Sinu kodulehe SEO näitab, kui hästi oskad inimestega tegelikult suhelda

Ruslan Gogin
26. veebr 2022
7 min lugemine

Suhtlemine on protsess, mille käigus vahetatakse teavet saatja ja vastuvõtja vahel. Kõlab lihtsalt, eks? Ruslan Gogin LeadHack Agentuurist ja SEO spetsialist Epp-Kristiina Keerov Pigu & HobbyHall Grupist vastasid Veebimajutus.ee seminaril vaatajate küsimustele, kuidas muuta veebileht otsingumootorites nähtavamaks ning kuidas see on sinu suhtlemisoskusega seotud. 

Siin on põhilised SEO tarkuseterad, millest seminaril räägiti ning mida võiks kindlasti kõrva taha panna.

SEO kui kommunikatsioon

Iga suhtluse suurim väljakutse seisneb selles, et sinu sõnum peab olema hästi kodeeritud, siis aga õige kanali kaudu edastatud ning vastuvõtja peab sõnumi nii-öelda lahti kodeerima ja seda sobivalt tõlgendama.

SEO ehk otsimootoritele optimeerimine (ingl. k Search Engine Optimisation) on tegelikult ka üks kanal, mille kaudu me jõuame oma sõnumi vastuvõtjani. Sõnumi saatja ülesandeks on tagada, et otsimootorid mõistavad samuti meie sõnumit. Peame looma veebilehti ja kirjutama selget ning liigendatud sisu, mis vastab klientide küsimustele.Vastasel juhul katkeb suhtlusprotsess ja meie sõnum ei jõua kunagi vastuvõtjani.

Kui saadame Google´ile õigeid signaale veebilehe struktuuri ja sisu, sise- ja välislinkide ning kõigi muude SEO taktikate kaudu, saab Google õige sõnumi ning viib vastutasuks sinu kodulehe otsingutulemuste tippu.

Kirjuta pikalt inimestele, see on kõige tähtsam

Uue algoritmi kohaselt on Google´i otsimootori jaoks paremad just need lehed, millel on rohkem sisu. Mida rohkem on lehel head sisu, mis kasutajat aitab, seda enam annab Google sellele lehele tähelepanu ja tõstab otsingutulemustes paremale kohale. 

Kodulehe sisu pikkus võiks olla 2000-3000 sõna. E-poe tootelehtedel olevad tootekirjeldused võiksid aga olla üle 300 sõna pikkused.

Pikemad sisutekstid annavad inimestele turvatunde. Mida kallim on toode, seda rohkem võiks selle kohta sisu olla. Isegi kui inimene ei loe kogu teksti läbi, siis ta teab, et saab vajadusel info sealt kätte. 

Info olemasolu mõjutab kalli toote ostmist üsna palju. Kuid alati ei pea olema tekst väga pikk, kui sa suudad turvatunde tekitada ka läbi muude vahendite. Nendeks muudeks mõjutajateks on avatud klienditeenindus, lehel olev avalik info, kuhu pöörduda küsimuste ja muredega jne.

Kui meeldib inimestele, siis meeldib ka otsimootorile

Ühes sisutekstis tuleks kasutada 2-3 korda ühte ja sama märksõna. Google on piisavalt tark ja saab väga hästi aru, millest tekst räägib, seega võib kasutada ka eestikeelseid sünonüüme. Oluline on, et põhiline märksõna oleks pealkirjas olemas. 

Kirjuta tekst inimese, mitte Google´i jaoks. Kui tekst on kasutaja jaoks hea, siis on see hea ka otsingualgoritmile.

Kõige olulisem info peab olema lehe ülaosas ja kohe kättesaadav. Kui külastaja tuleb veebilehele ja tal on vaid üks konkreetne küsimus, siis see pole suur kaotus, kui ta saab kohe vastuse ja lahkub kiiresti. See ei mõjuta enam oluliselt otsingutulemustes paiknemist. 

Enamik inimesi ei loe kodulehel olevat infot läbi enne toote ostukorvi lisamist. Ostja tahab kõigepealt saada kätte toote põhiparameetrid. Sellele järgnevad kolm lehekülge või kolm lõiku väga tihti kasutajat enam ei puuduta. Sellepärast tuleks “osta” nupp paigutada kohe teksti algusesse kättesaadavasse kohta, mitte aga pika teksti lõppu.

