Veeb kahaneb? Üldsegi mitte, oma koduleht on endiselt kasulikum

Kas viimasel ajal palju tähelepanu saanud veebi kahanemise trend on hakanud läbi saama ja mis saab edasi? Sellest, miks oma kodulehe omamine on endiselt kasulikum, räägib maailma domeenistatistika ja Eesti domeenide registreerimise trendide põhjal Eesti Interneti SA turundus- ja kommunikatsioonijuht Andres Tarto.

Meie nn veebi kahanemise trendi (maailmas pidi kodulehtede arv hakkama vähenema) praegu Eestis ei tähelda. Otse vastupidi - näeme, et rahvusdomeen on täie tervise juures, sest uute .ee lõpuliste internetiaadresside registreerimine on püsivas kasvutrendis.

See ei ole seotud pelgalt tänavuse pandeemia ning sellest lähtuva survega liikuda e-kanalitesse, sest ka 2019. aastal registreeriti uusi .ee domeene 2018. aastaga võrreldes 5,7% rohkem. 2020. aastal registreeritud uute .ee domeenide arvu kasv on võrreldes 2019. aastaga olnud tugev – 10%.

Sama trend peegeldub ka Euroopa domeeniregistreid koondava CENTRi andmetes: liikmesriikide keskmine kasv uute domeenide registreerimisel 2020. aasta jaanuarist novembrini oli 11%.

Miks .ee domeene rohkem registreeritakse?

Et märkimisväärseim kasv .ee aadresside osas toimus kevadise eriolukorra haripunktis aprillis, kui uusi domeene registreeriti lausa 34% rohkem kui varasema aasta aprillis, on seos pandeemiaga ilmne. Küllap andsid selleks ühise tõuke mitu tegurit.

Esiteks aktiveerusid olemasolevad ettevõtted, kes seni ei olnud e-kanaleid fookusesse võtnud.

Teiseks leidis terve rida ettevõtjaid ennast äkki muutunud oludest ning oli sunnitud uusi väljundeid leidma.

Kolmandaks avaldab teatavat mõju ehk seegi, et sel aastal on ainuüksi nende poolt, kes koroona tõttu töö kaotanud, loodud 400 uut ettevõtet (vt Ärilehe artiklist). Palju huvitavat ja automaatselt uuenevat infot leiab .ee tervise osas meie kodulehelt, vaata lähemalt siit.

Miks eelistada siiski oma veebi sotsiaalmeedia lehekülgedele?

Üheks veebi kahanemise põhiliseks põhjuseks on olnud viimastel aastatel firmade otsus mitte oma kodulehte teha ning piirduda vaid visiitkaardi või e-poega mõne suurema platvormi juures. Sellel on küll oma eeliseid, näiteks alustamise lihtsus, kuid tihti on oma koduleht siiski parem nii suurtele kui väikestele ettevõtetele.

Üheks ja suurimaks eeliseks sotsiaalmeediaplatvormidega (Facebook, Instagram, LinkedIn jt) liitudes on lihtne ligipääs keskkonda ning kiire start ehk lihtsustatult öeldes: kasutaja sisestab tekstid-pildid ega pea tegelema lehe välimuse, turvalisuse, toimivuse ega muude seesuguste küsimustega.

Kui aga rääkida peamistest puudustest, siis neid on rohkem:

Kodulehe võimalused, mida ükski sotsiaalmeedia-platvorm ei paku

Üldistamine on kunst omaette, kuid üsna kindel on see, et ühtki sotsiaalmeediaplatvormi ei kohandata sinu soovide alusel ei välimuse ega funktsionaalsuse osas.

Seega ainult oma veebilehe puhul on sul Internetis täielik vabadus kuvada sõnumeid, tooteid või teenuseid just täpselt niimoodi, nagu parimaks pead. Õnneks on avatud platvormidel (nt Wordpress) alustamine täna hostingu pakkujate poolt järjest lihtsamaks tehtud ning kindlasti saab neilt ka palju praktilist nõu küsida.

Oma digitaalne identiteet tuleb ehitada üles nii, et kesksel kohal oleks klient/kasutaja olenemata sellest, millises keskkonnas ta parasjagu viibib.

Teisisõnu tuleb jõustada nn multikanali turundust (omnichannel), kuhu on integreeritud kõik digitaalsed kanalid, sealhulgas ka sotsiaalmeedia. Kuid igal juhul on veebileht see (põhi)kanal, mis tagab laias Internetis parima nähtavuse. Muidugi nõuab see igapäevast sisuga toimetamist ning erinevaid märksõnade ja linkimistega seotud nippe, et Google’i otsingule meeldida, kuid ka Google Ads’i abil saab ennast otsingutes ülespoole upitada.

Sotsiaalmeediakanalid on pigem kohad, kuhu sisu peegeldada ning kliente püüdmas käia, samuti on see hea koht vahetusse dialoogi astuda. Brändiga kaasas käiv esteetika, toote väärtuspakkumine ja kasutajakogemus on aga kõige eeskujulikumalt esindatud just sinu enda kodulehel.

Jaga