“Digital Elite Camp” on rahvusvaheline internetiturunduse tippüritus, mis toob kokku digiturunduse praktikud ja veebide optimeerijad. Järjekorras kümnes eliitlaager toimus 14.-16. juunil 2018 Laulasmaal ja seal osales 170 inimest 27 riigist. Laagrit korraldavad Dreamgrow ja CXL.
Jagame valikut jagatud tarkustest.
Annika Oorn
Annika Oorn on CXLi optimeerimise strateeg ja keskendunud UK turule. Jagades oma kogemusi, vaagis ta, miks on nii, et mõnikord ei näita ükski veebi test arvestatavat tulemust?
Sageli on see probleem lehtede puhul, millele ei jõua piisavalt liiklust, et teha arvestatavaid statistilisi järeldusi.
Kui kasutajate arv on suur, võib iva olla selles, et kokku kuhjatud andmed ei anna tulemusi. Tuleb minna detailsemaks, sest detailide taga võib olla palju raha peidus. Annika jagas viise, kuidas detailsust optimeerimistegevustes suurendada.
Personaliseerimine
Veebilehe sisu personaalseks muutmisest vastavalt külastaja demograafilistele andmetele või varasemale veebikäitumisele räägitakse palju. Kuid paradoksaalselt ei tee seda ikka veel enamus ettevõtteid! Neil ei ole lihtsalt eelarvet, et teenida palju suuremat kasumit.
Kui sinu veebilehe külastajatel on selgelt erinevad eesmärgid, siis sul ei ole enam vabandusi, et personaliseerimisega oodata.
Et aga personaalne sisu toimima saada, tuleb ilmselt läbi viia palju teste.
Segmenteerimine
Google Analyticsis saab eraldi vaadata näiteks järgmisi segmente: uued VS korduvad külastajad, brauseri tüüp, kust on liiklus tulnud, asukoht, kasutatav seade.
Kui need protsessid sisse viia, saab edaspidi segmentide põhiselt saata palju asjakohasemaid pakkumisi.
Annika soovitab erinevate külastajasegmentide targeteerimiseks kasutada järgmisi tööriistu:
Ülesmüük ja ristmüük
Vii sisse automaatsed protsessid, et pakkuda külastajale kas tema poolt vaadatust paremat ja kallimat toodet või sobivaid tooteid tema valikule lisaks.
Lõpetuseks veel üks praktiline soovitus: hakka kusagilt pihta ja alusta väikselt, mine personaliseerimis- ja segmenteerimistegevustega suuremaks ja vii järk-järgult sisse automaatsed protsessid.
Lukas Vermeer
Booking.com-i eksperimentide juht Lukas Vermeeri missioon on aidata sadu inimesi Booking.com-is iseseisvalt läbi viia erinevaid eksperimente.
Vermeer rõhutab, et optimeerimisele suunatud mõtteviis jätab sageli vahele optimeerimise kõige olulisema faasi. Veebilehe optimeerimise asemel tegeletakse Booking.com-is hüpoteeside testimisega. Kogu suure eksperimenteerimise ja hüpoteeside püstitamise ja kontrolli eesmärk on tõenditel põhinev kasutajakeskne tootearendus.
Booking.comi-i lähenemine aitab järjepidevate tegevuste ja metodoloogia abil aru saada, mis veebilehe külastajatele korda läheb. Oma olemuselt ei erine see teadusmetodoloogia põhiprintsiipidest ja ei ole seega midagi uut. Põhimõte on selles, et sul on vaja teooriat oma kasutajate veebikäitumise kohta ja sul peab olema selgesti sõnastatud eesmärk, mida mingi testiga saavutada soovitakse.
Teste läbi viies võiks veel meeles pidada, et:
- kui 9/10 testidest ei leia kinnitust, ei ole see probleem: just möödalaskmistest õpitaksegi.
- üksainus test ei pruugi ja tingimata ei peagi tõstma ROI-d, konversiooni või käivet. See oleks liiga kitsas oletus.
Craig Sullivan
Craig Sullivan nimetab end kasutajakogemuse tšempioniks. Ühtlasi on ta legendaarne esineja ja DJ “Digital Elite Camp’is”. Sel korral rääkis ta sellest, kuidas optimeerida kodulehte erinevatele seadmetele.
Mõned halvad näited:
- Kui kasutajad ei saa sinu pakkumist oma mobiilist lugeda, sest see on lihtsalt liiga väike, oled sa turundajana tootnud vaid tühja õhku.
- Kui su üleskutse nupp on 2-3 mm suurune, siis seda ei ole võimalik väiksemalt seadmelt tabada.
- Kui su veebis hüppab esimese asjana ette tagasiside vorm, enne kui inimene jõuab su veebis ringi vaadata, siis on see probleem.
- Kui sa soovid vormiga küsida külastaja telefoninumbrit, kuid oled seadistanud selle juurde mitte numbrite vaid tähtedega klaviatuuri, siis oota eriti suurt pahameelt.
Igal veebilehel on vigu, kuid me ei tea alati, kus nad asuvad ja kui palju need meile maksma lähevad.
See, et kliendid sulle ei helista, ei tähenda, et sinu veebis probleeme ei oleks. Selleks, et need üles leida, on vaja protsessi.
Optimeerimise esimene samm on Google Analytics’i audit, mis annab kindluse, et kõik vajalik on korrektselt seadistatud.
Muidu saad mõttetud andmed, mõttetud ülevaated, mõttetud strateegiad.
Mida jälgida seadmete testimisel?
- Milliste seadmete kasutajate puhul on konversioonimäär suurem, mis näitavad kehvemaid tulemusi?
- Otsi seadmete lõikes ka muid silmapaistvaid erinevusi, näiteks blokeeringuid sessioonis ning pööra tähelepanu keskmisest oluliselt kõrvale kalduvatele näitajatele.
Vaata mobiiliseadmeid eraldi operatsioonisüsteemide lõikes.
Androidi puhul vaata eraldi ka mudeli ja brändi alusel (ainult levinumad mudelid)
Desktop kasutajakogemuse jälgimisel
- Vaata eraldi erinevaid operatsioonisüsteeme
- Testi ainult peamiseid ja viimaseid brauseriversioone (uuendavad end automaatselt)
- Joonista erinevaid seadmeid arvesse võttes oma müügilehtrid.
- Kasuta segmente nagu seadmekategooria ja operatsioonisüsteem.
Minimaalne programm seadmete testimiseks
Olgu need mudelid sul kontoris olemas!
- Mobiil- väiksem iPhone (5/SE/6), Samsung Galaxy S7 või S8
- Desktop - Chrome, Firefox (viimased versioonid), Microsoft Edge, Internet Explorer 11, Mac Safari (viimane versioon)
- Tablet- iPad (viimane mudel), Samsung (viimane mudel)
Erinevate seadmete kasutajakogemuse optimeerimisel pea meeles:
Andmetel põhinev tegevus on ambivalentne väljend. Informatsioon ise ei ütle sulle, mida sa pead muutma. Sinu aju on ikkagi see, kes peab selle ise andmete põhjal välja mõtlema.
Kasv ei ole strateegia, kasv on tulemus!
OSA I