Kas tead, mis juhtub siis, kui pere tahab osta ilusa, kvaliteetse ja taskukohase voodipesu, aga ei leia seda kuskilt? Mõned loobuvad, teised otsivad edasi. Votex House'i asutajad tegid aga midagi palju julgemat: nad otsustasid selle puuduoleva asja ise ära teha. Nii sündis 2011. aastal ettevõte, mis alustas tagasihoidlikust pereprojektist, et tuua Eesti koju unistuste magamistuba.
See ei ole tavaline lugu äriplaanidest ja turu-uuringutest, vaid orgaanilisest kasvust, püsivast huvist ja olulistest õppetundidest. Loe edasi, kuidas voodipesu otsimisest alguse saanud äri viis Votex House'i digimaailma ning kuidas neil oma veebipoe abil õnnestus veel kliente juurde võita.
Millal ja kuidas firma Votex House alguse sai, millisest ideest ja hetkest?
Meie teekond sai alguse 2010. aastal – just siis, kui poes voodipesu valides tabas meid tunne, et midagi on puudu.
Me ei leidnud seda õiget voodipesu, mis oleks korraga ilus, kvaliteetne ja taskukohane. Soovist pakkuda oma perele parimat, hakkasimegi ise katsetama – lõikama, õmblema ja valima ainult neid naturaalseid kangaid, mis meile päriselt meeldisid.
Alguses tegutsesime üsna vaikselt omaette, aga peagi hakkasid tuttavad meie loomingut märkama.
Esimesed tellimused tulidki just neilt ja siis juba nende sõpradelt. Ühtäkki sai meie väikesest unistusest midagi palju suuremat. Nii sündis 12. aprillil 2011 ametlikult firma Votex House OÜ – ja naljakal kombel langeb see kuupäev kokku ka Heidi (ettevõtte omanik) sünnipäevaga!
Kas algne idee (äri) on praeguseks kuidagi muutunud võrreldes esialgsega ja kuidas?
Meie ettevõtte lugu ei ole kunagi olnud n-ö tüüpiline ettevõtlusega alustamise lugu.
Ei olnud meil äriplaani, turu-uuringuid ega muid klassikalisi ettevõtlusega alustamiseks vajalikke asju ära tehtud. Oleme kasvanud orgaaaniliselt ning alles 2016. aastal tekkis vajadus nii-öelda eesmärgistatud tegevuseks.
Just 2016. aastal astusin mina, Kadri, Ettevõtluskõrgkooli Mainor, et õppida ettevõtlust ja turundust. Sellest hetkest tekkis visioon saada tuntuimaks voodipesu tootvaks ettevõtteks Eestis.

