Kuidas saada e-poes esimesed 100 müüki?

Marek Sauber
28. aug 2023
6 min lugemine

E-poest esimese 100 müügi saamise kohta annab nõu Veebimajutuse partnerWebShopper kaubamärgi looja ja arendaja Marek Sauber.

Kui sa oled ostnud, rentinud või loonud ise endale mõne vabavaralise platvormiga e-poe ja soovid alustada oma äriga internetis, siis esimesed küsimused, mis sul kindlasti kohe tekivad on: kuidas ma leian oma tootele kliendid? Kes on minu toote ostjad? Milliseid turunduskanaleid oleks mõistlik kasutada oma toodete turundamisel?

Käesolevas artiklis toon ära mõned head nipid, kuidas tekitada lühikese ajaga vähemalt 100 müüki oma e-poes.

Samm 1: Kasuta professiaalseid lahendusi ja võimalusi

Kui soovid avada e-poe, kuid sul puuduvad eelnevad kogemused ja tehnilised oskused, on mõistlik mitte kulutada oma väärtuslikku aega e-poe nullist ülesehitamisele.

E-pood on sinu toodete ja ettevõtte visiitkaart, mis peab hea välja nägema ja olema professionaalne. Kui e-pood on ebaprofessionaalne ja vananenud, siis ei pruugi toimida seal korralikult kõik funkstioonid ja klient tüdineb ning läheb mujale. Kuna professionaalse e-poe ostmine võib olla väga kulukas, siis oleks mõistlik kaaluda hoopis e-poe platvormi rentimise võimalust. Rentimisega sa ei pea välja käima suurt summat raha ja lisaboonusena aitavad sinu kõikvõimalikke tehnilisi probleeme lahendada oma ala professionaalid. Nii kulutad sa vähem aega ja raha tehnilistele küsimustele ning suunad oma vaba aja oma e-poe turundustegevustele. Nii jõuad kiiremini oma kliendini ja seda ilma suuremate väljaminekuteta.

Samm 2: Teosta hea SEO

SEO on lühidalt öeldes otsingumootorite jaoks optimeerimine. Mida parem on SEO, seda paremini tuleb sinu e-pood otsingumootorites välja ja seda paremini oled sa ka potensiaalse ostja jaoks märgatav.

Miks on SEO kõige olulisem? Lihtne - kui keegi on huvitatud sinu tootest, otsitakse seda tihti esmalt internetist. Hea SEO korral on sinu toode otsijale koheselt leitav. Tõhusa SEO loomiseks keskendu toodete nimetustele, kirjeldustele, meta-kirjeldustele, võtmesõnadele ja SEO-sõbralikele URL-idele. Oluline on, et need elemendid kirjeldaksid sinu toodet täpselt ja selgelt. Vältida tuleks eksitavaid või ebavajalikke märksõnu.

Tuleb ka meeles pidada, et SEO ei hakka toimima koheselt, see võtab aega. Google indekseerib lehti iga nädala või paari järel. Lisaks domeeni vanusele, mis mõjutab lehe kõrgemat positsioneerimist otsingutulemustes, on oluline ka e-poe laadimiskiirus. Seetõttu ei tasu kohe peale SEO tööde teostamist veel tulemusi oodata, iga asi võtab aega. Alguses võib olla kasulik kaaluda ka Google reklaamikampaaniate kasutamist, et veebilehe liiklust suurendada.

Samm 3: Eristu teistest ja paku lisaväärtust

Kui sa müüd mõnda toodet, mida müüb veel ca 100 sarnast e-poodi ja sa ei eristu teistest, siis see on igav ja ei too tihtipeale klienti sinu veebipoodi. Kui sa pakud aga midagi uut kas toote juures või kasvõi ostuteenuse juures, siis oled sa juba potensiaalsele ostjale ahvatlevam. Inimesed märkavad üldjuhul väärtust. Kui suudad oma tootele lisada juurde väärtust, näiteks: „iga tootega tasuta transport“ või „osta 2, saad kolmanda poole hinnaga“ või „iga kaubaga kaasa kingitus“, siis see tekitab ostjas juba tunduvalt suuremat huvi. Oluline on panna need pakkumised e-poe avalehel silma paistma, näiteks eristuva bänneriga.

