Kullassepa amet on ajatu, see on traditsiooniline käsitöö, mis antakse edasi järgmisele põlvele. Ent mis saab siis, kui vana ja väärikas amet kohtub digimaailmaga? Kuidas aitab veebileht kullassepal luua oma isiklikku lugu ja jõuda klientideni üle kogu maailma? Sellest räägib Veebimajutuse klient kullassepp Karl Peebo.
Peebo jagab oma lugu sellest, kuidas leidis tee sellesse põnevasse ametisse, mismoodi on kulgenud tema ettevõtte teekond alates Töötukassa toetuse saamata jäämisest kuni rahvusvahelise eduni ning miks on koduleht iga käsitöömeistri jaoks oluline tööriist.
Millal ja kuidas kullassepaäri alguse sai, millisest ideest ja hetkest?
Mu onu on pea 30 aastat kullasepana töötanud ning kui ta 2015. aastal oma töökoja avas, sai kiirelt selgeks, et üksi on raske ja nüüd tuleks keegi välja õpetada.
2016. aasta sügisel küsis ta minult, kas oleksin huvitatud ameti õppimisest.
Eestis ongi tegelikult ainuke variant kullassepaks õppida vanema meistri käe all. Koolides õpetatakse ehtekunsti, mis on hoopis midagi muud, kui kullassepatöö. See on meister, kes disainib, valmistab ja ka parandab erinevast väärismetallist ehteid. Ehtekunstnik aga keskendub rohkem oma toote disainimisele ning üldjuhul klassikaliste parandustöödega ei tegele.

Foto: Arte D’or
Kas algne idee (äri) on praeguseks mingit moodi muutunud võrreldes esialgsega?
Ainus, mis muutunud, on minu oskused – arendan ja täiendan end pidevalt ning teen praegu kindlasti keerukamaid ja tehnilisemaid töid, kui sel ajal, kui alustasin. Eneseareng on minu jaoks tähtis osa selles ametis ning iga tööga õpib midagi uut või lihvib vanu oskusi.
Hoian end pidevalt kursis uute trendide ja töövõtetega ja suhtlen tihedalt ka teiste meistritega nii Eestist kui välismaalt.
Milline on olnud seni suurim edulugu, mida tahaks teistega jagada?
Kui alustasin oma tegevust, taotlesin Töötukassast ettevõtluse alustamise toetust.
Mingil põhjusel ma seda toetust ei saanud ja nemad minu ettevõtmises mingit potentsiaali ei näinud. Sellest olenemata ei andnud ma alla ning töötasin end ise üles.
Praegu on mul nii era- kui ka ärikliente igalt poolt Eestist, kuid üha rohkem ka välismaalt, näiteks Soomest, Norrast, Austraaliast ja Ameerikast.

Foto: Arte D’or
Milline on olnud tõsisem õppetund ja kuidas sellest katsumusest üle sai?
Kõige keerulisem periood oli kindlasti COVID-i pandeemia algus, kui olin oma ettevõttega tegutsenud umbes aasta.
Teadmatus tuleviku ees, ebakindlus ja keeruline olukord riigis lõi vist kõigil ettevõtjatel jalad alt. Õnneks suutsin olukorraga kohaneda, taas ei andnud alla ning kõik laabus kenasti. Olenemata olukorrast ei tasu seega iial alla anda ning tuleb edasi tegutseda. Kui ei toimi variant A, siis tuleb kasutada varianti B.
Millised on tulevikuplaanid oma äri arendamisel?
Tulevikuplaanid on suured, kuid neid kaarte enne ei avaks, kui kõik on paigas.
Kuidas sündis ettevõtmise koduleht?
Koduleht on ettevõtte virtuaalne visiitkaart, see peab olema. See on kliendil esmane kokkupuutepunkt ning hea kodulehega on võimalik kliente võita. Samas halb veeb peletab kliendid eemale. Hästi tehtud koduleht suurendab ettevõtte usaldusväärsust.
Kuna mulle meeldib õppida ja end pidevalt arendada, tegin ka enda kodulehe ise.

Kuidas on koduleht aidanud seni kliente leida?
Nagu mainisin, on koduleht ettevõtte virtuaalne visiitkaart. See loob silla sinu kui ettevõtja ja kliendi vahel, tekitab usaldust. Kliendid saavad tutvuda mu käekirjaga, vaadata tehtud töid ning seejärel ühendust võtta. Kogu info on mugavalt ühes kohas ja lihtsalt kättesaadav.
Ilmselt kõige olulisem element veebis on kontaktivorm, millega saab klient kirja kiirelt teele panna.
Kustkaudu teid veel leitakse, millised on põhilised kanalid ja kuidas turundust teete?
Otseselt ma ise reklaami enam ei teegi. Kõige parem reklaam on inimese siiras ja südamest tulev soovitus, mida oma sõprade ja tuttavatega jagatakse.
Oma töödest riputan pilte eelkõige sotsiaalmeediasse (@kullasseppKarlPeebo), et klientidel oleks hea inspiratsiooni koguda.

Kuidas sujus veebilehe arendamine, milliseid probleeme tuli lahendada?
Iga asi on keeruline, kuni sa seda ise varem teinud pole. Õnneks on tänapäeval väga palju õpetusi Internetist leitavad ning kui ise vaeva näha, saab ka vastused.
Kuna mu koduleht on pigem lihtne ja lööv, ei ole suuri probleeme olnud. Küll aga ei ole ma kunagi 100% rahul ning kindlasti on asju, mida lähiajal muuta ja arendada soovin.
Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega ja mida võiks seal veel muuta?
Veebimajutus on minu arvates kindlasti kõige lihtsam ja kasutajasõbralikum koht, kus oma kodulehte hoida. Isegi kui puuduvad endal teadmised, kuidas asju teha, saab Veebimajutuse juhendite abil järk-järgult õppida ja edasi liikuda.