4 kõige tähtsamat abivahendit, mis aitavad sinu brändi klientideni viia


Bränd ütleb sinu klientidele, milline sa oled ja aitab teiste seast ära tunda. Kuidas aga jõuda oma sõnumi ja näoga klientideni ja mismoodi neile brändi tutvustada? Printly soovitab selleks nelja põhilist kanalit, mille kaudu oma praeguste ja tulevaste klientidega suhelda ning lisaks ka viisid, mismoodi oma firma lugu kõige paremini jutustada.

Kas oled juba läbi mõelnud, millega sinu ettevõte tegeleb, kes on sihtgrupiks ja kuidas teie toode või teenus kliendi elu lihtsamaks teeb? Kuidas sellega klientideni jõuda ja kas nad teid üldse näevad?

Siin on mõned vastused neile põletavatele küsimustele.

Veel enne, kui asuda neid nelja kasulikku kanalit kasutama, võiks ettevõttes läbi mõelda, kas brändiga on kõik juba korras ja mis üldse on ettevõtte bränding? 

Mis on ettevõtte bränding ja kuidas seda teha?

Lühidalt on bränding kõik, mida potentsiaalsed kliendid ettevõtte kohta näevad ja millega kokku puutuvad ning mis eristab firmat konkurentidest.

Iga toode on tõenäoliselt juba kohandatud teatud tüüpi inimestele. Kes nad siis on? Milline on nende vanus ja elukoht, mis neile meeldib ja mis mitte, mida peaks veel nende kohta teadma? Kuidas nad toodet/teenust kasutavad? Küsimusi on kindlasti rohkemgi ja see kõik võib tunduda alguses veidi keeruline, kui kohe vastuseid pole. Õnneks on olemas lihtsad mudelid, mismoodi neile küsimustele vastata ja kuidas teha esimesed sammud.

Logo loomiseks on aga vajalik leida kuldne kesktee, kasutades nelinurka brändinimi - väärtused ja missioon - värvid - disain.

Kui logo on olemas, tuleb leida toon ja stiil, mis annab brändile isikupära ja mille abil kliendiga suhelda. Kaubamärgi hääl ja toon peavad olema ühtmoodi kasutusel logol, sotsiaalmeedias, veebisaidil, kaupluse/kontori sisekujunduses, personali vormiriietusel, sõidukite disainis, esitlusmaterjalidel ja toodetel.

Need neli kõige olulisemat vahendit, millega oma brändi tutvustada, on järgmised:

1. Sotsiaalmeedia

Sotsiaalmeedias on tänapäeval valdav enamus klientidest, kui pole just tegemist mõne spetsiifilise tootega sihtrühmale, kes kasutab muid kanaleid. Sotsiaalmeedias tuleb endale leida kõige sobivamad platvormid, kus on ideaalsed kliendid ja teha postitamise ajakava.

Selleks tasub uurida sarnase suurusega konkurente ja vaadata, kus ning kui tihti nad postitavad. Lihtne on postitusi uurides ka teada saada, milline sisu tekitab rohkem kommentaare, laike ja palju suhtlust.

2. Uudiskiri

Uudiskiri on mõeldud rohkem pühendunud klientidele, kes tunnevad ettevõtte vastu sügavamat huvi või on juba midagi ostnud. Uudiskirja saatmise eelduseks on kliendilt kontaktaadressi ja nõusoleku saamine, et talle edaspidi uudiskirju postitada. 

Anna klientide e-posti aadressidel teada oma tegemistest, kuid ära kuritarvita klientide usaldust.

Sotsiaalmeedia ja uudiskiri on kaks kõige olulisemat turunduskanalit, sest need ei tunne riigipiire ja on iga inimesega alati kaasas nende nutiseadmetes. Kui on soov oma toodet/teenust pakkuda ka rahvusvaheliselt, siis neis kahes kanalis saab ilma suuremate kulutusteta edukalt alustada. 

Võrreldes erinevate reklaamikanalite tasuvust, ületab sotsiaalmeedia ja uudiskiri kõiki mitmekordselt. 

