10 omanäolist ja silmatorkavat ideed meilisignatuuri loomiseks

Tanel Rand
18. märts 2021
7 min lugemine

Kas teadsid, et meilisignatuur on oma ettevõtte reklaamimisel äärmiselt oluline? See on palju enamat kui lihtsalt nimi ja telefoninumber. Meilisignatuur on osa sinu brändist ja annab adressaatidele edasi väikese osa sinu loost. Smaily turundusjuht Tanel Rand annab nõu, kuidas head meilisignatuuri teha.

Hiljuti läbi viidud uuringu käigus võrreldi 700 e-kirja, millest vaid 52% sisaldasid meilisignatuuri, millest omakorda 75% koosnesid vaid kontakt-infost. Sotsiaalmeedia kontodega seotud infot oli vaevu mainitud - viiteid Twitterile sisaldas 7% signatuuridest, Facebookile 3% ja LinkedIn-le 2%.

Sõltumata sellest, kas koostad tehingulist või turunduse e-kirja, on meilisignatuur oluline. Lisaks vajaliku info edasiandmisele tuleb tagada ka signatuuri atraktiivne väljanägemine ning kasutada elemente, mis suunavad kirja saajat kontakti võtma.

Ammuta inspiratsiooni neist elegantsetest ja professionaalsetest meilisignatuuridest

Siin on mõned soovitused, mille abil omanäoline ja tõhus meilisignatuur luua.

1. Kasuta “lihtsuses peitub võlu” strateegiat

Teame, et teinekord on vähem hoopis rohkem. See lähenemine on omal kohal ka meilisignatuuri formaati valides. Üldine vorm peaks sisaldama kogu vajalikku infot, kuid samas välja nägema puhas ja korralik.

Teisest küljest ei tohi signatuuri ka disaini ja tekstiga üle kuhjata, kuna see juhib lugeja tähelepanu oluliselt kõrvale. Seetõttu nõuavad paljud ettevõtted, et nende töötajad ja juhid kasutaksid meilisignatuuride puhul lihtsat ja ühtset stiili eriti siis, kui tegemist on tööalaste e-kirjadega.

Väldi mitmete fontide, suuruste ja värvide segamist. Siin on hea näide, mida MITTE teha:

Hoia asju lihtsana, nagu siin:

2. Kasuta silma paistmiseks värve

Värvid aitavad kahtlemata tundeid, emotsioone ja meie olemust edasi anda. Meilisignatuuri loomisel on üks ägedamaid viise lugeja tähelepanu võitmiseks veidi värvipsühholoogiat kasutada. See aitab signatuuril momentaanselt välja paista.

Pea aga meeles - liigne värvide kasutamine muudab signatuuri lapsikuks. Enamasti räägivad värvid ise enda eest.

 

Lähtu värvidega mängides neist juhtnööridest:

  • Kasuta vaid üht, maksimaalselt kaht värvi, mis omavahel hästi sobivad.
  • Ära kasuta vastandlikke värve (näiteks kollane ja lilla).
  • Kasuta mahestatud toone, kui töötad professionaalses valdkonnas (nt panganduses), kuid anna erksatele värvidele võimalus, kui sinu töö puudutab loomade maailma.
  • Taga, et meilisignatuuris kasutatavad värvid sobivad sinu kodulehe, visiitkaardi, sotsiaalmeedia profiili ja muu sellisega.

Siin on hea näide, kuidas must ja kollane loovad võimsa koosluse:

 

3. Klassika - kombineeri musta ja valget

Särav ja sätendav meilisignatuur ei ole just iga valdkonna ja brändi puhul parim valik. Mõnel juhul võib erksate värvide kasutamine lausa ettevõtte reeglitega vastuollu minna.

See aga ei tähenda, et sinu meilisignatuur ei saa olla silmapaistev ja atraktiivne. Klassikaline mustvalge kombinatsioon võib tihtipeale sama ahvatlev välja näha, kui vikerkaarevärviline disain. Saladus peitub õiges fondi, kujunduse ja ruumi kasutuses.

Mulle isiklikult meeldivad väga tumedal taustal meilisignatuurid, seega toome ka vastava näite. Musta ja valge kombineerimine jätab väga ametliku ja professionaalse mulje.

4. Lisa endast pilt

Hea tava on lisada signatuurile enda pilt. Meilisignatuur, mis sisaldab saatja pilti, jätab usaldusväärsema mulje. Täispikkuses pildid jäta aga oma Facebooki ja Instagrami kontode jaoks.

