Kliendi lugu: kuidas endale tehtud looduskosmeetikast sai äri ja edulugu

Veebirebane
18. sept

Kuidas ühest isiklikust kirest saab kiiresti kasvav pere-ettevõte, mis võidab südameid nii Eestis kui kaugemal? Või kuidas aitab üks väike, kuid võimas detail, nagu kodulehe kiirus, kogu su ärile palju hoogu juurde anda? Signe Seebid – looduskosmeetika bränd, mis on 15 aastaga arenenud hobist edukaks äriks, on selle teekonna läbi teinud ning firma eestvedaja Signe jagab allpool väärtuslikke õppetunde.

Lugu, mis on firma Signe Seebid taga, algab esimesest laadal osalemisest kuni hetkeni, mil abikaasa jättis pangatöö, et pereäriga lõplikult liituda ja sellele pühenduda. Nende digiseiklus on täis nii väljakutseid kui ka nutikaid lahendusi, mis firma arenedes välja töötati. 

Millal ja kuidas Signe Seebid alguse sai, millisest ideest ja hetkest?

Oleme terve elu elanud looduslähedast elu – lapsepõlv möödus maal, kus sai kogeda looduse ilu ja väge. Looduskosmeetika kasutamine ning selle enda tarbeks valmistamine on olnud minu  jaoks loomulik osa igapäevarutiinist. Idee Signe Seepide loomiseks sündis hetkel, kui otsustasin omavalmistatud tooteid esmakordselt teistele pakkuda.

Käisin oma esimesel laadal ja müüsin mõne tunniga kogu kauba maha. See kogemus andis kindlustunde, et minu jaoks tavaline ja loomulik võib teistele olla midagi uut, erilist ja väärtuslikku. 

Kas algne äriidee on praeguseks muutunud?

Oleme alati soovinud jääda pereettevõtteks, mida suudame oma jõududega hallata. Meie eesmärk pole kunagi olnud masstootmine, vaid kvaliteedi ja oma käekirja hoidmine.

Milline on olnud seni suurim edulugu, mida tahaks teistega jagada?

Üheks olulisemaks edulooks pean seda, et mu abikaasa otsustas jätta oma töö pangas ja pühenduda täielikult meie pereettevõttele. See oli suur ja julge samm, mis kinnitas, et teeme õiget asja.

Milline on olnud tõsisem õppetund?

Katsumusi on ette tulnud nii väiksemaid kui ka suuremaid, kuid kõige tõsisem hetk oli siis, kui pidime samaaegselt kolima nii oma tootmist uude kohta kui ka pereelu uude koju.

Samal ajal oli abikaasa kõrges palavikus haige ning kahe väikese lapse kõrvalt jäi kogu asjaajamine minu kanda. Tagantjärele mõeldes õpetas see periood, et pingelistel aegadel tuleb võtta üks samm korraga ja loota, et kõik loksub lõpuks paika.

Millised on tulevikuplaanid?

Täna tunnen, et oleme oma ettevõttega väga heas kohas. Me peame töö pärast ennast küll tihti ületama, kuid ei ela pidevas stressis.

Soovime hoida saavutatud stabiilsust ning areneda loomulikulult ja tasakaalukalt.

Kuidas sündis ettevõtmise koduleht?

Olles tegutsenud juba 15 aastat, sai esimene koduleht loodud sugulaste ja tuttavate abil. Oleme alati tahtnud eristuda ja seega tegime teadlikult asju disainis teistmoodi.

Järgmiste versioonidega võtsime juba appi profid, kes aitasid tehnilise poolega. Meie leht oli juba ammu mobiilseadmesõbralik, enne kui suured ettevõtted seda lahendust kasutama hakkasid.

Viimase veebiversiooniga olulisi puudusi enam ei olnud. Aegade jooksul on olnud kõige põletavam protsess siiski arenduste testimine. See on tõehetk, kas arendaja on mõistnud sind õigesti. Alati tuleb arendused testida üle testkeskkonnas.

Koduleht ei saagi kunagi valmis. Pidevalt tulevad uued ideed, need tuleb üles kirjutada, kokku panna ja järgmiseks arenduskomplektiks vormida.

Peamine probleem kõikide arendustega on siiski viimasel ajal olnu kodulehe kiirus. Kuigi veebileht võib olla ilus ja funktsionaalne, on suur kunst seda kiiresti ja optimaalselt tööle panna, et kasutajate kogemus läbi kiiruse ei kannataks. See eeldab pidevat efektiivsemate lahenduste otsingut.

Kuidas on koduleht aidanud kliente leida?

Esimestel aastatel oli koduleht eelkõige visiitkaart. Aastate möödudes on kasvanud sellest välja eraldi müügikanal.

Mäletan, et enne koroonapandeemiat olime teinud just järjekordse värskenduse ja seetõttu õnnestus müüki tublisti toetada, sel ajal kui kauplused olid suures hädas.

Kodulehe olemasolu tänapäeval ei tähenda enam iseenesest suurt midagi, vaid loevad eelkõige kõik ümbritsevad kanalid, mis juhatavad kliente kodulehele.

Millised on selle valdkonna puhul veebis olulised asjad, mis seal peavad kindlasti töötama?

Kõik algab platvormist. Meil oli kunagi Eestis ehitatud kodulehe haldusplatvorm. See oma platvorm andis turvalisuse, kuid arendamine oli aeganõudvam ja ressursimahukam. Uutele tulijatele soovitaks kindlasti suurt rahvusvahelist platvormi, kas WordPressi või Shopifyd.

Tänapäeval on kõige olulisem turvalisus ja sellest sõltuv töökindlus. Kui sa liigutad kodulehel raha, mitte lihtsalt ei presenteeri ennast, siis on turvalisuse pluginad ja serveripoolsed turvalahendused kõige olulisemad asjad üldse, makselahendused ning kogu sellest tulenev protsess samuti. Teekond Ostukorv - Tellimus - Arve - Transport peab olema veatu. Seda ootab klient ja ilma selleta pole võimalik normaalsel kujul teenust pakkuda.

Kustkaudu teid veel leitakse, millised on põhilised kanalid?

Meid leiab nii füüsilistest kauplustest kui sotsiaalmeediast. Turunduses on kasutusel kõik kanalid peale televisiooni ja väliste füüsiliste reklaampindade.

Kasutame Google Ads’i, kaupluste turunduskanaleid, trükimeediat ja sotsiaalmeediat.

Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega ja mida võiks seal veel muuta?

Üldiselt oleme teenusega rahul. Kogesime kodulehe kiiruse kasvu, kui kolisime Veebimajutusse. 

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

raamatupidamisteenused äri ärikonsultatsioonid rahaasjad
Neid kulusid saab iga ettevõtja teha maksuvabalt
Veebipood äri sotsiaalmeedia rahaasjad
Kuidas veebis raha teenida: loe, millega tuleks alustada!
Wordpress äri kodulehe tegemine
8 tehisintellekti moodulit WordPressile, mis panevad veebi ise tööle
Veebileht äri e-äri konsultatsioon kasutajakogemus
Kell kukub: 28. juunist peab ka erasektor veebilehed Ligipääsetavuse Direktiivi järgi kättesaadavaks tegema
Koduleht Turvalisus kodulehe haldamine
5 nippi, kuidas veebiturvalisust hoida
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!