3 min lugemine

Mida peab SEO puhul Eesti kodulehtedega teistmoodi tegema?

Tanel Taluri
21. nov

Praegusel tehisintellekti tõusu ajal on paljudel SEO teenuse pakkujatel ja klientidel peas suur küsimus: Mis saab edasi? Kas SEO sureb välja ja tehisaru asendab ka veebiotsingud?

Tanel Taluri agentuurist Marketing Sharks jagab kasulikke nippe selle kohta, kuidas Google'i jaoks pisike Eesti veebiruum paremini külastajatele nähtavaks teha.

2006. aastast erinevaid arenguid näinuna võin öelda, et aja jooksul muutuvad algoritmid on SEO maastikku põhjalikult kujundanud ning need muutused on tänase kvaliteetse SEO teenuse strateegia vundamendiks. Muutuste mõistmine aitab rakendada töösse just neid tegevusi, mis reaalselt tulemusi toovad.

Mis kujundab praegu Eesti SEO-d?

Eesti on kahjuks Google’i jaoks justkui kauge koppel, kuhu isegi postiljon satub vaid korra kvartalis. Olen seda korduvalt näinud erinevate projektidega. Teed justkui samu asju, mida USA-s või Ühendkuningriigis tehakse ja seal see töötab, kuid Eestis mitte.

Samas on mõned algoritmid ka siin kiired ajakohaseks muutuma. Kokkuvõttes jääb tihti üles küsimus, vaadates otsingutulemusi: kuidas saab kehvema sisu, tagasilinkide ja tehniliste probleemidega leht olla TOP 3 seas?

Mis Eestis kõige paremini toimib?

Saab väita, et enamikes valdkondades toimib lihtsalt standardtasemel SEO seadistamine. See tähendab Yoasti või mõne muu plugina installimist ja seadistamist oma kodulehele ning META kirjelduste kohendamist lehekülgedel.

Edasi tuleb artikkel ise koos informatiivse sisuga, õigesti paika pandud sisutihedusega ja voilà! - edu on tulemas.

Tagasilingid on aga meil suures plaanis suhteliselt väärtusetud, kuna neid eriti kellelgi polegi. Siiski tasub rõhutada, et on valdkondi, kus see olukord on teistsugune.

Näiteks märksõna "SEO teenus" puhul on TOP 10 positsioonide Authority Score (AS) suuresti nullilähedane. Inglismaal aga alla skoori 21 pildile ei pääsegi.

 

 

Kuna paljudes valdkondades on konkurents Eestis hetkel veel selline, kus tagasilingid erilist rolli ei mängi, tuleb keskenduda heale sisule. Maandumislehed ja artiklid tuleb viimistleda viimase detailini ning neid iga kuu üle vaadata ja lihvida lootuses säilitada hea positsioon.

Hetkel on väga lihtne kaasata tehisaru sisu tootmisse – ja seda ka üsna kvaliteetselt. Tehisintellekti eelis on see, et see on odav ja töötab kordades kiiremini kui inimene. Kui varem pidi mitu hommikukohvi jooma, et kahte head artiklit valmis saada, siis nüüd võib hästi treenitud tehisaruga toota kasvõi 50 artiklit päevas.

(Muide, see artikkel on kirjutatud käsitsi, tehisintellekt parandas vaid kirjavigu.)

Mis saab edasi, kuhu tehisaru meid viib?

See olukord viib lõpuks sinnani, kus sisu kaotab oma tähtsuse. Selle tulemusena muutuvad lingid taas olulisemaks. Kokkuvõttes jõuab niimoodi linkide ehitamine lõpuks ka Eestisse.

Tehisaru võtmes koguvad nii Google kui ka Microsoft praegu ja tulevikus infot indekseeritud lehtedelt. Need pannakse reitingutesse, millest kujuneb positsioon otsingumootoris. Seega on oluline teha kodulehed nähtavaks, et neid arvesse võetaks. Sellest järeldub, et SEO ei kao kuhugi.

Kodulehtede nähtavuse tagamine põhineb ka tulevikus tõenäoliselt heal sisul, tehnilisel korrasolekul ja tagasilinkide väärtusel.

Õpi SEO-d kogemustest!

Kui soovid osa saada minu pikaajalisest SEO teadmiste pagasist, siis alusta oma teekonda SIIT.

Tanel Taluri

Üle kümne aastase digiturunduse kogemusega agentuur Marketing Sharks on tuntud oma mitmekülgsete digiturunduse lahenduste poolest, sealhulgas tippklassi WordPressi kodulehtede ja e-poodide arendamise alal. Google’i turunduse valdkonnas võimekana suudavad nad äripartneritena sügavuti klientide vajadustesse sukelduda, pakkudes strateegilist tuge nii suurematele kui ka väiksematele ettevõtetele.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on domeen ja mida vaja sellest teada enne kodulehe tegemist?
Millega veel jälgida oma veebi külastajaid lisaks Google Analytics´ile?
Kuidas teha kiirelt ja soodsalt e-pood?
Kliendi lugu: Meemeistrite e-pood sai üleöö iluasjast oluliseks müügikohaks
Mis on backlink ehk tagasilink ja kuidas see mõjutab sinu veebilehe kohta Google´i otsingus?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00