Samm-sammuline juhend: kuidas seadistada GA4? / VIDEO juhend

Roland Oskar
13. aug

Digiturunduse maailmas on väga olulised Facebooki (Meta) ja Google'i reklaamid, mis on väga olulised tööriistad oma sihtrühmani jõudmisel ja müügi suurendamisel. Kuidas jälgida pidevalt oma kampaaniate tulemusi ja seadistada Google Analytics 4 (GA4), reklaamide mõju mõõtmiseks, selle kohta annab põhjaliku ülevaate ja videojuhendi Roland Oskar agentuurist Geeks.

GA4 aitab koguda üksikasjalikku teavet kasutajate käitumise kohta, mis omakorda laseb optimeerida oma turundusstrateegiaid ja tagab, et reklaamieelarved tooksid maksimaalset tulu.

Täpsed andmed ja pidev tulemuste jälgimine on edu saavutamise võti ning see on ka põhjus, miks peab pühendama palju tähelepanu GA4 seadistamisele. Selleks, et kõik samm-sammult selgeks teha, näitan allolevas videos, kuidas seadistada iseseisvalt oma GA4 Internetipoele ning näitena on kasutatud populaarset WordPressi ja Woocommerce'i e-äri lahendust.

Seadistama hakkan aga Google'i tööriista Tag Manageri (GTM) abiga.

Veel enne, kui hakata videot jälgima, tasub üle vaadata seal näidatud olulisemad etapid ja teemad. Video ajajoon on selline.

  1. GTM - lühidalt, mis see on ja mida peab teadma enne töö algust? (00.40 s)
  2. DataLayer - lühidalt, mis see on ja milleks seda kasutatakse? (01.33 min)
  3. GA4 sündmused ja tööpõhimõte. (3.20 min)
  4. Seadistused. (08.47 min)

GTM ehk Google Tag Manager on tasuta tööriist, mis lubab kodulehtede ja rakenduste omanikul hallata ja rakendada erinevaid jälgimise ja turunduse tag'e ehk silte ilma kodulehe koodi muutmata.

Et antud tööriista edukalt kasutada, võiks kasutada Google Chrome'i brauserit ja lisada sellele järgnev laiend: Tag Assistant Companion.

Välja tuleks lülitada kõik Ad blockerid ehk reklaamiblokeerijad.

Tag Assistant Companion on brauserilaiendus, mis töötab koos Google Tag Assistantiga, et hõlbustada ja täiustada Google Tag Manageri (GTM) ja teiste sildihaldustööriistade silumist ja testimist.

Mida see brauserilaiendus teeb?

1. Integreerimine Google Tag Assistantiga. Tag Assistant Companion täiendab Google Tag Assistanti funktsionaalsust, võimaldades paremat ja täpsemat silumist.

2. Eelvaate režiimi tugi. Laiendus võimaldab kasutada GTM eelvaate režiimi otse teie veebilehel, aidates näha, kuidas erinevad tag'id, trigerid ja muutujad käituvad reaalajas.

Kokkuvõttes on Tag Assistant Companion kasulik tööriist kõigile, kes kasutavad Google Tag Manageri, pakkudes täiendavat tuge ja funktsionaalsust, et tagada sujuv ja korrektne tag'ide rakendamine ja haldamine.

Mis on Datalayer?

DataLayer on JavaScripti andmehoidla, mida kasutatakse andmete vahetamiseks veebilehe ja Google Tag Manageri (GTM) vahel.

See võimaldab koguda ja hallata teavet kasutaja tegevuste kohta, et GTM saaks neid andmeid jälgida ja analüüsida. Näiteks saab DataLayer edastada andmeid, kui kasutaja vaatab toodet või teeb ostu, ning GTM kasutab neid andmeid tagide käivitamiseks ja analüüsi tegemiseks.


Hetkel ma ei hakka näites kirjutama enda DataLayerit, vaid kasutan selleks vastavat pluginat, mis teeb selle suure töö ise ära.