3. Esindusmaterjalid

Lisaks kahele eelmisele tuleb kasuks ka füüsiliselt ettevõtte ning brändi esindamine erinevate turundusmaterjalidega. Siin puutuvad ettevõtted kohe kokku küsimustega, kuidas esitada oma logo toodetel, sõidukitel ja siseruumides, kuid ka tänavapildis ja hoonete fassaadidel. 

Mõlda tasuks “kastist väljas”, sest konkurendid proovivad samuti samadele küsimustele vastuseid leida. Suurim viga, mida ettevõtjad ja turundajad teevad, on see, et proovitakse ise kõike otsast lõpuni välja mõelda. Paraku tuleb teadmistest tavaliselt puudu ja see paistab kohe välja.

Pindasid, mida on võimalik katta logo ja brändi sümboolikaga, on rohkem, kui suudad ette kujutada. Sellel kõigel on ka kindlad disaini- ja psühholoogiareeglid ning isegi valemid, mille järgi saab vältida liialdamist või ära hoida kliendile vale signaali saatmist. Esindusmaterjale võiks valida disaineri abiga, kes ütleb seda, kuidas kleebiseid aknale, seinale või põrandale panna.

Brändi saab esitleda veel kaustadel, menüüdel, dokumendipõhjadel. Toodetele saab sobivasse kohta sobivas suuruses logod trükkida. Välitingimustes tuleb kasutada UV kindlaid materjale: autokleebiseid, silte/märke, plakateid, bannereid, telke/stende ja fassaadikleebiseid.

4. Veebileht

Veeb on suur ja oluline teema enda tutvustamisel, sest siin saavad kõik eelpool mainitud elemendid kokku ja klient vaatab just veebist teile esimest korda tõsisemalt otsa. Praegu pole end enam võimalik peita vaid sotsiaalmeedia lehekülje ega e-kirjade lõputute ridade taha. Kui klient võttis vaevaks teie kodulehte külastada ning soovib otsekontakti luua, siis tuleb see võimalus ära kasutada.

Värvid, kirjastiilid, logo, suhtluse toon ja muud kaubamärgiga seotud asjad tuleb aga enne kindlasti selgeks saada ja läbi mõelda, kui kodulehte tegema hakata. Kõike seda tuleb kasutada, et veebisait näeks ühtne välja ja esindaks ettevõtet parimal viisil.

Veebisaidi loomise maailm on suur ja valikuid on lõputult palju alustades ise nokitsemisest kuni täisteenuslahenduseni välja. 

Palun olge ettevaatlikud, sest veebsaidi loomine võib osutuda ülimalt kalliks ja aeganõudvaks. Mõelge see teema enda jaoks rahulikult läbi, sest iga ettevõte ei vaja keerulist veebilahendust, aga kui see juba teha, siis hästi.

Siin on kolm erineva keerukuse ja töömahuga veebilehe valikut, millest iga firma leiab oma lahenduse vastavalt vajadusele:

  1. Landing page - see on esimene lihtne, ilus ja funktsionaalne lehekülg, mis annab kliendile lühidalt ülevaate firma tegemistest. Ühelehelise lihtsa veebi tegemise ajakulu on tavaliselt 7-14 päeva.
  2. Tellimuse peale valmistatud lehekülg agentuurist on juba põhjalikuma ülevaatega ettevõtte tegemistest ja sellest, kuidas firma saab olla kliendile kasulik. Üksikasjalikult on kategoriseeritud tooted/teenused, artiklid, firma asutamislugu ja blogi. Teostamise ajakulu on keskmiselt 2-3 kuud.
  3. Veebipood - samuti põhjalik tööriist, millel lisaks eelmainitule ka üksikasjalik tellimise võimekus ja taustaprotsessid, mis tellimisega seotud, nagu näiteks laoseis ja logistika. Teostamise ajakulu on samuti keskmiselt 2-3 kuud.
Jaga
Nõuandja