Kuidas tõsta veebilehe või veebipoe kasutatavust, ilma et kodulehte päris ümber ei peaks tegema? Siin on kuus väga lihtsat soovitust Laura Kõrsmaalt agentuurist Experience Design. Nende järgi oma veebi täiendades võid jõuda kiire võiduni külastatavuses kui ka kodulehe optimeerimises otsingumootoritele.
Veebilehtede ja veebipoodide kasutatavus mängib olulist rolli kogu äritegevuse edendamisel. Mõned väikesed, kuid olulised muudatused võivad muuta päris palju kasutajate rahulolu ja üldist tulemust otsingumootorites. Hea kasutajamugavus võib kaasa tuua palju paremaid müügitulemusi ja tagab kasutajate lojaalsuse. Proovi neid nippe ja veendud selles ise.
1. Muuda fondi suurust
Fondi ehk kirjastiili suuruse kohandamine võib oluliselt mõjutada lehe loetavust ja ligipääsetavust. Kui tekst on liiga väike, võib see tõrjuda osa kasutajatest eemale. Suurema kirjaga on kõik paremini näha ning tekst loetavam. Kuna ekraanid muutuvad järjest paremaks, siis on üsna tavapäraseks saanud sisuteksti suurus alates 16px. Mobiilivaates aga võib suurem kiri aidata ka paremini näpuga linke tabada.
2. Muuda nuppude kontrastsust ja sõnumit
Nuppude kontrastsuse muutmine ja selge sõnumi edastamine võivad oluliselt mõjutada kasutajate tegevusi.
Veebilehtedel ringi liikumine käib enamasti kiirelt ja pikalt süvenemata. Silmapaistvad nupud annavad hea võimaluse kiiremini kasutajat õige kohani juhtida. Samuti on oluline tagada, et nuppudel olev tekst edastaks selgelt selle, mida kasutaja sellel klõpsates saab.
Lisaks on ka siin oluline ligipääsetavus. Kõrgem kontrastsus tähendab, et ka need inimesed saavad nuppudest aru, kellel silmanägemine kõige teravam pole.
3. Kohenda tekste
Kasutajale suunatud väärtuspakkumiste kasutamine tekstides on oluline, et luua emotsionaalset sidet potentsiaalsete klientidega.
Liiga pikkade tekstide asemel peaks olema veebis materjal hästi liigendatud, lühike ja lihtsasti arusaadav. Peale selle on oluline kasutada lehekülgedel õigeid võtmesõnu, mis aitavad otsingumootoritel mõista, millest leht tegelikult räägib. Õigete märksõnadega pääseb ka otsingutulemustes paremale kohale ning see toob veebi rohkem külastajaid.
4. Testi kasutajate peal
Kasutajate peal testimine annab äärmiselt väärtuslikku tagasisidet selle kohta, kuidas sinu veebileht tegelikult toimib.
Testimise käigus võib selguda mitmeid takistusi, mida ise ei pruugi märgata. Oluline on jälgida mitte ainult seda, mida kasutajad ütlevad, vaid ka seda, mida nad tegelikult teevad, et paremini mõista nende käitumismustreid.
5. Tee leht kiiremaks, vahetades pildid välja
Lehe kiirus on üks olulisemaid tegureid kasutajakogemuse parendamisel. Sellest võib sõltuda ka koht Google´i otsingutulemustes, sest liiga aeglased leheküljed lükatakse otsinguroboti algoritmi järgi tahapoole ning esimeste tulemuste seas, mida otsijale kuvatakse, on kiiremad veebid.
Liiga suured pildifailid võivad olla üheks põhjustest, mis oluliselt aeglustab lehe laadimisaega, mis omakorda võib viia kasutajate lahkumiseni.
Oluline on valida õige pildiformaat ja pildisuurus, mis tagab nii kvaliteetse kuvamise kui ka kiire laadimise. Kasuta piltide mahu vähendamiseks vastavaid pildiprogramme, mis teevad faili küll väiksemaks, kuid jätavad pildi kvaliteedi peaaegu samaks.
6. Lisa veebilehele analüütika
Tuntud analüütika tööriistad nagu Google Analytics, Plausible (mille leiab Veebimajutuse iseteeninduskeskkonnast), Mixpanel ja teised aitavad sul jälgida kasutajate käitumist veebilehel ning teha vastavalt sellele muudatusi, mis vastavad veel paremini kasutajate vajadustele ja ootustele.
Lisaks võimaldavad need vahendid sügavuti analüüsida, millised lehe osad toimivad hästi ja millised vajavad täiustamist.
Võttes arvesse neid lihtsaid uuendamise soovitusi ning jälgides pidevalt oma veebilehe või veebipoe analüütikat, on võimalik kiirelt parandada kasutajate kogemust kodulehe kasutamisel ja sellega saab mõistagi suurendada nii müüki kui ka klientide rahulolu. Alustada võibki väikestest sammudest - mõnikord on neil suur mõju.