Nüüd aga mõned eriti olulised punktid, millele pilti valides kindlasti tähelepanu pöörata:

  • Pilt peab olema professionaalne (jäta kutsikad ja selfied pigem koduse fotoalbumi jaoks).
  • Kanna pildil professionaalseid riideid ja kammi enne pildistamist tukk sirgeks.
  • Kasuta pilti tehes valget või neutraalset tasuta, kuna see lisab professionaalsema välimuse. Kui soovid aga tumedamat tausta, saad selle abil pildile sügavust lisada.

Mõned näited:

5. Lisa oma logo

Kui su ettevõttel on logo, tasub ka see signatuurile lisada. See on brändiloome osas suureks abiks.

6. Lisa lingid oma sotsiaalmeedia kontodele

Suur osa sinu publikust ja valdkonna professionaalidest on sotsiaalmeedias aktiivsed. Aja möödudes on järjest olulisemaks muutunud see, et oled oma digitaalse publiku jaoks kogu laias veebimaailmas lihtsalt kättesaadav.

Sotsiaalmeedia kontode lisamine meilisignatuuri aitab usaldusväärsust tõsta. Nii annad iga oma e-kirjaga lugejatele võimaluse sotsiaalmeedia vahendusel ühendust võtta ning sinu brändi paremini tundma õppida.

Kindlasti tasub meeles pidada, et lingid kontod, mis sind ärilisel tasandil esindavad. Kindluse huvides vaata oma kontod enne kriitilise pilguga üle ja kustuta pildid, mis ehk ametlikku keskkonda ei kuulu.

7. Lisa CTA (call-to-action ehk kutse tegevusele)

Kirja saajad on sinu potentsiaalsed või juba olemasolevad kliendid. Meiliturundus toetab ju üldjuhul otseselt sinu müügitegevust.

On igati mõistlik lisada linke viimastele kampaaniatele, sooduskoodidele ja allahindlustele. CTA suunab publikut konkreetsele tegevusele.

Kui soovid, et kliendid saaksid sinuga hõlpsasti kohtumise kokku leppida, lisa signatuuri vastav link! Levinud CTA-d on näiteks “Broneeri demo”, “Küsi esitlust”, “Lae alla e-raamat” jne.

Tegevus, mida oma publikult ootad, võib ükskõik millega seotud olla. Crowd Writeri läbi viidud uuring näitab, et kodulehe külastatavuse suurendamiseks piisab vaid meilisignatuuri lingi lisamisest, mis viib publiku näiteks sinu viimase blogipostituse juurde. Taga, et lisatud lingid on adressaatide jaoks asjakohased ja pakuvad neile mingit väärtust.

8. Mõtle enne tsiteerimist

Paljud inimesed lisavad oma meilisignatuuri tsitaate või vastuolulisi väljaütlemisi. Mina isiklikult ei soovita seda lähenemist mitmel põhjusel.

Esiteks, need ei lisa sinu signatuurile mitte mingit väärtust. Teiseks, sinu adressaat ei pruugi ütlusega nõus olla või tunneb ennast hullemal juhul isegi solvatuna. See omakorda mõjutab nende vastust ja võib sulle isegi kliente maksma minna.

Siin on üks väga halb näide:

Kui tõesti soovid oma meilisignatuurile tsitaati lisada, siis taga, et see ühtib sinu ettevõtte põhiväärtustega.

9. Hoia professionaalset muljet

Võid proovida mitmeid tehnikaid, mille abil oma meilisignatuurile ametlikum üldmulje anda.

  • Vastavalt oma ettevõtte juhtnööridele, tasub signatuurile lisada ka konfidentsiaalsuse klausel.
  • Sea värvide kasutamisele professionaalsed standardid.
  • Kui töötad ettevõtte heaks, võta arvesse, et sinu meilisignatuuri võivad kaunistada vastava ettevõtte sotsiaalmeedia kontod.
  • Lisa oma kontori asukoht.

10. Kui oled algaja, kasuta abi

Kui oled motivatsioonikirja koostamisel veebiekspertide abi kasutanud, ei tohiks olla probleemi ka meilisignatuuri loomisel veidi välist tuge rakendada. Tänapäeval on selleks mitmeid erinevaid platvorme, mis signatuuri automaatselt genereerivad või loovad sulle päris sinu oma HTML signatuuri.

Lõpetuseks: meilisignatuur on ettevõtte ja töötajate jaoks väga oluline

Professionaalselt loodud signatuur annab edasi vajaliku info, haarab lugeja tähelepanu ning aitab sind meeldejäävaks muuta. Eelnimetatud nippide abil ei pea sa enam ise pead vaevama, mida signatuuri lisada ja mida mitte - kasuta meie väikest spikrit!

Tanel Rand

Saada kiirelt ja lihtsalt oma kontaktidele kena uudiskiri.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00