Kuidas oma kodulehe jaoks häid pilte valida?

Veebirebane
21. juuni 2016
5 min lugemine

Millega meelitada oma kodulehe lugejat, et ta ikka ja jälle tagasi tuleks? Üks variant on ilusate piltidega. Moodsal ajal on aina olulisem ka video: kui üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna, siis üks video võib näidata rohkem kui tuhat pilti. 

Kuigi veebidisaini trendid liiguvad aina minimaalsema kujunduse poole, ei ole piltide olulisus kuhugi kadunud. Vastupidi, kui muu disain üritab sisu osas jääda tahaplaanile, siis pildid ja videod trügivad veel rohkem esiplaanile. 

Millise kvaliteediga pilte valida?

Kasutajate internetiühendus läheb aina kiiremaks ja ekraanidel on aina rohkem piksleid nii nutiseadmetel kui monitoridel. See tähendab, et väikeste piltidega ei tee enam midagi ära.

Kunagi suurena tundunud 100-pikslise laiusega fotod on nüüd suurtel Full-HD või 4K ekraanidel nagu imepisikesed arusaamatud ikoonid. Dünaamilistes veebides, kus pilti venitatakse või surutakse kokku vastavalt ekraani suurusele, muutuvad väikesed pildid aga suurelt vaadates üsna koledateks ja “karvasteks”. 

Pilt peab veebilehel olema õige suurusega. Kui kasutada liiga väikest pilti, nagu parempoolne, läheb ta venitades koledaks.
Allikas:  iStockphoto

 

Seega, väikesed pildid pole enam hea ja kokkuhoidlik lahendus kõigi vaatajate jaoks. Pilt peab olema suur ja terav. See omakorda tähendab, et kasutaja peab veebi lehitsedes brauseriga alla laadima suuremaid faile. Tavaliselt pole see enam suur probleem, arvutid on kiired, internetiühendus samuti ja isegi nutitelefonid tõmbavad alla üsna suuri pilte probleemideta. 

Kui suur peab pilt täpselt olema, sõltub juba konkreetsest veebidisainist. Aga kui näiteks veebi veeru maksimaalseks laiuseks on disainis ette nähtud 600 pikslit, siis pole ju mõtet pilte suuremana üles laadida. 600 pikslit on sel juhul piisav. 

Mis peab pildil olema?

Pildid, mis tõmbavad kodulehel pilke, peavad toetama ka ettevõtte iseloomu. Kui tegemist on luksusliku, kallima kaubaga, siis ka piltidest peab õhkuma luksust. Kui tegemist lastele suunatud asjadega, siis samamoodi peaks ka pildid sihtrühma meele järgi olema. 

Pildil võiksid olla inimesed. Inimesed torkavad piltidel rohkem silma ja tekitavad suuremat lähedust, kui asjad. Siin on ka oht: pildipanga piltidel kujutatud inimesed võivad mõjuda ka kauge ja mõnikord isegi eemalepeletavana, kui on selgelt näha, et tegemist pole kohalike, vaid üle maailma kasutatavate modellipiltidega, millel pole firma ja selle toodete-teenustega midagi ühist. Särava rahvusvahelise stock-tüüpnaeratusega ei müü eriti. 

Emotsioon müüb

Kui pood pakub kalamehevarustust, siis võiks olla konksude-lantide asemel suurelt piltidel õnnelikud kalamehed, suur saak käes. Veel parem, kui need on poe kliendid.

Lõika pilte nii, et oluline saaks rõhutatud. Standardseid üldvaateid ei pea olema igal pool, detailide rõhutamiseks lõika fotosid julgelt.

Pildil peab olema emotsiooni. Tuimad inimesed su kodulehe piltide ei inspireeri kedagi.
Allikas:  iStockphoto

 

E-poes kaupa esitledes pane ühest tootest üles kindlasti mitu pilti: erinevate nurkade alt, lihtsalt valgel taustal ja töö- või kasutuskeskkonnas. Siis on ostjal selge pilt, millega tegu. Ühest pildist ei pruugi alati abi olla. eBays ja Amazonis on pea kõik tooted esindatud mitme pildiga, mida saab hiirega suurendada detailide vaatamiseks.

Kuhu pilt panna?

Selle, kuhu pildid panna, paneb üldisemas võtmes paika veebidisainer. Artiklite ja lehekülgede lisamisel on aga lugejad alati tänulikud, kui poolitad pikema teksti mõne pildiga. Näiteks nii, et keskmise ekraanisuurusega teksti allapoole kerides on alati ka mõne eelneva või järgneva pildi serv näha teksti vahelt.

Kuidas leida teistest eristuvaid pilte?

Kui võtad pilte pildipangast, siis eksisteerib alati oht, et kuskil mujal on ka samu pilte kasutatud. Selle vastu on rohtu, mõni neist tõhusam, mõni vähem tõhusam:

  • Osta pildi kasutamise ainuõigus. See garanteerib, et teistes veebides see pilt legaalselt ei ilmu, kuid on arvatavasti kõige kulukam lahendus
  • Vali fotopangast keskmisest kallima tasuga foto - seda niikuinii tellitakse vähem, kui tasuta või odavaid pilte. Unikaalsus on mingil määral tagatud, aga maksma peab ikka tavalisest rohkem
  • Vali vähekasutatud pilte

Fotopangas saab pilte tavaliselt sorteerida ka populaarsuse järgi. Otsi neid, mida on vähem kasutatud, kuid mis siiski sobivad hästi sinu veebi. Sada protsenti unikaalne on aga ise teha või lasta teha fotod, mida pole mitte kellelgi teisel ja mis on just sellised, nagu veebi jaoks vaja.

Algne artikkel avaldati Geenius.ee lehel meie blogis.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 25 aastat, teenindades igapäevaselt pea 25 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00