Dubleeritud sisu – kui terav probleem see veel on?

Sisu puhul on algallikas alati prioriteediks. Apple´i koduleht on alati eespool, kui Apple´i tooteid edasi müüvate poodide lehed. Enam ei tasu aga duplikaatsisu pärast liialt muretseda. Google teab, et tootekirjeldused tulevad tootjalt ja edasimüüjad kasutavad neid edasi muutmata kujul.

Kui e-poes on miljon toodet, siis on keeruline toota iga asja jaoks unikaalseid tekste. Kasuta hoopis täiendava väärtuse loomise lahendusi – näiteks kommentaare, võrdlus ja muud sellist, paku juurde seotud tooteid. Sellega annad lisaks copy-paste sisule lisaväärtust ja vähendad probleeme.

Tihti tekivad duplikaadid, kui toodete erisus on liiga väike. Näiteks on erisus ainult toodete värvis. Pane siis näiteks tootele nimeks mõni erinev omadus – see aitab probleemi leevendada. 

Kui sul on sarnased tooted vähe erinevate parameetritega, siis kõik ei hakkagi Google´i otsingus hästi rankima ehk parematele kohtadele kõik ei pääse. Vali siis välja kolm fookustoodet ja kirjuta just nende jaoks unikaalne kirjeldus. Abiks on toodete ristviitamine – too nende kolme tootega klient kohale ja aita teda ühe toote juurest teise juurde suunates. Kasuta Vaata veel, Vaata lisaks, Kliendid on vaadanud ka neid tooteid funktsioone.

Keeled ja tõlkimine

Iga kodulehel kasutatava keele puhul peaks olemas olema ka vastava keele SEO spetsialist. Kui tahad nähtav olla, siis piisab tavaliselt kvaliteetsest tõlkest. Kui aga otsitulemusi on vaja rohkem parandada, siis vajad SEO spetsialisti, kes aitaks aru saada keele sihtrühmast ja omapärast.

Sageli ei saa inimesed oma emakeeles infot kätte ja “guugeldavad” siis inglise keeles. Seega on hea mõte tuua julgelt teksti sisse ka ingliskeelseid väljendeid. See annab Google´ile lisavõimaluse õppida kodulehte seostama teise keelega, ilma et peaksid võõrkeelset teksti tootma. Ingliskeelsete väljendite kasutamine tekstis aitab nii sind, Google´it kui ka keeleülestes otsingutes tulemust parandada.

Kui lood sisu, mille algallikas on teises keeles, siis tuleks tekstid refereerida, mitte otse tõlkida. Lisa kindlasti juurde ka algallika viide.

Kuidas SEOga alustada?

Kui planeerid kodulehte, kus pole veel sisu, võiks alustada konkurentide analüüsist.  Neilt saab palju lähteinfot. 

Järgmiseks tuleks teha Google Keyword Planneri konto ning uurida, mida veel inimesed otsivad. Vastavalt sellele tuleks valmis teha uue kodulehe struktuur. 

Kindlasti peaks mõtlema tagasiviitavatele linkidele ehk backlink´idele. Nende osakaal on ülitähtis. Kui linkide ehitamisele ei jätku endal aega, võib kasutada mõnda teenusepakkujat nagu näiteks backlink.ee.

Tee SEOd nii hästi, kui suudad ja tee seda kasutaja jaoks

Võta SEO tegevustes eesmärgiks kasutajakogemus – tee just seda, mida kasutaja tahab ja mis on on tema jaoks oluline. Siis tulevad ka paremad SEO tulemused. Kui sa teed kasutajast lähtuvalt sisu, siis Google hindab seda, isegi kui sul pole sügavaid SEO teadmisi. 

Pea meeles, et SEO on kommunikatsioon, mille eesmärgiks on viia otsijad kokku sellega, mida nad otsivad ja otsingumootor on vahend vastuvõtjani jõudmiseks.

Vaata veebiseminari järgi SIIT

Ruslan Gogin

Valides meid oma partneriks, valite te pikaajalisele strateegiale ülesehitatud lähenemise SEO turundusele. Meie eesmärgiks on tõsta kodulehe positsiooni otsingumootorites läbi kasutaja huvi suurendamise lehe vastu.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00