Kuidas korraldada äge turunduse veebinar?

Timo Porval
24. märts 2021
6 min lugemine

 

Eesti üks tuntumaid internetiturundajaid Timo Porval kutsub 26. märtsil Turunduslaborisse 12-tunnisele veebinarile kokku 12 turunduseksperti ja ootab kõiki tasuta vaatama Facebooki Live-ülekannet. Juttu tuleb sellest, miks ja kuidas luua ettevõttele hea ja kvaliteetne veebinar ning kuidas sinna võimalikult palju külalisi kutsuda.

Tegemist on 12 ettekandest koosneva virtuaalse konverentsiga. Ideeks on teha midagi kasulikku, mis oleks ka endale väljakutsuv. Panin selleks puhuks kokku spetsialistide nimekirja ja helistasin nad läbi, kõik olidki kohe nõus. Kui teemad olemas, kuulutasin 12-tunnise veebinari välja.

Miks just 12 tundi?

Jah, see pole enam maraton, see on ultramaraton. Esialgu mõtlesin, kas teha 6, 10 või muu arv tunde, aga üheksast hommikul üheksani õhtul tundus kõige sobivam. 24 tundi kestev ülekanne oli ka korraks mõttes, aga see tundus liiga palju, Eestis lähevad inimesed vahepeal magama. Maailmas on seda tehtud, aga erinevates ajavööndites.

12 tundi on samuti vaatajale paras väljakutse. Teemad valisin sellised, et kõigile oleks midagi ja saaks kokku assortii igaühe jaoks.

Olen selle mõttega mänginud juba pool aastat. Idee pole ära kadunud, praegu tundus just väga hea aeg seda teha, sest füüsiliselt mingeid konverentse ei toimu ja inimesed on kodus. Paljudele on digiturunduse kogemust nüüd vaja rohkem, kui kunagi varem.

Mul endal läks 48 tundi, et see kõik kokku panna. 2-3 tundi kestsid kõned spetsialistidele, muu aja võtsid tekstid ja müügitunneli ehitamine.

Tänane registreerimiste arv näitab,. Et 8200 huvilist on end juba registreerinud ja seega läheb see üritus inimestele korda. Tegemist on vist peaaegu kõige suurema turundusüritusega, kui ka kõik kohale tulevad. Päev on pikk, aga loodan, et ligi 50% registreeritutest siiski käivad konverentsilt läbi selle 12 tunni jooksul, kuna kordust ja järelvaatamist pole.

Esinejatele sobiva aja leidmine tundus alguses nagu lennujuhtimise planeerimine. Mõnedel oli ajagraafik paindlik, aga kõige rohkem kartsin, et just õhtul paljudele ei sobi. Indrek Saul aga sai just peale tööd tulla, peale päevaseid esinemisi ja peale väikest uinakut.

Osalejatele jagatakse välja palju auhindu, kokku 27 846 euro eest. Igalt esinejalt on midagi välja pandud. Kohapeal räägime, mis need kingitused täpsemalt on, praegu veel täpsemalt välja ei hõika. Seda saan öelda, et auhindadeks ei loosita iPhone´isid, vaid pigem turunduse koolitusi ja seminare, mida heameelega isegi tahaks.

Tehnilise poolega tegeleb Ahti Kaskpeit Marathon Studiost koos oma tiimiga – nende stuudios filmime ja tema aitab ülekannet teha. Kanname üle ilmselt 99% tõenäosusega Facebookis. Seal aga on katkematult vaid 8 tundi Live ülekannet lubatud, produktsiooni väljakutseid seega on.

Live´i saavad kõik tasuta vaadata

Katsetasin kunagi ka WebinarJami keskkonda, aga selle ülekande heli rikuti ükskord ära. Zoomis ei mahu aga nii palju inimesi enam korraga vaatama, kui registreeritud, seal sai osaleda kuni tuhat inimest. Facebooki Live´i võlu on aga see, et FB hakkab ise seda ülekannet levitama ning jõuab palju rohkemateni, sest FB ise ka tahab, et tasuta Live palju leviks.

