Kuidas läheneda logo valmistamisele: logogeneraatoril ei ole emotsioone

Sel nädalal räägib Veebimajutuse blogis logo tähtsusest agentuuri Frank Wo loovjuht Janno Saft.

Milliseid eesmärke täidab ettevõtte logo?

Päeva lõpuks peaks logo iseseisva märgina peegeldama ettevõtte väärtusi ja kultuuri ning tekitama emotsionaalset sidet oma sihtgrupiga. Kahtlen, et keegi Apple’i märki vaadates mõtleb: "Ei tea, kas vanaema viitsiks mõned liitrid siidrit veel sügisesest õunasaagist teha?".

Kuidas logo kujundamise peale mõtlema hakata ehk mis tuleks kõigepealt välja mõelda?

Reaalse kujundamiseni kohe hüpata ei tohiks. Alguses toimub brändi põhjalik analüüs ning alles neljas-viies samm viib sind kujundamiseni. Hea eeltöö muudab disainimise märgatavalt lihtsamaks, sest sa oled empaatiliselt protsessiga seotud ja mõistad nii kliendi kui sihtgrupi soove. Lõpuks tuleb kõik see eeltöö vormida märgiks ja selleks tuleks esimesena alati kätte võtta paber ja pliiats.

Millist lugu peaks logo rääkima?

Logo räägib iga inimesega individuaalselt ega pea olema mõistetav sellele, kellel puudub kokkupuude väärtustega, mida märk esindab. Logo on visuaalne ettevõtte nimi ning alati peab tutvustama nime taga peituvat, et tekiks empaatiline side ja mõistmine. Eeldatavalt läbi visuaalse maailma. Kui oled kursis ettevõtte kultuuriga, siis ei oma tähtsust, kas tegu on tüpograafilise, märgilise või abstraktse logoga. Loeb eelkõige emotsioon, mis sinus tekib visuaalset pilti vaadates.

Kui midagi välja mõeldud, siis kuidas endale logo saada? Mis on disaineri palkamise ja netigeneraatori abil tegemise vahe?

Netigeneraatoril puuduvad emotsioonid.

Milliseid vigu inimesed oma logode juures sageli teevad?

Disainerite esmane viga on sammude vahele jätmine kujundusprotsessis. Kõigepealt tehakse logo ja siis mõeldakse sellele maailm juurde. See on sama, kui valid vales suuruses riided ja püüad ennast sinna sisse pressida. Lõpuks lendab särgil nööp, sest lõputult kõhtu sees ei jõua hoida.

Kliendi esmane probleem on subjektiivsus. Tihti välistatakse paljud suunad subjektiivse tunde tõttu. Näiteks kollast värvi ei tohi kasutada, kuna kliendi kollase Audi istmesoojendused ei tööta. Teine raskus on protsessi kirjeldamises. Klient ei osta endale märki vaid visuaalset emotsiooni ja kultuuri. Seda on raske mõõta ja hinnata.

Kas saaksite välja tuua mõned väga head Eesti ettevõtet logod ning lühidalt selgitada, miks just need head on?

Pocopay logo on väga paindliku kasutusega, töötades erinevates meediumites ideaalselt. Pole keskkonda, millesse ta oleks sisse pressitud. Aplikatsioonides logomärgist lähtuv graafika lausa sulab su näppude all, mis tekitab alateadlikult personaalse sideme, sest logoelement kuulab su sõna. Tunne, et sa kontrollid olukorda ja see on hea tunne, kui rahad on mängus. Samuti ka inimlik side märgiga.

Viljandi linna uus logo. Logomärk on niivõrd hästi tehtud, et ta annab isegi võõrale tunde, millist laadi väärtusi Viljandi linn kannab. Stiilselt kuhjatud "V" ümber kõik, mis on linnarahvale oma ja mida peegeldada uhkusega väljapoole. Võrratult on tabatud linnarahva ühine vibe. Sellega 100% õnnestunud. V for Victory!

Jaga
Nõuandja

Uudised, õpetused ja kavalad veebinipid. Otse meilile.

Liitu meie nädalakirjaga, et näha uudiseid, õpetusi ja nippe esimesena