Turundus, reklaam, hea koduleht ja esindatus sotsiaalmeedias on suures osas alles algus, kui vaja hakata uudistemeres meedia tähelepanu võitma. Selleks, et mitte olude sunnil nentida, et ka halb reklaam on ju siiski reklaam, tasub meedia äramärkimise saavutamisel mõned olulised asjad meelde jätta.
1. Vali õiged kanalid
Kui oled metsatööstusest, pead väikest juuksuritöökoda või pakud IT-konsultatsioone, siis on mõistlik alustada oma erialale kõige lähematest väljaannetest. Päevauudistesse pääsemiseks peab tõesti olema juhtunud midagi väga erakordset, kuid nišiväljaanne on vägagi palju rohkem huvitatud just sellest teemast, millega tegeled. Seega ei tee paha läbi mõelda ja kirja panna oma valdkonnast kirjutavad ajakirjad, uudisteportaalid, lehelisad või teemat kajastavad tele- ja raadiosaated.
2. Leia oma erilisused ja uudisväärtuslikud teemad
Kindlasti on iga ettevõte eriline. Kas on mõni toode, millega ollakse konkurentidest paremad või tehakse midagi hoopis teisiti, kui muud sama valdkonna ettevõtted. Äkki on firmajuhil huvitav hobi või sai keegi töötajatest mõne erilise tunnustuse? Või on midagi kasulikku soovitada, mis huvitaks paljusid, et elu lihtsamaks teha? Neid teemasid kindlasti leiab, kui otsida ja kui leitud, siis ei maksa neist vaikida. Soovita mõnele esimeses punktis leitud väljaandele.
3. Võta sõna päevakajalisel teemal
Kas saabumas on vabariigi aastapäev, vastlad, lihavõtted? Alati janunevad uudistesaidid päevakohaste arvamuste, soovituste ja sündmuste järele. Väga pingutada muidugi ei maksa päevakajalisse teemasse sulandumisel, liigne agarus võib mõjuda kunstlikuna või koomilisena. Aga kerge loomingulisus õhus olevate positiivsete teemade sidumisel firma uudistega tuleb ainult kasuks.
4. Jälgi meediat sotsiaalvõrkudes, jaga, lingi ja laigi
Meedia tähelepanu võitmiseks jälgi nii ajakirjanikke kui meediaväljaandeid, kommenteeri, laigi postitusi, jaga teemakohaste artiklite linke oma firma seinal. Suur osa uudistest sünnib ajakirjanike leidudest sotsiaalvõrgus. Kui sind nende huviringkonnas pole, siis on ka väiksem võimalus tähelepanu saada.
5. Paku veebis kõike vajalikku uudise tegemiseks
Ajakirjanikud, eriti online-meedia töötajad teevad uudiseid väga kiiresti. Veebiportaalides ilmuvad lisaks põhjalikumatele klassikalistele mitme allikaga uurivatele lugudele ka kiired, veebist saadud materjalide põhjal tehtud päevauudised.
Mõnikord, kui konkureerivaid teemasid on palju, saab eetrisse see, kellel on pakkuda parem valmiskomplekt materjale: tekstid, pildid, video, taustainfo. Kõik see võiks veebilehel esinduslikus meedia sektsioonis olemas olla: pildid trükikvaliteediga, video lisaks YouTube'i-lingile ka allalaetav mõne telejaama jaoks, infograafika, kui vaja. Mida rohkem materjali, seda suurem eelis konkureerivate teemade ees.
6. Kõneisikud alati saadaval
Muidugi ole valmis ka kiiresti ajakirjanikele vastama. Punktis 3 soovitatud päevakajalisel teemal võib ajakirjanik tagasi helistada või e-kirja saata. Aina enam saadetakse ka sõnum sotsiaalmeedia: LinkedIN-i või Facebooki vahendusel. Siis on määrav kiirus.
Tagasi helistatakse üsna tihti just viimasel hetkel, kui tähtaeg on kukkumas ja artiklisse võib pääseda lõpuks hoopis see kommenteerija, kes saadi kõige varem kätte.
Et oluline teema sellisel lihtlabasel põhjusel, et inimest kätte ei saadud käest ei libiseks, pane kodulehele kõigi oluliste kõneisikute kontaktid koos selgitusega, mis teemal nad kommentaare jagavad. Kõneisikutest peaks olema ka soliidne näopilt.
7. Ole ekspert ja kasulik allikas
Valda veebis oma valdkonna kohta kasulikke nõuandeid ja ole ekspert. Sotsiaalmeedias saab jagada ka muude valdkonna tippude linke ja viiteid olulistele nõuannetele, mis näitab, et oled ka oluline kontaktide ja teemade vahendaja, isegi kui nendel teemadel ettevõttel ise alati midagi öelda pole.
Paku ajakirjanikele võimalust end teemaga kurssi viia ja nõu küsida. Hästi sobib selleks ka firmablogi. Kui blogipostitus on hea ja vajalik, võib ajakirjanik paluda seda kasutada ka oma meediaväljaandes kui valmismaterjali.
Kodulehele tuleb üles panna viited kõigile avaldatud artiklitele, mis veelgi enam kinnitavad firma kaalu eksperdina omas valdkonnas.
8. Ole kannatlik
Alustavat ettevõtet, millest pole varem kirjutatud ja mille koduleht on üsna tühi ja lakooniline, ei võeta meedias tõsiselt ja ignoreeritakse veel üsna pikalt. Meediaga peab alustama kannatlikult ja leppima esialgu paljude äraütlemistega või laus-ignoreerimisega: pressiteateid ei avaldata, lubatakse tagasi helistada, aga ei helistata jne.
Ühel hetkel on aga ajakirjaniku jaoks vaja just ettevõtte valdkonnas vajalikku spetsialisti ja võimalik, et teisi peale sinu sel hetkel ei meenugi. Siis kõik algabki.
9. Kui ei õnnestu, pole ka katki midagi
Kui siiski tundub, et firma tegevusala on nii keeruline või ebaseksikas, et ükski uudisteajakirjanik ei taha sellega tegeleda, pole katki midagi. Sotsiaalmeedia mõju ja jõud on suur. Leia sealt oma valdkonna vastu huvi tundvad kasutajad ning tee neile ise meediat: blogi, uudiskirjade, säutsude ja muu vajaliku sisuga. Kasvata endale just selline auditoorium, nagu vajad. Aga see on juba teise loo teema, kuidas seda tehakse.