Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?

Elisabeth Vaarik
26. okt 2022
3 min lugemine

Mõnikord võib tekkida stabiilselt majandatavel firmadel küsimus, et kui sul on aastatepikkused usaldusväärsed kliendisuhted olemas, siis kust leida üldse mingi vajadus või põhjust enese reklaamimiseks? Miks turundamine ikkagi vajalik on, selgitab Elisabeth Vaarik agentuurist Must Uba.

Tavaliselt tekib selline küsimus väikeettevõttel, kellel pole eelarves piisavalt vahendeid ja talitataksegi põhimõttel "elame üks päev korraga".

Väikeettevõtjana on pikemas perspektiivis selline käitumine ikkagi ebaefektiivne. Ebaselgus tuleviku osas muudab kogu tegutsemise närviliseks ning muidugi on ka suurem oht tagasilöökideks.Hetkeline kokkuhoid turunduse arvelt võib tugevalt takistada äri head starti ja hiljem laienemist. Turunduse eesmärk on siiski teenida ettevõttele ja omanikele oodatud tulu. Seda saab võtta kui head investeeringut, mitte tüütut lisakulutust ja see teenib end kindlasti tagasi.

Kui oled juba pikemat aega tegutsenud ning teatud kliendibaas on välja juba arenenud, avanevad turunduse läbi veelgi suuremad võimalused ja nende ärakasutamine pole keeruline. Kes ei ütleks ära rohkematest klientidest, suuremast tulust ning lõpuks ka enamast vabast ajast oma pere jaoks?

Kõik me unistame vähemalt ühest, kui mitte kõigist neist kolmest. Iseasi, paljud seda otseselt tunnistada tahavad. Maailm on muutumas, turud muutuvad avatumaks ja globaalsemaks, mis tihendab konkurentsi pea igas valdkonnas ja sellega kahaneb iga äri kasumlikkus. Ettevõtete ühinemise läbi tekib üha rohkem tarbijagruppe ning kasvab surve hindadele.

Turunduse valdkonnas igapäevaselt surfavate inimestega koostööd tehes saad olla kindel, et ka sinu äri saab valdkonna värskeimad teadmised, et on olemas kõikvõimalikud tööriistad sinu ideede elluviimiseks ja väiksem risk raisata raha ebaefektiivsetes turunduskanalites, mis tulemust ei too.

Eduka koostöö tulemus on ettevõtte ja käibe kasv, rohkem vaba aega oma asjade ajamiseks ning teadmiste parema kasutamisega suudab ettevõte jääda konkurentsis püsima.

Kõik edukad ettevõtted on kliendikesksed

Firmad keskenduvad vaid kliendi vajadustele, aga kuidas seda teha?

Esmalt leitakse üles oma sihtgrupp, kelle huve või vajadusi kõnetatakse, seejärel segmenteeritakse nad vastavalt oma vajadustele ja tunnustele (sugu, vanus jms). Peale seda tuleb teha turuanalüüs, teadmaks üldse, kellega rinda hakkad pistma ning kellele ja mida saab pakkuda.

Siis alles koostad juba turundusplaani. Selle eesmärgiks on viia sind soovitud eesmärgini, milles aitab õigete kanalite ja võtete kasutamine.

Ettevõtjal peab olema oskus end õiges kohas reklaamida

Tänapäeval aitab turundusele hoogsalt kaasa ka sotsiaalmeedias esinemine, kuid täiesti oma õige platvormi leiab ikkagi igaüks katsetades.

Kõige lihtsam viis on siiski alustada oma veebilehe loomisest, kus saad toodet või teenust tutvustada, reklaamida, tuua välja kasud kliendile ning ka tagasisidet küsida.

Tunne oma klienti!

Kliendi tundmine on turunduses kõige tähtsam. Tunne ta vajadusi ja soove. Selgita välja, kus ta kõige rohkem aega veedab. Nii on võimalus sul oma valdkonnas autoriteetsust tõsta.

Seega enne, kui reklaamimõtted maha matta, mõtle veel - millest sa unistad, kas rohkemast rahast, vabast ajast või mitte?

 
Elisabeth Vaarik

Must Uba on proteiin Sinu ärile, tulemustele orienteeritud turundusagentuur. Aitame Sinu äri kasvatada nii, et Sa ei peaks päevad läbi higistama oma tooteid müüma pannes, öösel küünlavalgusel sisu tootes ning Jõhvis koodi õppides, et lõpuks ka veeb valmis teha, vaid saaksid keskenduda Sinu äri olulistele asjadele. Loome Sulle vajadusel brändi, disainid, 360° turundusstrateegia ning e-360° müügitunneli.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00