Korraldustiimis on lisaks esinejatele ja kaamerameestele Copywriter Sisukirjutaja.ee-st, produktsiooni korraldavad Ahti Kakspeit ja Elise Lomp Marathon Studiost, Henri Valmar aitas tehnilisi asju korraldada, Gerda Mändsalu aitab Chatil pilku peal hoida. Seega on meil mitte väga suur korraldustiim.

Esimest korda nägin ma ka režii tabelit, kus detailid on ülekandel täpselt paika pandud. Veebinaril tavaliselt pole nii täpselt määratud tegevusi, lihtsalt räägid ja näitad slaide.

Sisu aga peab sellisel suurel üritusel kandma nii palju, et isegi kui tulevad mõned tehnilised viperused, peab sisu selle ürituse alati päästma.

Selliseid veebinare on hea teha, et saavutada kiiresti kontakt ja usaldus inimestega. E-posti listist on juba näha, et 50-60 protsenti kasutajatest avab veebinaridega seotud kirju, see tekitab inimestes rohkem huvi. Kõik, kes veebinaris osalevad, on rohkem kaasa haaratud, lisaks nähakse sind ka inimesena, sa oled kohal, igaüks saab küsida ja suhelda.

Ise proovisin samuti mõelda, mis on ettevõtjate, turundajate ja freelancerite valupunktid ja väljakutsed, mille kohta nad tahavad teada. Mul on kahekümne lehekülje kaupa teemasid, neist valisin välja, millised eksperdid oleksid valmis neil teemadel rääkima ja siis kutsusin osalema.

Alguses plaanisin vaatajateks 3000 inimest kokku saada. Enne kui 24 tundi täis sai, olid juba enam kui 5000 inimest registreerunud. Nad tulid ilma ühegi reklaamile kulutatud sendita. Nüüd jookseb juba reklaam ka. Enne jagati aga kutset lihtsalt oma sõpradele edasi. Praeguseks on 8200 registreerunut täis saanud, 1500 on otse FB üleskutsete peale tulnud, osasid kutsusin ka enda gruppides jagades.

Live´i ei maksa karta

Mida rohkemate inimeste ette Live´iga minna, seda kirjum on publik, aga seda ei maksa karta. Seda rohkem on siis arvamusi, nii positiivseid kui negatiivseid. Aga sellepärast ei tohiks need, kellele sa soovid oma nõuandeid pakkuda, sellest ilma jääda, kui mõni ka neid mõttetuks peab. Live´i pole põhjust karta, midagi halba ei saa juhtuda, sest valdavale enamusele läheb see korda, mida räägid.

Kuidas registreerida? Selleks on hea lihtne oma veebinari jaoks teha Wordpressi template. Esinemiseks saab kasutada kuni 100 inimesega tasuta Zoomi keskkonda, Facebook Live´i võib ka proovida. Inimesed saavad veebinaridel teada, kes sa oled, hakkavad sind usaldama, saad neile lisaväärtust pakkuda ja lõpuks tulevad nad kliendiks. Ise peab tegema esimese panuse, võõralt ei saa hakata niisama raha küsida, ilma et enne ise midagi ei tee. Kui kaamera ees esineda ei julge, võid teha ka Podcasti, kuigi ma soovitaks pildiga esinemist rohkem.

Hea, kui on veebinari levitamiseks olemas kindlad partnerid. Lisaks ka inimesed ise võiks kutset jagada, sest kui teed head asja, siis on osalejad valmis seda levitama. Kõike ei pea veebinaril ise tegema, mina juhatan 12-tunnisel seminaril samuti esinejaid sisse-välja. Sa võidki olla pigem kokkukutsuja rollis ning kutsuda asjast rääkima hoopis oma ala eksperte. Sind ennast aga hakatakse selle teemaga niikuinii hiljem seostama ja kasu on sellest kõigile.

Tule reedel 26. märtsil Turunduslaborisse – 12 tundi 12 parima oma valdkonna spetsialistiga kella üheksast üheksani.

Timo Porval

Aitame saavutada turunduses mõõdetavaid tulemusi. Teeme sulle veebilehe, toome sinna külastajad ja muudame nad klientideks.\r\nÜle 140 teostatud digiprojekti ja 87% töid tuleb meile läbi soovituste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00