Kliendi lugu: Frozen.BRO aus ja maitsev edulugu jõudis köögilaualt suurtele lettidele

Veebirebane
20. nov

Mõnikord algab edulugu äris väsimusest, juhusest ja ühest hästi ajastatud lausest. Unistus kontorielu vahetamisest millegi päris oma ja käegakatsutava vastu täitubki, nagu juhtus Frozen.BRO-ga.

See perefirma sündis kogemata, kasvas koroona-aja kiuste ning tõestab, et ausa ja hea asjaga võib jõuda köögilaualt otse suurte poekettide riiulitele ja lettidele. Ka kõige loomingulisem äri vajab toimivaid protsesse ja muidugi ka head kodulehekülge.

Üks lause, mis muutis kõik

Frozen.BRO sündi ei planeerinud keegi. Loo üks peategelane, Artur, oli just kontorielust väsinuna töölt ära tulnud ja otsustanud Töötukassa kaudu hoopis kokakooli minna. Ühel tavalisel õhtul perele pelmeenide tegemise ajal viskas isa õhku lause: “Poiss, tee parem hinkaale!”.

See lause jäi idanema. Peagi saabus koroona-aeg ning esimesed katsetused ja karbid rändasidki sõpradele ukse taha. Tagasiside oli aga nii võimas ja nõudlus nii suur, et peagi polnud valikut – tuli hakata neid "päriselt" tegema. Köögilaua tagune mõte oligi ootamatult vormunud ettevõtteks nimega Frozen.BRO.

Kõik sündis sügaval koroonapandeemia perioodil, kui Artur Saakjan - endine kontoritööline ja värske väljaõppinud kokk otsustas, et aitab ekraani taga istumisest. Toit ja kokandus on alati olnud tema päris kirg, nii et loomulikult jõudis ta jälle pliidi äärde. Arturi isa, Gruusias kasvanud armeenlane, ütleski talle selle ajaloolise lause: “Poiss, tee parem hinkaale!”.

Hinkaalid on pelmeenide Kaukaasia sugulased - suuremad, mahlasemad ja sees on lisaks lihale ka puljong.

Kui mahud kasvasid, liitus Arturi elukaaslane Nika Saakjan, kes jättis samuti oma töö, et koos arendada seda, mis algas pereprojektina. Nika võttis enda peale kogu korraldusliku poole ja disaini, Artur jäi truuks köögile. Sündis väike perefirma, kus tehakse käsitsi, südamega ja maitsetundega head toitu, mis näeb sama hea välja, kui maitseb.

"Lihtsalt kirjutasin ja see töötas!"

Alguses tehti kõike koduselt: üks rullis tainast, teine pakkis. Menüüs olid ainult hinkaalid.

Tänaseks on aga valikus ka sõrnikud, supid ja pelmeenid ning ettevõttel on oma tootmine koos väikese, aga tõhusa tiimiga. Põhiidee on jäänud siiski täpselt samaks: teha ausat ja maitsvat toitu, mis valmib kiirelt ja mida meeskond ka ise rõõmuga sööks.

Esimene suurem võit saabus ootamatult ja ilma suurema turundusmasinavärgita.

"Üks esimesi suuri rõõme oli, kui meie hinkaalid võeti Stockmanni kaubamajja müüki," meenutab Nika, kes tegeleb nüüd müügi ja turundusega, "see juhtus täiesti "külma kõhuga" – ma lihtsalt kirjutasin ja pakkusin ilma igasuguse turundusagentuuri abita. Ja see töötas!"

See esimene "meie väike köök jõudis suurele riiulile" tunne andis tohutult julgust juurde. Praeguseks leiab Frozen.BRO tooteid lisaks Stockmannile ka Tallinna ja Tartu Kaubamajadest, suurematest Selveritest, osadest Prismadest ning Rimi Talu Toidab osakonnast.

Töö ja pere – kuidas mitte läbi põleda?

Oma asja südamega tehes on suurim oht sellesse ära uppumine. "Kõige raskem ongi olnud mitte ära kaduda oma töö sisse," tunnistab tiim. Läbipõlemise oht on perefirmas alati reaalne.

Kuidas sellest üle saadi? Vastus peitub kahes asjas: selged rollid ja selged tööprotsessid.

"Me õppisime, et perefirma toimib ainult siis, kui see jääb päriselt pereks," selgitavad tegijad. Nii tegelebki Artur jäägitult toidupoolega ning Nika vastutab müügi ja turunduse eest. "Vahel keset päeva paneme lihtsalt kõik pausile ning sööme ise neidsamu hinkaale, mida teistele teeme. See aitab tagasi maa peale tulla," räägib Nika.

Teine ja iga ärikliendi jaoks kriitiline õppetund on paberimajandusest ja emotsioonidest välja kasvamine. Frozen.BRO otsustas mitte uppuda Exceli tabelitesse, vaid panustada toimivatesse ja sujuvatesse protsessidesse, mida toetab õige tarkvara. Nii saab mõõta tootmisvõimsust, mahtusid, analüüsida müüki ja tuvastada pudelikaelu vastava tarkvaralahendusega. Otsused tehakse numbrite, mitte ainult kõhutunde põhjal.