Siin on allalaetav template, mis on vaja üles laadida GTM-i.

GA4 (events) ehk sündmused ja nende tööpõhimõtte

GA4 sündmused (events) on andmeüksused, mis salvestavad ja jälgivad kasutajate tegevusi sinu veebilehel või rakenduses. Erinevalt varasematest Google Analyticsi versioonidest põhineb GA4 täielikult sündmustel, võimaldades täpsemat ja detailsemat andmekogumist.

GA4 Automatically collected events ehk automaatselt kogutud sündmuste kohta leiab lähemalt infot siit.

GA4 automaatselt kogutud sündmusi jälgib ja registreerib Google Analytics 4 automaatselt ilma täiendava seadistamiseta. Need sündmused hõlmavad näiteks lehe pealkirja, ekraani resolutsiooni, brauseri keelt ning palju muud, mis pakuvad põhiinfot kasutajate tegevuste kohta.

Automaatne kogumine tähendab, et endal pole vaja täiendavat koodi lisada, et neid sündmusi jälgida.

Mida täpsemalt GA4 jälgib, saab lugeda ülalolevalt lingilt.

GA4 Enhanced measurement events ehk täiustatud mõõtmise sündmused

Vaata selle kohta lisaks Google'i lingilt.

GA4 täiustatud mõõtmise sündmusi jälgib Google Analytics 4 automaatselt ning registreerib ilma täiendava koodita. Need sündmused hõlmavad näiteks lehevaatamisi, kerimist, faili allalaadimisi ja video vaatamisi. Täiustatud mõõtmine võimaldab põhjalikumat analüüsi ja kasutajate tegevuste jälgimist veebisaidil või rakenduses.

GA4 Recommended events ehk soovitatavad sündmused

Vaata selle kohta lisaks Google'i lingilt.

GA4 soovitatavad sündmused on need, mida Google soovitab ise seadistada, et saada põhjalikumat ja kasulikumat teavet kasutajate käitumise kohta. Need sündmused hõlmavad tavalisi kasutajate tegevusi, nagu ostud, sisselogimised ja registreerumised.

Soovitatavad sündmused aitavad standardiseerida andmete kogumist ja analüüsi, parandades turundus- ja äriotsuste kvaliteeti.

Mis on GA4 Custom events ehk kohandatud sündmus?

GA4 kohandatud sündmus tuleb luua spetsiaalselt ettevõtte vajaduste järgi, et jälgida unikaalseid kasutajate tegevusi, mida automaatsed või soovitatavad sündmused ei kata.

Näiteks võib luua kohandatud sündmuse, et jälgida konkreetse nupu klõpsamist, kasutaja registreerimist või eripakkumiste vaatamisi.

Kohandatud sündmused võimaldavad koguda ja analüüsida täpselt teie jaoks olulist teavet.

Kuidas kõik see täpsemalt käib, vaata juba samm-sammulisest õppevideost.

Roland Oskar

Reklaamiagentuur GEEKS on tuntud kui uuenduslik ja paindlik partner, kes suudab täita ka kõige nõudlikumate klientide vajadusi. Meie väärtused põhinevad kliendi edu esikohale seadmisel, aususel, innovatiivsusel, eesmärgipärasel tegutsemisel ja teadlikkusel.

Oleme spetsialiseerunud digiturundusele ja pakume tipptasemel reklaamiteenuseid, mis aitavad meie klientidel silma paista ja edu saavutada.

Meie eesmärk on tõsta teadlikkust ja kvaliteeti kogu turul. Soovime inspireerida teisi ettevõtteid meiega liituma, et üheskoos valdkonda paremaks muuta.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Mis on LinkedIn ja kuidas seda kasutada?
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
E-post e-posti turundus e-kirjade saatmine
Mis imeasi on Schema markup ja kuidas seda kasutada meiliturunduseks?
Milleks üldse turundada, kui kliendid on olemas?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00