Enda eristamiseks võid kasutada ka ainulaadset ja kaasaegset disaini või korraldada põnevaid tarbijamänge, mis haaravad külastajate tähelepanu ja soodustavad kaasaelamist.

Samm 4: Kasuta juba olemasolevaid müügikanaleid

Kui 3 eelnevat sammu on tehtud, siis võib öelda, et sa oled valmis korraldama oma esimest kampaaniat. Kampaania eesmärgiks on lisaväärtuse pakkumine potentsiaalsele ostjale, meelitades teda ostma just sinu e-poest. Erinevaid meediakanaleid on palju, kuid sotsiaalmeedia on endiselt üks mõjusamaid. Seega, loo oma e-poele Facebooki leht ja alusta kampaaniatega seal. Kui keegi märgib sinu lehe meeldivaks, saad sa temaga lihtsasti suhelda ka tulevikus, kuna kõik sinu postitused jõuavad tema uudisvoogu.

Kuid ära piirdu ainult Facebookiga. Muud platvormid nagu oksjoni- ja kuulutusteportaalid (osta.ee, okidoki.ee, ale24.ee jne.) on samuti suurepärased müügikanalid. Kui võimalik, integreeri oma e-pood nende müügikanalitega.

Samm 5: Tee ostmine lihtsaks

Klientide jaoks on aeg sageli kõige väärtuslikum vara. Kui nad tunnevad, et ostuprotsess on keeruline või aeganõudev, võivad nad ostust loobuda. Võimalda kliendil teha ost ilma liigsete sammudeta ja registreerumise kohustuseta. Ent ära unusta ka neid, kes soovivad luua kontot ja nautida sellega kaasnevaid eeliseid. Loodud konto võimaldab kliendil hiljem mugavalt tagasi tulla, vaadata oma ostuajalugu ja saada eripakkumisi. 

Personaalsed sooduspakkumised ja tooteuudised läbi uudiskirjade on just need, mis võivad meelitada kliendi tagasi sinu e-poodi ostma. Peale selle annab kliendi registreerimine sulle väärtuslikku teavet nende ostuharjumuste kohta, mis aitab sul paremini mõista nende vajadusi ja ootusi ning kohandada oma pakkumisi vastavalt. Seega, samal ajal kui esmane fookus on lihtsal ja kiirel ostuprotsessil, on registreerunud kliendi hoidmine ja nendega suhtlemine pikaajalise edu võtmeks.

Samm 6: Paku kvaliteeti ja head klienditeenindust

Nagu öeldakse, parim reklaam on rahulolev klient. Ja nii see on, sest kui klient on rahul, siis ta toob sinu e-poodi läbi soovituste ka oma sõbrad ja tuttavad, kes omakorda on sinu uuteks klientideks. Seega, on hea tootekvaliteet ja hea klienditeenindus kindlasti need tegurid, mis annavad ostjale positiivse ostukogemuse ja toovad korduvkliente sinu poodi.

Kokkuvõtteks: esimeste klientide leidmine on kindlasti kõige raskem ülesanne, aga samas ka kõige olulisem. Olen veendunud, et kui võtad abiks need 6 sammu, siis saavutad üsna kiiresti oma esimesed 100 müüki. Kindlasti on soovitav kasutada professionaalide abi oma e-poe käivitamisel, nii hoiad kokku kallist aega. Meie WebShopperi tiim aitab su e-poe kiiresti üles panna ja hooldada ning aitame seda sul isegi turundada meie turundukanalitest.

Marek Sauber

WebShopper on e-poe renditeenuse kaubamärk ehk lühidalt öeldes: "lihtsaim viis professionaalse e-poe loomiseks"

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00