Intervjuu: kuidas Google’is nähtav olla ning reklaamidega raha teenida?

Gabriel Tornius
26. juuni 2017
4 min lugemine

Google on iga veebiäri üks parimaid sõpru. Ettevõtte abil on võimalik oma leht nähtavaks teha, kuid vajadusel saab Google’i abil ka raha teenida, rääkis 89 IT- ja DISAINITEENUSED tegevjuht Gabriel Tornius.

Milliseid teenuseid Google klientidele pakub, mille abil on võimalik ettevõtte käivet või kuvandit parandada?

Google pakub ettevõtetele väga palju erinevaid teenuseid. Ma usun, et kõigi nende kasutamine suurendab ettevõtte käivet vähemal või suuremal määral. Näiteks Google My Business võiks olla igal ettevõttel tehtud, mis omab mingitki füüsilist kontorit. See kuvab Google’i kaardil ilusa ettevõtte visiitkaardi ja asukoha. Kui seda näiteks lisatud ei ole, võib jääda ilma paljudest potentsiaalsetest klientidest, kuna nagu me teame, siis on tänapäeva klient ääretult laisk.

Olen ise mitmel korral võõras kohas olles lihtsalt kirjutanud Google’i kaardirakendusse sisse sõna “juuksur” ja läinud lähimasse salongi ja salongid, mida kaardil pole, jäävad lihtsalt varju.

Siis on veel muidugi igasugused Google’i reklaamid. Google Adwords on näiteks väga konkreetne moodus püüda enda sihtgruppi. Väga täpselt saab määrata tingimusi, millal ja kus näidata just sinu ettevõtte reklaami. Muidugi vähegi levinumate otsingute püüdmisel peab eelarve olema küllaltki hea.

Kuidas saada oma veebilehele Google’i reklaamid?

Enda lehel Google’i reklaamide näitamiseks on loodud Google AdSense. Põhimõtteliselt pakud sa mingit osa enda veebilehe pinnast teistele teenust kasutatavale ettevõtetele läbi vahendaja, kelleks on antud juhul AdSense, ning saad selle eest komisjonitasu.

Konkreetselt WordPressis tuleb näiteks õigesse kohta lisada Google’ilt saadud reklaami HTML-kood, tavaliselt Widgetite alla, ja reklaamide kuvamine võibki alata.

Kui palju kontrolli on näidatavate reklaamide üle veebilehe haldajal endal?

Google laseb reklaamipinna lisamisel valida üpriski palju, näiteks väga paljusid erinevaid suurusi, et saaksid valida just enda lehele sobiva reklaami: horisontaalsed ja vertikaalsed, laiemad ja kitsamad ruudud, ristkülikud ja palju muud.

Samuti saab valida mõningate värviskeemide vahele ja kasvõi käsitsi muuta näiteks linkide, taustade, tekstide ja muu värve, et kogu reklaamikupatus sinu lehel karjuvalt erinev ei oleks ülejäänud värviskeemist.

Saab valida näiteks lubatavaid reklaamivaldkondi või blokeerida mittesoovituid, et ka kuvatavate reklaamide sisu ei erineks liialt veebilehe enda sisuga.

Kas on võimalik kuidagi ennustada, kui palju Google’i reklaamide abil teenida on võimalik?

Mingisuguseid väga ebamääraseid kalkulatsioone on võimalik teha, aga ka see on kaunis keeruline. Üldiselt on nii, et mida kitsama ja haruldasema sihtgrupiga sinu veebileht on, seda rohkem on nõus reklaamiostjad ka maksma.

Kui neid ostjaid on mitu ja tekib koguni oksjonimoment, et kes saab selle pinna sinu veebilehel kätte, on eriti hea ja tasud võivad küündida päris kõrgeks. Siis sõltub saadav tulu veel konkreetsest kontost, lepingust ja viimase perioodi oksjonitulemustest. Näiteks mingisuguse enamlevinud reklaami näitamine tuhat korda võib sisse tuua paar eurot.

Mida tuleks silmas pidades selliseid reklaame näidates?

Kasutajad tulevad ju lehele vaatama sisu, mitte reklaami. Kuni reklaami kuvatakse mõistuse piires ja see ei riku oluliselt kasutajamugavust, on asjad veel hästi. Näiteks osad leheomanikud arvavad, et hea idee on kuhjata oma lehele nii palju erinevate reklaamivõrgustike reklaame kui võimalik, see aga teeb lehe külastamise täielikuks õudusunenäoks ja keegi ei tahaks sellel lehel väga kaua viibida.

Kuidas erinevad Google’i reklaamid teistest reklaamidest?

Google näitab reklaame, mis võiksid reaalselt sinu külastajaid ka huvitada. Google näitab võimalusel sinu lehel reklaame, mis ühtivad ka sinu lehe temaatikaga. Google filtreerib välja halvad, tingimusi rikkuvad ja sinu poolt mittesoovitud reklaamid. Need on põhilised punktid, mida Google ka ise välja toob.

Gabriel Tornius

Loovad IT- ja veebilahendused Sinu äri edendamiseks

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 25 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!

Vali paketi periood

1 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 12.08

3 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 36.24

6 kuu põhine arveldus

Kuus 12.08

Kokku 72.48

1 aasta põhine arveldus

Säästad 20% ehk -24.16

Kuus 10.07

Kokku 120.80

1 aasta
0.00
2 aastat
0.00
3 aastat
0.00
4 aastat
0.00
5 aastat
0.00
6 aastat
0.00
7 aastat
0.00
8 aastat
0.00
9 aastat
0.00
10 aastat
0.00