Koduleht, mis kasvas koos brändiga

Iga tootmisettevõte vajab digitaalset visiitkaarti. Ka Frozen.BRO koduleht sündis loomulikult, sooviga anda lihtne ja puhas elamus, mitte tekitada "korporatiivse toiduvabriku" tunnet.

Siit tuleb ka hea näide isetegemisest: "Esimese veebiversiooni tegin ma täitsa ise, läbides veebilehe ja e-poe loomise kursused," lisab Nika.

Aasta hiljem aga tundus lihtne koduleht juba ajale jalgu jäävat. Ettevõte tegi läbi olulise arengu: valmis sai Frozen.BRO brandbook ehk brändiraamat. See aitas paika panna brändi hääletooni (tone of voice), visiooni ja toodete etiketid.

Selle uue ja selge vundamendi pealt valmis ka veebilehe teine versioon, kuhu lisandusid profitasemel toote- ja pakendipildid.

Kuidas koduleht kliente leiab?

Esiteks annab veeb Google'i otsingus kohe usaldusväärsuse tunde – ettevõte on reaalne ja olemas ning hästi esindatud. Teiseks toimib veebileht tootekataloogina, mida saab kasutada sihitud reklaamides. Muidugi on e-pood kriitilise tähtsusega kogu äri jaoks, lisab Nika. "Paljud eelistavadki vaikselt uurida, kes me oleme, ja tellida e-poe kaudu," vihjatses ka sellisele huvitavale pisiasjale, nagu hinkaalikujuline hiirekursor.

Kodulehe ehitamine on aga lõputu protsess. Alati saaks midagi kiiremaks või paremaks muuta, kuid oluline on, et põhiasjad oleksid paigas ja toimiksid.

Oma esimese kodulehe partneri valikul langes liisk kohe Veebimajutusele, meenutab Nika: "Eriti alguses, kui ma teadsin asjast väga vähe ja süvenesin päevad läbi veebilehe ehitamise maailma, paistis Veebimajutus kohe silma. Ma ei uskunud, et nii palju tasuta õppevideoid ja artikleid eksisteerib ning et kõik on nii inimlikult lahti seletatud. Sellest hetkest teadsin, et siit saab abi."

Amps, mis müüb ennast peaaegu ise

Kuigi toimiv koduleht ja e-pood on äri selgroog, toimub Frozen.BRO turundus veel peamiselt kahes kanalis: Instagramis ja suust-suhu soovitustega. Väikese perefirmana panustavad nad emotsioonile ja isiklikule suhtlusele.

Parim müüginipp on aga toode ise. Tehakse aktiivset koostööd poodide, restoranide ja baaridega, et inimesed saaksid tooteid kohapeal maitsta. Loogika on lihtne: pärast esimest ampsu pole enam vaja midagi müüa.

Tulevikuplaanid on samuti paigas – kasvada, aga rahulikult ja targalt. Laual on paar võimast projekti, kuhu plaanitakse kaasata investoreid. Sest kõige olulisem on, et inimene, kes toote ostab, tunneks: see on valminud päriselt, mitte "tehtud tegemise pärast".

Frozen.BRO lugu on hea näide sellest, kuidas kirg ja hea ajastus võivad tuua edu. Kuid kirest üksi alati ei piisa. Edu taga on ka julgus (nagu "külm kõne" Stockmannile), palju tööd protsesside kallal (et mitte läbi põleda) ja et profitasemel veebileht pole luksus, vaid äri vundamendi oluline osa. Selline on Frozen.BRO retsept.

Veebirebane

Veebimajutus.ee pakub oma klientidele mugavusteenust domeeni, e-posti, kodulehe majutuse ja tööriistade vallas. Elkdata OÜ on tegutsenud 27 aastat, teenindades igapäevaselt pea 28 000 klienti, luues neile väärtust läbi kiirete ja lihtsate veebiteenuste.

Kasutajad kes lugesid seda artiklit lugesid ka neid

sisu programmeerimine kodulehe tegemine
12 soovitust: kuidas küsida ChatGPT-lt õigeid küsimusi?
Turundus Tööriist Töövahendid
Tehisintellektile pliiats kätte: kuidas lasta masinal kodulehele pilte joonistada?
raamatupidamisteenused äri ärikonsultatsioonid rahaasjad
Neid kulusid saab iga ettevõtja teha maksuvabalt
Veebipood äri sotsiaalmeedia rahaasjad
Kuidas veebis raha teenida: loe, millega tuleks alustada!
E-post Liiklus Turundus
Põhjalikult: kuidas e-posti turundust õigesti teha?
Veebimajutus on Facebookis. Sina oled kah.
Saame sõpradeks? Meil on Sulle palju rääkida, küllap Sul meilegi. Teeme ära?
fox-head fox-head
Ka veebis tuleb targalt tegutseda. Eriti veebis!
Veebimajutuse 28 000 klienti rääkisid ja meie kuulasime - oleme teie vajaduste ning tagasiside põhjal loonud blogi, milleta ei saa hakkama ükski edukas e-ärimees. Eesti tippkirjutajad toovad Sinuni värskeimad nipid, uudised ja nõuanded. Ükski trend ei jää saladuseks ning väljakutse ületamatuks!
Klienditeenindus
Lisasime diili sinu ostukorvi, said ikka mega hea diili!