Samas saame öelda, et esialgne tegevus ja plaanid pole meil muutunud - alustasime voodipesu tootmisega ning hetkel on meie põhitegevuseks endiselt voodipesu tootmine. Küll aga on valikusse lisandunud tekid-padjad-froteerätid ja pleedid, mida ostame sisse ja müüme edasi, et toetada meie põhitegevust, voodipesu tootmist.
Milline on olnud seni suurim edulugu, mida tahaks teistega jagada?
Meie jaoks on suurim edulugu olnud meie heade klientide tagasiside. Oleme ise alati veendunud, et teeme head asja ning meie toodetud voodipesuga magamine on "elumuutev" kogemus. Selgus, et ka väga paljud meie kliendid on meiega seda tõdemust jaganud, seega saame öelda veelgi suurema kindlusega, et me ei valmista lihtsalt voodipesu, vaid muudame voodi-voodi haaval Eestit paremaks ja puhanumaks kohaks.
Milline on olnud tõsisem õppetund, mida võiks teistega jagada ja kuidas sellest katsumusest üle saadi?
Nende 15 aasta jooksul on õppetunde olnud ikka omajagu - alustades probleemidest koostööpartneritega ning lõpetades teadmisega, et kõik kliendid ei ole "ilusad ja head".
Toon välja mõned markantsemad näited.
Kangatarnija, kellega meil oli pikki aastaid väga hea koostöö, leidis ühel hetkel, et oli meile väljastanud arveid, kus oli summa kokku arvutatud üle rea. Excelis arvet tehes oldi arvesse võetud summasid üle rea ning kogu arve summa tuli siis selle võrra väiksem. Loomulikult küsiti aastaid hiljem nende arvete osas summasid tagasi.
Siit ka meie õppetund - usalda, aga kontrolli ka teiste ettevõtete esitatud arveid.
Üks klient tellis meilt erimõõdus kummiga voodilinad ning vahetasime neid tal kolm korda välja, sest küll ei olnud värv õige, siis ei sobinud mõõt ja siis jälle materjal. Ta ei olnud nõus raha tagastamisega ning ilmselt me vahetaks tal siiani neid tooteid uute vastu välja, kui ei oleks olnud meie kindlameelset teadmist, et meie ettevõttest tema endale sobivaid tooteid ei leia. Siit õppetund - ühe korra vahetame, teist korda tagastame raha.
Millised on tulevikuplaanid ettevõtte arendamisel?
Tulevikuplaanides on meil sees uute tootmispindade leidmine, sest praegused hakkavad kitsaks jääma. Samuti soovime panustada virtuaalreaalsuse arendamisse veebipoes, et oleks võimalik vaadata, kuidas konkreetne toode just sinu magamistoas välja näeb.
Kuidas sündis ettevõtmise koduleht www.votex.ee?
Veebilehe algus jääb meil aastasse 2016. Siis oli tegemist hästi lihtsa kodulehega, kus ei olnud olemas ei ostukorvi, makselahendust ega kliendihaldust.
Samuti käis kõikide tellimuste pakikaartide vormistamine käsitööna. Klient sai teha kodulehel hinnapäringu, mille põhjal meie vormistasime talle arve ning saatsime sisestatud e-maili aadressile. Praegu tagasi mõeldes tundub selline süsteem mitte eelmise, vaid isegi üle-eelmise sajandi lahendusena.
Praeguse välimuse ning lahendustega veebileht on meil käibel aastast 2018, kui hea sõber veebiarendaja meile selle valmis tegi. Arvestades eelmist kodulehte, oli uus koduleht/veebipood meie jaoks tõsine tiigrihüpe tänapäeva. Usumatuna tunduvad fuktsioonid - klient sai teha tellimuse e-poes, maksis kohe ära ning tellimus jõudis meie e-mailile, on päris pöörane.
Kuidas on uus koduleht aidanud kliente leida?
Koduleht on meie kõige parem visiitkaart. Väga palju kliente saab meist teada just läbi meie kodulehe. Käivad, vaatavad, uurivad asja ning mingil momendil tehakse ka esimene tellimus. Täna saame õnneks öelda, et enamus esimese tellimuse teinud klientidest tulevad tagasi tegema ka teist-kolmandat ja neljandat.
Millised on valdkonna puhul veebis olulised asjad (pluginad, veebivormid vms), mis seal peab kindlasti olemas olema?
Ma arvan, et kõige olulisem on veebilehe (veebipoe) lihtsus. Veebilehe looja ja haldaja võivad ju aru saada, kus mingid nupud ja kategooriad asuvad, aga kui klient neid üles ei leia ja veebilehte kasutada ei oska, on sellest vähe.
Ka meie oleme aja jooksul veebilehe sõnastust ning erinevate nuppude-kategooriate sõnastust-asetust muutnud, vastavalt sellele, mida meie kliendid on meile edastanud. Näiteks oli meil kategooria nimeks "voodilinad" ning väga palju tuli meile päringuid stiilis: “Kas te kummiga voodilinu ka teete?”. Nüüd on kategooria nimeks "voodilinad (kummiga ja ilma)" ja ei ole enam pikalt saanud küsimusi stiilis, kas te kummiga voodilinu ka teete.

Meie jaoks töötab väga hästi ka Askly plugin. Kliendil on võimalus e-poes ostu tehes esitada küsimusi ning minul e-poe haldajana on võimalik neile kohe operatiivselt vastata. Ka siin näen ma arenguruumi tehisaru vallas, mis võtaks üle e-poe klienditeeninduse valdkonna. Tehisintellekti lisamisega on meil plaanis hakata tegelema juba uue aasta alguses.
Kustkaudu teid veel leitakse, kuidas turundust teete?
Väga palju meie uutest klientidest jõuab meieni läbi sotsiaalmeedia platvormide - Facebooki ja Instagrami. Kasutame aktiivselt Meta platvormil reklaamide tegemist ja see töötab meie ettevõtte jaoks väga hästi. Jämedalt pooled ostu sooritanud klientidest jõuavad e-poodi läbi Meta.
Püsiklientidele info edastamiseks kasutame uudiskirjade saatmist läbi MailChimpi keskonna. Uudiskirjad toovad samuti hästi palju müüki.
Kolmas turunduskanal on "hüpikpoed" ehk müügid, kus me ise füüsiliselt kohal oleme, suhtleme klientidega ning teeme aktiivset müüki. Seal kohtame ka inimesi, kes ei ole meie ettevõttest veel kunagi midagi kuulnud ning meil on võimalik end neile tutvustada. Siis jagame ka infot e-poe kohta ja sealtkaudu jõuab samuti mingi osa inimesi meie juurde.
Kuidas sujus veebilehe arendamine, kas praegu olete kõigega rahul?
Veebileht on nagu elus organism, mis muutub ajas. Samuti on tunne, et veebileht on nagu Tallinn, mis ei saa kunagi valmis. Alati on tarvis midagi paremaks teha, uuendusi teha või midagi muuta.

Veebilehe arendamine suuremat peavalu ei pakkunud. Küll aga on aja jooksul olnud igasugu huvitavaid probleeme - küll on koduleht maas olnud ja lausa niimoodi, et me ka ise ei pääsenud iseteeninduskeskkonda. On olnud variant, et e-pood töötab, aga ostukorvi ei saa midagi lisada. Õnneks oleme koostöös Veebimajutusega kõik sellised mured kiirelt lahendada saanud.
Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega ja mida võiks seal veel muuta, et oleks veelgi parem?
Veebimajutuse teenusega oleme väga rahul ning hetkel ei näe isegi ühtegi kohta, kus midagi muuta või parandada võiks.