6 suurt viga, mida vältida uue veebilehe tellimisel

Kas kodulehe arendus ebaõnnestus või on juba aasta üle tähtaja veninud, sest arendaja ei vasta või on kuskile kadunud? Web Design Agency OÜ juhatuse liige Sander Aavik soovitab, mida sel juhul teha ning kuidas vältida teisi levinud vigasid, mis kodulehe arendamise vankri kraavi võivad lükata.

Siin on kuus suurt viga, mida tasub uue veebilehe tellimisel kindlasti vältida.

1. Ülekoormatud arendaja

Kui üksikarendaja või vabakutseline ei oma piisavalt kogemust ning jääb oma oskustega arenduse tegemisel hätta, siis kulub ka lihtsate asjade juures kaua aega ning kliendi soovitud lahendusi ei suudetagi õigeks ajaks ära teha. Tööd kuhjuvad ning oskamatu arendaja upub tööülesannetesse.

Kui aga arendaja on päriselt heade oskuste ja kogemustega, aga samal ajal väga nõutud ning tal tulevad peale teised tellimused, millele ei suuda ei öelda, siis upub ka tema lõpuks lootusetult oma töödesse. Vabakutselisena on tööde maht tavaliselt küllaltki ebastabiilne ja nii tahab korralik arendaja end nii-öelda lõhki müüa, tekivad "tarneraskused". Tavaliselt polegi heal arendajal kunagi vähe tööd ning kehva arendajaga lihtsalt ei tasu koostööd teha.

2. Halb kasutajakogemus ja aeglane veeb

Vältida tuleb kehva ligipääsetavusega veebi, turvavigu ning seda, et koduleht venib, kiirus pole korralikult optimeeritud. Tänapäeva veebikülastaja hindab tohutult mugavusi ning selline kogemus on tema jaoks rusuv. Lihtsam on tal selline veebileht lihtsalt kinni panna ja võtta lahti mõni teine.

Mida teha? Siin on mõned kiired soovitused, mismoodi aeglasest veebist üle saada:

3. Veebileht ei näe usaldusväärne välja

Kui veebilehe arendaja ei ole kutseline disainer või ei kasutada profitasemel kujundajat, siis ei saa ka tulemusele kõrgeid ootuseid seada.

Selleks, et veebileht näeks usaldusväärne välja ning oleks mugav kasutada, on sadu erinevaid faktoreid, mida disainer peab silmas pidama. Kogenud veebikujundaja on teinud kümneid veebilehti ning läbinud vastavad koolitused. Lisaks on tal praktikatunde kogunenud tuhandeid.

Hea veebidisain loob kasutajas meeldiva tunde ning kehva välimusega koduleht seevastu jätab mulje, et antud ettevõte teeb muudki tööd sama konarlikult, kui veeb välja näeb.

4. Litsentseerimata arendusprogrammid

Üksikarendaja ja vabakutseline ei saa endale lubada arendusprogrammide litsentseeritud kalleid versioone, vaid laeb Internetist lahti muugitud piraatversioonid. Neis aga võivad olla sees pahavarad või ei saa hiljem enam lahendust uuendada. Nii aga tekivad ja kuhjuvad turvaaugud.

5. Ebaselge ja kuiv tekst ja sisu

Ei ole lihtne kirjutada sellist teksti, mis on päriselt hõlpsasti loetav, humoorikas ning tekitaks veebilehe külastajas õhinat võtta teenusepakkujaga ühendust.

Keegi ei viitsi aga lugeda mõttetult kuiva teksti. Seega on vaja tekste, mis tõesti paeluvad ning loovad ettevõttest ägeda kuvandi. Kirjutada selliselt, et see müüb. Muidugi on see raske ning seda tööd peaks tegema üks hea copywriter.

6. Läbimõtlemata turundusplaan

Kui veebilehele ei satu piisavalt inimesi, siis on sellest vähe kasu, kui arendus läks hästi ja kujundus ning kasutatavus on eeskujulikud. Kui ikka veebilehe konversioonimäär on 5% ehk iga kahekümnes inimene teeb lehelt päringu, siis on vaja keskmiselt veebilehele saada 20 inimest, et tekiks üks päring. Selle jaoks on tavaliselt kõige efektiivsem viis teha otsingureklaame Google Adsiga või siis veebileht korralikult optimeerida vajalikele märksõnadele, millega orgaaniliselt Google´i otsingus esile tulla.

Jaga