7 min lugemine

Kliendi lugu: kuidas Keefirivuntsist sai kullassepp ehk ühe brändi uskumatud metamorfoosid

Veebirebane
01. mai

Mis saab siis, kui juhuslikult valitud bloginimi, inspireeritud piimavuntsidest ja võib-olla ka hommikusest keefirist, keeldub hääbumast? See jääb külge nii visalt, et varjutab isegi looja enda nime ning elab üle mitu täielikku ärilist metamorfoosi. Just selline on keefirivunts.ee lugu – ootamatu ja inspireeriv.

See teekond algas Saaremaal tätoveeringutest ning on tänaseks jõudnud kõrgekvaliteediliste kuldehete ja rahvusvahelise tuntuseni, kaunistades nii kohalikke kuulsusi kui ka maailmanimesid nagu Julian Marley. 

Kõik sai alguse rohkem kui kümnend tagasi, täpsemalt 10. oktoobril 2010, kui tulevane Keefirivuntsi looja alustas Saaremaal kooli kõrvalt tätoveerimiskarjääri.

Legendi kohaselt andis inspiratsiooni üks vana Rate.ee kommentaar "piimavuntsist" ja võimalik, et ka hommikune keefirijoogiga turgutamine. Nii sündiski "Keefirivunts" – nimi, mis osutus uskumatult meeldejäävaks ja hakkas kiiresti oma elu elama.

Algselt tätoveeringute portfooliona toiminud blogi aitas nimel levida kulutulena. Peagi tunti kunstnikku Saaremaal rohkem Keefirivuntsina kui tema pärisnimepidi. Brändi potentsiaali tajudes registreeriti domeen keefirivunts.ee, esialgu plaaniga müüa logoga riideid ja muud nänni. See idee ei leidnud aga kohe õiget väljundit, kuna looja katsetas kätt ka teistes valdkondades, sealhulgas veebiarenduses – oskus, mis hiljem kulla hinnaga ära kulus ja viis kokkupuuteni veebimajutus.ee-ga. Tõeline pööre saabus aga alles aastaid hiljem, täiesti ootamatust suunast, räägib lähemalt keefirivunts.ee looja Rauno Oidram.

Millal ja kuidas tekkis Keefirivunts.ee idee, millest ettevõtmine alguse sai?

Alustasin Saaremaal Kuressaares 10.10.2010 kooli kõrvalt tätoveerimise karjääri. Nimi "keefirivunts" tuli mõni aeg hiljem, kui olin teinud piisavas koguses tätoveeringuid ja oli vaja online portfooliot, et klientidele näidata.

Selle otsustasin luua blogspot.com-i lehele ning sinna oli vaja kasutajanime. Tol ajal oli veel olemas rate.ee ja mäletan, et esilehel oli keegi saanud (tasulise sõnumiga saadetud) 10 punkti mille kommentaariks oli "…. piimavunts", kuna pildil oli ema lapsega, kellel oligi ees piimavunts.

Täitsa võimalik, et tol hommikul oli kunstniku pea veidi haige ja jõin kõrvale keefiri, aga täpselt ei mäleta. Igatahes lõplik kasutajanimi blogspotis jäigi keefirivuntsiks.

Mõni aeg hiljem hakkasin sinna tätoveeringutest pilte laadima ja see link liikuski siis seltskondades ringi kui mu tattoo portfoolio. Selle huvitav külg oli nime väga kiire levimine ja meeldejäämine.

Ligi aasta hiljem teadis pool saaremaast mind pigem keefirivuntsi nime all ja päris nimest polnud kellelgi aimugi.

Keefirivunts.ee kodulehekülg tekkis siis, kui otsustasin teha logoga riideid ja muud sellist. Pikka aega ei leidnud see oma õiget kasutust, kuna tegelesin nii paljude erinevate asjadega. Näiteks üks neist oli nüüd ka kodulehte tegemine, tänu millele sain tuttavaks veebimajutus.ee-ga.

Ca 2015-2016. aastal otsisin pikalt endale kvaliteetset pealuusõrmust, mida lõpuks ei leidnudki, aga avastasin hoopis uue ameti.

Nimelt kuna mul on sepa ja kiviraiduri haridus lisaks Saaremaal õpitud keraamiku ja kunstilisele kujundamise ametile, siis ehete tegemine tundus järgmine põnev samm, mida proovida.

Tänu tätoveerimisega loodud kogukonnale/brändile levis ehete tegemise jutt kiiresti ja tänu sellele sai keefirivunts.ee-st lõpuks hoopis hõbeehete ja elustiili kraami pood.

Kuid umbes 2021. aastal alustasin ma rohkem kihlasõrmuste ja muude kullast ehete tegemisega ning kuna pealuud ja kihlasõrmused on väga erinevale seltskonnale, siis oli muidugi vaja luua kõrvale teinegi bränd ja lasta Keefirivuntsil areneda.

Mis sai edasi, kas tuli teha uus bränd?

Hõbeehete jaoks sai tehtud hoopis bränd Gold of Saints (www.goldofsaints.com) ja keefirivunts.ee jäi rohkem kihlasõrmuste ja abielusõrmuste jaoks.

