga kas see on ikka õigem tee? Kas oma kontori ehitad samuti ise, sest on ju teada, et majal peab olema vundament, seinad, lagi ja aken ning seinad peavad olema sinised? 

Siin on selleks 5 selget indikaatorit, millal tellida veebileht mõnest veebiagentuurist teenusena.

1. Milline inimene sa iseloomu poolest oled?

Minu arvates on see kõige tähtsam küsimus. Kui naudid rohkem lillede istutamist, remonditöid või joonistamist, siis võib kodulehe tegemine tunduda tüütu kohustusena.

Sa ei tunne end arvutiinimesena ning internetipangas maksete tegemine on sinu jaoks ehk suurim digisaavutus. Kui nii, siis pole mõtet pingutada ja oma ettevõtte veebilehte ise tegema hakata. Alustava ettevõttena saaksid hoopis kasutada Facebooki ja isegi Instagrami lehti, mis esialgu töötavad hästi kodulehe asendajana. Ressursside suurenedes saad juba pöörduda mõne professionaali poole, kes veebilehe tasu eest aitab valmis teha.

2. Kas sinu toode või teenus vajab põhjalikumat esitlust, kui vaid tekstid ja pildid?

Kui sinu poolt müüdav toode või teenus vajab rohkem, kui teksti ja pilti lehel, sellel on seotud ja kokkusobivad tooted, sertifikaadid, mis vajavad näitamist, mingid teatud välistused jne, siis läheb asi keeruliseks. Sinu poolt on teadmine, millise probleemi sa lahendad ja kodulehe töö on seda esitada nii, et lehe lõppu kerides ei suudaks klient enam vastu panna vajadusele vajutada nupule "osta".

Kas oskad seda saavutada? Valmis kujundusmallid on tegelikult üsna kasutajasõbralikud ja enamustel juhtudel täiesti piisavad. Aga kas need sobivad ka sinu toote omadusi esitledes?

3. Kas kodulehe tegemine on su põhitöö?

Üldiselt on nii, et kui sinu ettevõtte ei paku kodulehe loomise teenust, siis pole mõtet oma aega pühendada sellele, mis sulle otseselt raha sisse ei too.

Ära kuluta aega millegi õppimisele, mis pole su põhitegevus. Investeeri oma aeg hoopis äri arendamisele ja usalda kodulehe loomine professionaalidele.

4. Sinu äri areneb ja kasvab ning koduleht peab seda toetama

Ettevõtte koduleht pole kunagi valmis. Firma kasvab, turundus muutub, Google’i nõuded täienevad. Igapäevaselt annavad sisendit kliendid, mis aitab kodulehe kasutusmugavust tõsta. Usaldusväärne partner jälgib kodulehe seisukorda ja aitab arenguga kaasas käia. Sedasi ennetad võimalikke tekkivaid probleeme.

5. Kas oled valmis tegelema tehniliste nõuetega?

Kas tead, mis on PHP versioon, fatal error või child theme?

Need on väljendid, millega kodulehe loojad igapäevaselt kokku puutuvad. Meie jaoks on see sama arusaadav, kui poemüüjalt küsida: "Palun üks piim". Nende ja paljude teiste spetsiifiliste väljendite tundmaõppimine võtab aega ja ka kogemust. Kas Sul on seda? Kui oled teemaga kursis, on hea ise teha, kui mitte, siis tuleb seda kõike õppima hakata, mis võtab aega.

Raha on oluline, aga aeg maksab samuti

Number üks põhjus, miks kodulehte ise teha, on muidugi rahalise resursi puudus. Õppimine, katsetamine ja parandamine võivad tunduda odavad, sest arendajale ei pea maksma, kuid ajakulu tõttu võib see kokkuvõttes isegi kallimaks minna. Kui sinu toode on kohvi röstimine Tallinnas, aga selle sõnaga veeb Google'i otsingumootoris leitav ei ole, siis pole loodud kodulehest mingit kasu. Sinu veebi peavad leidma ja nägema potsentsiaalsed kliendid ja koostööpartnerid.

Esimeseks veebileheks on minu arvates ideaalne kasutada valmiskujundustele (templiitidele) loodud kodulehte. Need on juba üsna targalt loodud, arvestades üldisemaid kasutajamugavuse printsiipe. Lisaks saad sa koheselt ettekujutuse oma tulevasest kodulehest. Ajaga arened, tekivad uued vajadused kodulehele ja e-poele ning siis on võimalik juba edasi kasvada ja luua erilahendus, spetsiaalselt sinu ettevõtte jaoks loodud funktsionaalne koduleht.

Küsimus, millega sind arutlema jätan, on järgmine: kas tahad oma kodulehe lihtsalt valmis teha – või tahad, et see toetaks päriselt su äri ja arengut?

Riin Aas

RA Meedia OÜ on Riin Aasa ettevõte, mille alt pakub vabakutseline kodulehtede ja e-poodide looja oma teenuseid ligi kümneaastase Wordpressi kogemusega.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

sisu programmeerimine kodulehe tegemine
12 soovitust: kuidas küsida ChatGPT-lt õigeid küsimusi?
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Arendus kodulehe tegemine veebilehtede arendamine veebilehed
Millest kujuneb kodulehe tegemise hind 2024. aastal?
Disain kodulehe tegemine kasutajakogemus
Mis värvi on hea veeb? Ekspert soovitab, kuidas luua ideaalne värvipalett kodulehele
Koduleht Turvalisus kodulehe haldamine
5 nippi, kuidas veebiturvalisust hoida
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!