Kui sind pole veebis, siis pole sind sama hästi kui olemaski - see kehtib praegu pea kõigi ärivaldkondade kohta. Alustav ettevõtja peaks seega ühe esimese asjana omale veebis kiiresti näo looma, sest IT ajastule kohaselt ootavad inimesed tänapäeval ettevõtetelt just veebipõhist kohalolekut.
Professionaalse välimise ja sisuga ning kasutajasõbralik koduleht on digiasjastu tähtsaim visiitkaart. Ilma selleta võivad potentsiaalsed kliendid kahelda sinu äri usaldusväärsuses, eriti siis, kui nad ei leia Internetist piisavalt infot firma tegemiste kohta.
Hästi läbi mõeldud ja kasutajasõbralik veebileht aitab tõsta sinu ettevõtte usaldusväärsust ja luua kliendis kindlust, mis kokkuvõttes toob ärile rohkem edu. Mida selleks teha? Siin on vajalikud soovitused, mismoodi koduleht oma firma eesmärkide heaks tööle panna.
Brändi kuvand peegeldub veebis
Oma koduleht on parim lahendus, kuidas oma ettevõtte tegevust, tooteid või teenuseid digitaalselt esitleda kasvõi kogu maailmale. Fantaasial ei ole piire ja saad kõike välja sättida just nii, nagu vaja.
Koduleht on seega kogu brändi digitaalne keskus, mis ühendab omavahel nii ettevõtte kuvandi internetis kui sotsialmeedias. See on keskne koht, kuhu inimesed saavad tulla ja tutvuda sinu ettevõttega, avastada tooteid või teenused ning muidugi võtta ka ühendust.
Sinu veeb, sinu võimalused
Erinevalt sotsiaalmeedia platvormidest või mõnede kolmandate osapoolte turunduskanalitest, kus pead järgima nende loodud reegleid ja algoritme, on koduleht täiesti sinu enda oma ja selles ruumis on sul täielik kontroll nii sisu, disaini kui kõikide funktsioonide üle.
Seda sinu ainuomandis olevat platvormi tuleks võimalikult hästi ära kasutada ning panna oma vajaduste heaks tööle, sest kõige üle saad otsustada kasvõi ainuisikuliselt.
Internetis on siiski vaja silma paista
Erinevalt sotsiaalmeedia platvormidest saad sa oma kodulehele teha ka korraliku SEO, mis tõstab ettevõtte veebilehe nähtavuse näiteks Google'i otsingutulemustes etteotsa. SEO (Search Engine Optimization) just seda tähendabki - veeb optimeeritakse otsingumootoritele. Ka selles osas on sul endal täielik kontroll: saad valida, milliste märksõnadega soovid otsingus esile tulla.
Samas peab arvestama, et ka kõik teised soovivad otsingus etteotsa saada ning konkureerima peab põhimõtteliselt kogu maailma äridega.
Statistika annab palju teada
Veebilehte omades on selle suureks eeliseks ka kogu sinu lehel käiva tegevuse jälgimise võimalused ehk kõik on monitooritav. Näed kõiki andmeid - palju inimesi seal käib, mida nad seal teevad, isegi kui vanad on, millises riigis viibivad jne.
Nime ja isiklikumaid andmeid muidugi niisama ei näe, kui just pole võimalust seda ise veebilehele mõnda lahtrisse sisestada. Andmed on veebistatistikas anonüümsed, kuid annavad siiski sinu jaoks äärmiselt olulist infot, et edaspidist turundust organiseerida sihtgrupi järgi või teha oma lehel vajalikke muudatusi külastuste arvu suurendamiseks.
CTA - kutse tegevusele
CTA (Call to action) ehk kutse mingile kindlale tegevusele on hea võimalus juhtida potentsiaalne klient oma lehel kindla teekonnaga vajaliku tegevuseni.
Olgu siis eesmärgiks konsultatsiooniaja broneering, toote või teenuse ostmine või liitumine uudiskirja meililistiga - kõigile nendele tegevustele kutsuv nupp peaks olema paigutatud strateegiliselt olulisele kohale, kus seda on raske mitte märgata. Suuna külastaja järgmisele sinu jaoks kasulikule sammule.
Koduleht kui 24/7 avatud turunduse keskpunkt
Koduleht on kogu firma digitaalse turundustegevuse keskpunkt. Olgu tegemist tasuliste reklaamide, sotsiaalmeedia või e-posti kampaaniate korraldamisega - kõik viib kliendi lõpuks kodulehele. See on koht, kus külastaja oma turundustegevustega liita või ta kliendiks muuta.
Veeb on avatud ööpäevaringselt ja töötab automaatselt, seega potentsiaalne klient saab kogu ettevõtte tegevusega tutvuda igal ajal. Samuti oled saadaval globaalselt - igast maailma nurgast on võimalus kogu info kohe kätte saada.
E-pood aitab kohe osta
Kui klient on sind veebist üles leidnud, siis kõige lihtsam on tal kohe ka endale vajalik asi või teenus ära osta. E-kaubandus on teema, millest võiks pikemalt rääkida, kuid lühidalt on see parim viis tõsta oma müüginumbreid.
E-poe olemasoluga soodustad kliendi ostukäitumist - inimesel on võimalik kerge nupulevajutusega kodus diivanil olles sinu toode või teenus omale otse koju tellida. Nii tehakse ka palju emotsioonioste, sest see on lihtsalt niivõrd mugav.
Eristu, sest kogu maailm konkureerib
Kui oled alles alustav ettevõtja ja kaalud kodulehe loomist, siis tee seda kindlasti kohe. Samas peaks kohe ka hakkama kiirelt eristuma oma konkurentidest ja selleks on vaja luua endast võimalikult professionaalne ning oma valdkonda tundva ettevõtte kuvand.
Tee võimalikult kiirelt see suur samm edasi ning pane püsti oma veebileht.
Paku kontakte
Kontaktivormide lisamine veebilehele teeb kliendile ühenduse võtmise lihtsaks, mugavaks ja kiireks. Nii soodustad ka uue kontakti tekkimist.
Lisa veebi korduma kippuvad küsimused (KKK), mis annab lehele samuti eelise - inimestel on mugav leida kiirelt vastused oma küsimustele. Sellega parandad kliendi rahulolu.
Lisaks saad oma veebis olulisele kohale tõsta erinevad võimalikud sertifikaadid, tunnistused ja klientide tagasisided, millega võid näidata oma professionaalsust ja seniste klientide rahulolu. Nii lood suurema võimaluse, et sinuga võetakse ühendust või tehakse ost.
Kokkuvõtteks pole su koduleht mitte lihtsalt veeb, mida vaadata kui visiitkaarti, vaid professionaalne tööriist - see on keskne osa digitaalsest turundusstrateegiast, millega alustada kliendisuhtlust ja äri.
Ettevõtjana päris alguses olles on koduleht hädavajalik samm sihtrühma usalduse loomiseks, nähtavuse suurendamiseks ning kõikide turundustegevuste ühendamiseks.
IT ajastul võib ilma veebileheta ilma jääda võimalusest oma brändi kasvatada ja sihtrühmaga ühendust luua. Seda ei saa ometi lubada ning samas pole kodulehe tegemine või tellimine midagi nii keerulist, et see äri alusamise juures takistuseks peaks saama.