Mis sellest edasi saab, ma ei tea. Loodetavasti ei ole teekond veel läbi ja võimalik, et ühel päeval on sel lehel hoopis midagi muud.

Algne äriidee on seega praeguseks seega ikka kohati päris palju muutunud?

Algne äriidee oli jah teha tätoveeringuid, aga umbes 2020. aastast hakkasin ma vaikselt sellest eemalduma ja tegelema rohkem ehete ja muu kunstiga.

Nagu mainitud, siis hiljem sai see veel kord ümber tehtud kuldehete jaoks.

Milline on olnud seni suurim edulugu, mida tahaks ka teistega jagada?

Üheks suuremaks edulooks pean ma Keefirivuntsi brändi püsimajäämist pärast mitmeid väga suuri muutusi.

Muidugi vahepeal on olnud kliente, kes annavad loovusele ja tahtele hoogu juurde.

Toon välja mõned nimed nagu Julian Marley (Bob Marley poeg), lisaks ka Bob Marley endine bassimees, Vene räpistaarid Miyagi ja Endspiel, küberturvalisuse spetsialist Ralph Echemendia ja tema tütar Hennessy jne. 

Eestist mõned tuntumad nimed on näiteks Mihkel Raud, Jaagup Kreem, Joosep Järvesaar, Liisa Leetma, Grete Paia ja paljud teised.

Millised on tulevikuplaanid ettevõtte arendamisel?

Teen oma tulevikuplaane veidi lainetena.

Vahepeal on kõige tähtsam eesmärk turundada/levida ja siis jälle pööran ainult tähelepanu toodetele ja kvaliteedile. Kahega korraga tegeleda on olnud pigem keeruline. Vahelduvalt asju teha annab ajule aega teisest teemast puhata ja ideid koguda.

Kuidas sündisid ettevõtte kodulehed ja e-poed?

Koduleht on artisti jaoks nagu kehapikendus.

Mingilt maalt sa ei jaksa enam kõigile sama asja rääkida ja igaüheni nagunii ei jõua, seega koduleht on nagu visiitkaart. Kuna seal on ka e-pood siis koos sotsiaalmeedia reklaamidega tegeleb koduleht sinu eest brändi ja toote tutvustamisega ja müügiga 24/7.

Kuidas sujus veebilehe ja e-poe arendamine, milliseid probleeme tuli lahendada?

E-poe ja veebi arendamine on olnud suur õppimine, kuna teen enamasti kõike ise.

Minu jaoks üks suurimaid võitlusi on olnud alati lehtede tõlkimine, aga tänaseks olen sellega ka ühele poole saanud ja edaspidi sujub juba paremini. Oma ettevõtet tehes ja toodet-teenust arendades ei saa kunagi 100% rahul olla, muidu ei ole mõtet teha.

E-poed arenevad samamoodi kas siis arendaja või kliendiga koos kuhugi suunas, enda puhul ma ei oska arvatagi, kuhu suunas see kunagi veel minna võib.

Millised on ehete e-poe puhul veebis olulised asjad, mis seal peavad kindlasti olemas olema?

Ma arvan, et sellele ei ole päris kindlat vastust, kuna erinevad e-poed ja kodulehed kutsuvad ligi erinevaid inimesi.

Samamoodi nagu on Keefirivuntsi ja Gold of Saints'i lehed täiesti erinevatele persoonadele loodud ja ilmselt mõne lause ja pildimuudatusega ahvatleks ka täiesti uusi ja erinevaid kliente kes muidu epoest mööda vaataks.

Tuleb lihtsalt leida enda jaoks see, mis tundub toimivat kõige paremini ja liikuda veidi vooluga kaasa, aga samas ei tohi unustada enda stiili ja käekirja.

Facebooki reklaame uutele inimestele tehes ehk “külmale” kliendile müües eeldaks e-pood muidugi võimalikult kiiret laadimist, võimalikult vähe müra ja üleliigset infot, et kliendi teekond ei oleks häiritud.

Kustkaudu teid veel leitakse, millised on põhilised kanalid?

Minu töid ja tegemisi leiab Instagramist ja Facebookist (@keefirivunts ja @goldofsaints), leiab ka TikTokist, aga nende lühivideotega olen momendil pigem laisk.

Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega ja mida võiks seal veel muuta?

Veebimajutuse teenusega olen alati rahul olnud, eriti klienditoega. Kõik muutused, mida olen aegade jooksul soovinud, on tehtud. Veebimajutus.ee on samamoodi pidevalt arenenud ja kasutamine on muutunud aina mugavamaks.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Turundus Tööriist Töövahendid
Tehisintellektile pliiats kätte: kuidas lasta masinal kodulehele pilte joonistada?
raamatupidamisteenused äri ärikonsultatsioonid rahaasjad
Neid kulusid saab iga ettevõtja teha maksuvabalt
Veebipood äri sotsiaalmeedia rahaasjad
Kuidas veebis raha teenida: loe, millega tuleks alustada!
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
E-post Turundus
Mida tuleb kindlasti arvestada e-postiturunduse tegemisel?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!